Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

ForeningsforholdDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du finde sammen med andre medlemmer om projekter til gavn for alle i DIS-Danmark - eller finde sammen i en lokal gruppe. Tilbyd din hjælp eller kom med forslag til nye initiativer, du vil deltage i. Link til vores hovedside er: www.dis-danmark.dk
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

"Big Brother" går igen!

Indsendt af: Helge Bay

Dato: 06/10-10 19:49

Jeg har lige set, at man på det nye forum igen kan læse andres profiler. Det er i sig selv naturligvis en god ting, da det vel er formålet med at oprette en profil.

Problemet er bare, at statistikprogrammet stadig kører, og at man dermed igen også har adgang til den personlige statistik over vedkommende medlem/bruger med detaljeret oversigt over vedkommendes brug af DIS-forum.

Hvem har egentlig brug for den slags ?Big Brother?-overvågning af den enkelte medlems brug af forummet?
Er det webmaster? eller bestyrelsen?
Jeg kan ikke forestille mig, at nogen af brugerne har et ønske om den slags overvågning, og jeg vil derfor opfordre administrator/webmaster til hurtigst muligt at få standset denne helt overflødige overvågning af brugerne.

Det samme gælder oplysningerne ved hvert indlæg (ikke ?beskeder?) om hvormange ?Beskeder? vedkommende forfatter har skrevet i forum. Hvad skal vi med den oplysning?

Bestyrelsen og webmaster har naturligvis en interesse i at se hvor mange og hvordan hjemmesiden bliver brugt, og på vores nuværende hjemmeside har man da også et statistikprogram, som viser den slags.
Hvis man ønsker en mere udførlig statistik, så har Arne Feldborg på sin hjemmeside om Hammerum Herred en hel fantastisk program, som viser alt om antal brugere og hvormeget de enkelte sider bliver brugt osv.
Men det er i begge tilfælde en samlet, anonym statistik over alle brugere, og ikke en statistik udspecificeret på den enkelte.

Med venlig hilsen

Helge

Mangeårig medlem
Valg:

Re: "Big Brother" går igen!

Indsendt af: Anne Mortensen - 2770

Dato: 06/10-10 20:11

Har læst og afprøvet hvad du skriver om - det er spøjst at man absolut skal se hvor mange timer man selv og andre har været på nettet.
Når man først er logget på bliver man vel der og logger ikke ud for en kort bemærkning (med skriveri af kode igen), det kan nemt blive til langt mere tid end man egentlig er aktiv.

Hvorfor har man så ikke brugt kræfterne på at skrive mere tydeligt hvilket forum man befinder sig i - det står der, men ikke særlig tydeligt som her på denne DIS.
Valg:

Indsendt af: Jannie Hornstrup

Dato: 07/10-10 15:53

Hvorfor har man så ikke brugt kræfterne på at skrive mere tydeligt hvilket forum man befinder sig i - det står der, men ikke særlig tydeligt som her på denne DIS.

Enig, Anne, HELT enig.thumbs up

Jeg synes ikke man nemt kan se, hvilket forum man er havnet i.
Det er garanteret helt almindeligt, jeg har set det i andra fora - nok et koncept der kan købes billigt.
Men det bliver det altså ikke bedre af !

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Altid på jagt efter alle efterkommere af Johan Wilhelm Negithon.
Valg:

Indsendt af: Anonym bruger

Dato: 07/10-10 18:13

Hej Jannie,

Tror at det er en vanesag....lige under den grønne menu står en linie, f.eks: FORSIDE > DIS FORUM / FOR ALLE (GÆSTER KAN LÆSE) / ANEEFTERLYSNING (MODERATOR: JETTE G. JØRGENSEN)

Faktisk er det en linklinie, hvr du kan springe til 'hoved' siden for forum vied at klikke på FOR ALLE (GÆSTER KAN LÆSE), - det sidste viser hvor du er, og hvem du er....
Valg:

Indsendt af: Jannie Hornstrup

Dato: 07/10-10 18:19

Ja, Jette

Det er jeg klar over, men det er ikke særlig tydeligt.

Måske skulle man lave en streg under hvert ord, så man kan se, hvor langt "inde" i systemet man er.
Eller skifte farve for hvert ord eller en ny pil mellem hvert ord, eller noget helt 4.
Jeg er ikke programmør.- Men jeg VED det kan lade sig gøre :-)

Mvh
Jannie
Valg:

Dato: 07/10-10 20:48

Hej Anne

Jeg synes ikke bare det er sprøjs, men mærkelig at det skulle være nødvendig med den slags overvågning.

Jeg har efterhånden det indtryk, at det nye DIS-forum er en aflægger af Facebook eller Twitter og lignede sider, i stedet for en seriøs mødested for slægtsforskere.

