Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

ForeningsforholdDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du finde sammen med andre medlemmer om projekter til gavn for alle i DIS-Danmark - eller finde sammen i en lokal gruppe. Tilbyd din hjælp eller kom med forslag til nye initiativer, du vil deltage i. Link til vores hovedside er: www.dis-danmark.dk
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Gå til side: 1 2 Næste

Aktuel side: 1 af 2

Hvem bruger "Hjælp til tydning"?

Indsendt af: Knud Haaning Andersen

Dato: 03/10-10 07:22

Flere har udtrykt, at selv om de ikke var medlemmer af Dis-Danmark, så var de bl.a. parat til hjælp f.eks. ved tydning. Jeg har set på en del af de indlæg som har været i den gruppe i det gamle Forum, og måttet konstatere, at ikke en af de ivrige hjælpere har hjulpet. Jeg har ikke været det hele igennem, så nogen kan godt have gjort det alligevel.
En lille statistik fra den første side. 23 har spurgt om hjælp af disse var 12 ikke medlemmer. 14 har givet hjælp af disse var kun ikke medlemmer.

Knud Haaning Andersen
Rugvænget 73
7400 Herning
hjemmeside: [knudhaaning.homepage.dk]

Besøg DIS-Danmarks nye hjemmeside [http://slaegtogdata.dk] - Støt foreningen og bliv medlem for 200 kr. årligt.
Valg:

Re: Hvem bruger "Hjælp til tydning"?

Indsendt af: Jens Thomassen

Dato: 03/10-10 07:44

Hej Knud

Der mangler et tal i sidste sætning.

...14 har givet hjælp af disse var kun ikke medlemmer.?

Hilsen

Jens Thomassen
Valg:

Indsendt af:

Dato: 03/10-10 10:45

Hej Knud

Jeg er egentlig ligeglad med hvor mange det drejer sig om.... jeg vil bare helst ikke sidde om et par måneder og have et stykke tekst til tydning, og spekulere på om jeg måske ikke får hjælp, fordi ikke-medlemmer ikke længere kan hjælpe mig!

Hilsen
Karen G. Møller
Valg:

Indsendt af:

Dato: 03/10-10 13:30

Knud Haaning Andersen - 7400 skrev:
-------------------------------------------------------
Flere har udtrykt, at selv om de ikke var medlemmer af Dis-Danmark, så var de bl.a. parat til hjælp f.eks. ved tydning.
Jeg har set på en del af de indlæg som har været i den gruppe i det gamle Forum, og måttet konstatere, at ikke en af de ivrige hjælpere har hjulpet.
Jeg har ikke været det hele igennem, så nogen kan godt have gjort det alligevel.

En lille statistik fra den første side. 23 har spurgt om hjælp af disse var 12 ikke medlemmer. 14 har givet hjælp af disse var kun ikke medlemmer.

Denne informative statestik viser klart, at det så kun er lidt over halvdelen, der er mulige medlems emner, og de bør "betale" for deres spørgsmål.
Samtidig ses det klart, at der ikke er nogen, der bliver udelukket fra at være hjælpsommesad smiley
Bortset fra nogle få, som måske smutter forbi "nettet", jævnfør den blå liniewinking smiley

Jeg havde fået forståelsen af, at der var tale om alle forummerne minus eet.
Jeg er ikke den store "talknuser", det ordner konensmiling smiley

Med venlig hilsen Jørgen - Kbh. S
Valg:

Indsendt af: alice oppenheim

Dato: 03/10-10 14:17

Hej Knud,

Jeg bruger Hjælp til Tydning! Og jeg er ikke medlem af foreningen.

Når jeg yder hjælp i aneefterlysningen, ser jeg helst at mine "gæt", "fornemmelser" og "hints" kan underbygges af en kilde før jeg fremsætter dem under aneefterlysningen ? og derfor opretter jeg tit en forespørgsel i Hjælp til Tydning på en andens vegne. For mig handler det om kvaliteten af den hjælp, jeg yder.

Hvis muligheden for at oprette emner og skrive i Hjælp til Tydning ikke videreføres for ikke-medlemmer i det nye forum, så overvejer jeg ikke at blive medlem, men helt at stoppe med at hjælpe.

Hvis man vil have kvalificeret hjælp på siderne, så åbner man for muligheden!

MVH
Alice Oppenheim, der ikke plejer at skrive under Foreningsforhold.
Valg:

Dato: 03/10-10 16:00

Hej
Alle

Undskyld for dwet manglende tal.
Der skulle have stået, at 14 havde ydet hjælp, og at 2 af dem ikke var medlemmer.

Knud Haaning Andersen
Rugvænget 73
7400 Herning

Besøg DIS-Danmarks nye hjemmeside [http://slaegtogdata.dk] - Støt foreningen og bliv medlem for 200 kr. årligt.
Valg:

Indsendt af:

Dato: 03/10-10 16:36

Det hjalp jo på statestikken, der stod dog - at ikke en af de ivrige hjælpere har hjulpet.

