Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

ForeningsforholdDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du finde sammen med andre medlemmer om projekter til gavn for alle i DIS-Danmark - eller finde sammen i en lokal gruppe. Tilbyd din hjælp eller kom med forslag til nye initiativer, du vil deltage i. Link til vores hovedside er: www.dis-danmark.dk
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Gå til side: Foregående 1 2

Aktuel side: 2 af 2

Re: Hvem bruger "Hjælp til tydning"?

Indsendt af: Hans Peter Hansen

Dato: 11/10-10 04:21

Hej John

Ja det er nemlig rigtigt, så kom du bare over på den nye side, du er mere end velkommen.

Med venlig hilsen

Hans Peter Hansen
www.bondeslaegt.dk
Valg:

Indsendt af: Karen M. Larsen

Dato: 27/10-10 18:54

Hej på tråden

Jeg har også brugt "hjælp til tydning", men jeg ikke er medlem i DIS-Forum, og jeg har enkelte gange ydet hjælp.

Jeg har ikke registreret mig i det nye, og jeg har heller ikke taget stilling til om, jeg gider at gøre det. Jeg synes ikke, der er noget at råbe hurra for. Det vil dog næppe være noget stort tab for foreningen, om jeg holder mig passiv.

Med venlig hilsen
Karen M. Larsen
Valg:

Indsendt af:

Dato: 29/10-10 10:40

om, jeg gider at gøre det

Det kan også være et argument. 6000 andre har deres mening, og er med til at løftewinking smiley
Hvormange af typen "det tynde øl" der er, ved jeg ikke, sikkert mange.

"det tynde øl" = dem der bruger det, fordi det er der.
Der er også en gruppe, som vurdere, at en tur på et fjernt atkiv koster kassen.
Og sådan, noget for noget, slutter sig til den voksende gruppe, med en god følelse.
Måske også dette, 1 gang fået hjælp er x gange give hjælp værd.

Tråden startede med en minimal statestik, havde den været udvidet til også at omfatte fex. denne tråd - [www.dis-danmark.dk] - havde fået et andet positivt tal.

Med venlig hilsen Jørgen - Kbh. S
Valg:

Dato: 30/10-10 08:12

Hej på tråden

Måske også dette, 1 gang fået hjælp er x gange give hjælp værd.

Det har du ganske ret i, og jeg er også megen taknemmelig for den hjælp, jeg har modtaget. Det har jeg så bestræbt mig på at give udtryk for i hvert enkelt tilfælde.

Men når jeg ser ned over de nye sider, så græmmes jeg ved at se, at folk helt klart ikke opfylder de krav, som moderator anbefaler om, at man skal huske sted, navn og årstal i overskrifterne. Problemet synes at blive større og større.

Hvis vi andre påtaler de manglende forhold, så får vi på puklen af enten moderator eller andre blødsødne personligheder, som påpeger en hel masse om besværlighederne for nye slægtsforskere ved at finde rundt i en masse komplicerede regler. Vi må jo ikke tage modet fra de nye slægtsforskere, så de opgiver ævred. Gad vide, hvordan vi andre har overlevet udfordringerne? Hvis man er seriøs i sit forehavnede, skal man nok blive hængende. Og det er ingen skade til at slippe af med de useriøse.

Det er ærgerligt, at man ikke kan/vil forstå, at siderne ville kunne bruges meget bedre, om folk forstod nødvendigheden af at opfylde de ganske simple krav med nogle meningsfyldte overskrifter i stedet for det intetsigende vrøvl, der stå i mange.

Dette er så bare min opfattelse, og den kan ingen rykke ved.

Med venlig hilsen
Karen M. Larsen
Valg:

Indsendt af:

Dato: 31/10-10 09:01

Hej Karen.

At du har ret i din mening om nogle brugers brug af forumerne, kan du snilt få bekræftiget ved at søge tilbage.

At man nogle gange beder dem som "vælter" rundt, om lige at læse Vigtigt: og prøve at følge de råd, der er ridset op, betragtes af nogle som utidig indblanding i andres ret til, at gøre som de vil.

Ansvaret ligger muligvis hos nogle af dem vi forsker i?

Jeg mener bla.
Mit/vores barn er så dejligt/dygtigt at der overhovedet ikke er grund til at rette på det/dem.
Der er ingen der skal rette på børnene, de er dejlige som de er. Ligemeget hvad.

Det er forældrenes mening, og de er lodret ligeglade med andres mening
Mors lille terrorist, kender vi vist alle.

Jeg havde fex. "verdens klogeste" far, syntes han selv.

Forklaring: Min mor var handicapet de sidste 22 år af sit liv, og meget afhængig af min far.
(Min far passede vores mor godt, og skal her (selvom han også er borte) have stor tak for det)
Han havde lært vores mor dette, at når han sagde vel, svarede hun nej, og når han sagde ikke også, svarede mor automatisk ja.

Han havde altid ret. Det skete ofte, at når de var uden for hjemmets 4 væge, kneb det med de "dumme" folks forståelse af hans "klogskab"

Nu er moderatore, skribenter og andet godtfolk jo også børn, der er blevet ældre, men ikke altid klogere.

Så indtil slutningen, må jeg prøve at acceptere, at alle ikke er som jeg.

DET ER F..... SVÆRTwinking smiley

Med venlig hilsen Jørgen - Kbh. S
Valg:

Dato: 01/11-10 11:05

Hej Jørgen

Jeg takker for dit indlæg, som røber stor medmenneskelig forståelse. Det er da godt, der er nogen, som kan følge min tankegang.

Med venlig hilsen
Karen M. Larsen
Valg:

Gå til side: Foregående 1 2

Aktuel side: 2 af 2

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.