Med venlig hilsen

Helge
Valg:

Indsendt af: Lars J. Helbo

Dato: 09/10-10 06:53

Efter at have set lidt på denne statistik-funktion må jeg give dig ret. At funktionen findes i sådan et system er naturligt nok. Det kan måske også være ganske interessant for den enkelte, at kunne se, hvordan og hvor ofte man SELV har været aktiv i forum.

Men, at man uden videre kan gå ind og se alle disse oplysninger i enhver fremmed profil, det er ganske enkelt grotesk og helt utilstedeligt. Det vedkommer altså ikke andre brugere af forum på hvilke tider af døgnet jeg plejer at skrive mine indlæg. Det er absolut en ommer.

http://www.helbo.org/pic/signatur.gif (8450)
[www.helbo.org] - [www.sallnet.dk] - [www.salldata.dk] - [www.frijsendal.dk]
Valg:

Indsendt af: K.K

Dato: 09/10-10 10:49

Hej Lars du slutter din ilægge med denne Citér

Lars J. Helbo skrev:
-------------------------------------------------------
>
>
>
>Det vedkommer altså ikke andre brugere af forum på
> hvilke tider af døgnet jeg plejer at skrive mine
> indlæg. Det er absolut en ommer.

Det kan man da allerede her i den gammel forum se hvornår indlægget er skreven
Mvh. Kirsten
Valg:

Indsendt af: Lars J. Helbo

Dato: 09/10-10 12:30

Ja, for et enkelt indlæg. Forskellen er, at du i det nye forum får en flot grafisk oversigt over samtlige en persons indlæg.

http://www.helbo.org/pic/signatur.gif (8450)
[www.helbo.org] - [www.sallnet.dk] - [www.salldata.dk] - [www.frijsendal.dk]
Valg:

Dato: 09/10-10 14:56

Hej Kirsten

Og også en oversigt over de mest brugte sider m.m.

Mvh.

Helge
Valg:

Indsendt af: Finn Hansen

Dato: 19/10-10 16:54

Hej DIS

Det Jeg saver er en FREM og TILBAGE på hvert Forum - som gør, at man skifter 1 side frem -

Som det er her på det gamle forum, kan man trykke på NÆSTE eller SIDSTE INDLÆG - på det nye forum skal man, som det gælder hos mig, der har meget meget små teksttyper søge med musen efter 2, 3, 4, 5, 6 osv. det er IKKE godt nok - Alle fornuftige forum har en knap til at rykke til næste side.

Ellers er jeg i det store og hele ganske tilfreds med det nye fora som kun kan blive bedre og bedre.

Venligst (en tilfreds bruger)
Finn Hansen
Valg:

Indsendt af: Moderator - Kathrine

Dato: 20/10-10 19:56

Hej Finn

Du er ikke ene om at have problemer med de meget små tal, når man skal rykke en side frem.

Jeg kan oplyse, at der arbejdes på sagen. Forhåbentlig finder vi en bedre løsning.

Med venlig hilsen Kathrine Tobiasen, Moderator
Besøg DIS-Danmarks hovedside [dis-danmark.dk] - Støt foreningen og bliv medlem for 200 kr. årligt.
Valg:

Indsendt af: Charlotte Almar, 8600

Dato: 23/10-10 07:26

Jeg synes ikke det nye system er særlig brugervenligt. Jeg leder stadig efter et sted, hvor jeg kan se mine egne indlæg, uden absolut at skulle huske/gætte på, hvilken side de sikkert befinder sig.

Stedet findes sikker allerede; men alle de brune farver "generer" mig, og gør det uoverskueligt for mig.

Hilsen Charlotte Almar.
Valg:

Indsendt af:

Dato: 23/10-10 07:56

Charlotte, i søg kan du skrive fex emne - e og så dit brugernavn, det skulle efter sigende være brugbart

Med venlig hilsen Jørgen - Kbh. S
Valg:

Indsendt af: Berit Hansen

Dato: 23/10-10 08:04

Hej Charlotte!

Jeg mener også, at du kan gå i din Profil og så er det en af de øverste linier i venstre side, du skal trykke på, for at få vist dine indlæg.

Desværre kan jeg ikke lige komme til at tjekke, om det er rigtigt det jeg siger, da jeg ikke kan komme inde på siden. Den ser ud til at være overbelastet.

Venlig hilsen
Berit - 3050
Valg:

Indsendt af: Moderator - Kathrine

Dato: 23/10-10 08:20

Hej på tråden

Jeg kan heller ikke komme på hjemmesiden lige pt.
Men jeg kan bekræfte, at de to muligheder, Jørgen og Berit nævner, begge er brugbare.

Med venlig hilsen Kathrine Tobiasen, Moderator
Besøg DIS-Danmarks hovedside [dis-danmark.dk] - Støt foreningen og bliv medlem for 200 kr. årligt.
Valg:

Indsendt af: Charlotte Almar, 8600

Dato: 23/10-10 08:24

Tusind tak for vejledning :-) Jeg prøver når jeg igen kan komme på siden.

Hilsen og god weekend...

Charlotte.
Valg:

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.