Med venlig hilsen Jørgen - Kbh. S
Valg:

Indsendt af: Frank Green

Dato: 03/10-10 18:06

Kære Knud

Lidt statistik:

Indlæg i "Hjælp til tydning"

Alice Oppenheim 459

Bestyrelsen:

Susanne Fuglsang 50
Henning Karlby 0
Kathrine Tobiasen 44
Arne Christiansen 0
Knud Haaning Andersen 0
Morten Hovedskov Nielsen 72
Ole Degn 0
Ruben Højmark 3
Poul Wachmann O
Michael Dupont 0

Så please lad vær med at bruge statistik over "ikke medlemmers" hjælpsomhed,men lad fornuften sejre.

Med Venlig Hilsen
Frank
Valg:

Dato: 03/10-10 19:59

Hej
Frank

Det er gangske irrelevant, at lave en statistik over bestyrelsens aktiviteter i forbindelse "Hjælp til tydning" Vi har mange andre opgaver end det, og iøvrigt finder jeg, at andre er bedre til gotisk skrift end jeg. Hvis du ser på min hjemmeside vil du at jeg har lavet andet til gavn for slægtsforskere.

Knud Haaning Andersen
Rugvænget 73
7400 Herning

Valg:

Indsendt af: Poul G. Michelsen

Dato: 03/10-10 20:38

Hej Knud og andre,

Statestik over brug af foragrupper, gamle undersøgelser, antal indlæg for og imod i debatter og lignende vil aldrig give et helt retvisende billede af medlemmernes ønsker, så en eventuel beslutning baseret på sådanne betragtninger vil altid kunne kritiseres med rette.

Jeg mener, at den enester måde at få et korrekt billede af medlemmernes ønsker på er, at lave en afstemning om de enkelte punkter. Efter en afstemning kan man klart se, hvad der er størst opbakning til, og ingen vil kunne tillade sig at klage over en beslutning, som er truffet på et sådan grundlag, uanset hvor uenig man er i beslutningen.

Jeg vil derfor foreslå, at bestyrelsen får udarbejdet en stemmeseddel med de relevante spørgsmål, lægger den frem til åben debat i f.eks. 2 uger, og derefter gennemfører en afstemning.

De 2 uger vil sikre medlemmerne en mulighed for at fremføre argumenter for og imod spørgsmålene i en åben "valgkamp" og diskution før, der bliver stemt.

mvh
Poul G. Michelsen
Valg:

Indsendt af: Helge Bay

Dato: 03/10-10 20:59

Hej Knud

Du har selv angivet emnet "Hvem bruger <Hjælp til Tydning> og også selv begyndt med sammenligninger mellem medlemmers og ikke-medlemmers bidrag.
Så er det da også særdeles relevant at sammenligne et enkelt ikke-medlems bidrag med en gruppe medlemmers f.eks. bestyrelsemedlemmernes.

Til Poul

Et glimrende forslag, som har min fulde støtte.

Mvh.

Helge

Mangeårig medlem af DIS-Danmark
Valg:

Indsendt af: Anette Eriksen

Dato: 04/10-10 08:26

Også jeg bakker fuldt og helt op om forslaget fra Poul G. Michelsen.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Også medlem i flere år
Valg:

Indsendt af: Oliver Rasmussen

Dato: 04/10-10 10:42

Hej Knud

Jeg er ikke medlem af DIS, men har 185 indlæg i Gruppen Hjælp til tydning.

Her er ca. 77 indlæg hvor jeg har forsøgt at hjælpe andre, resten er mine

egne. (ca. 77 skriver jeg, da jeg ikke har nærlæst alle tråde/indlæg)

Det er ikke meget, men jeg har da også tydet lidt i Aneefterlysning m. f.

Min lille hjælp kan nok undværes, men det er bare lidt til tråden, her smiling smiley
Valg:

Dato: 04/10-10 11:19

PS Lige et spørgsmål?

Kan ikke-medlemmer i Find your relatives in Denmark få hjælp til tydning,

eller hjælpe andre med at tyde confused smiley (i det nye forum)
Valg:

Dato: 04/10-10 11:34

Hej
Oliver

Som du kan se i det nye Forum er Find your relatives anbrugt i gruppen som kan læses af gæster, og hvis man er registreret som bruger kan man skrive i gruppen. Mig bekendt er der ingen som vil lave om på det. I øvrigt synes jeg det er en flot indsats du har gjort på det område.

Knud Haaning Andersen
Rugvænget 73
7400 Herning

Valg:

Dato: 04/10-10 13:18

Tak for svar, Knud smiling smiley
Valg:

Indsendt af: Eli Dahl

Dato: 05/10-10 09:18

Hej Knud

Hvis en registreret bruger vil have hjælp til tydning, skal han/hun så bare skrive på engelsk i "Find your relatives"?

Har moderatorerne fået besked på at nulstille spørgsmål på engelsk, som kommer fra danske brugere?

Venlig hilsen

Eli - Grenaa (medlem)

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 05/10/10 09:18 af Eli Dahl.
Valg:

Dato: 05/10-10 10:21

Hej
Eli

Det må du spørge moderator om.

Knud Haaning Andersen
Rugvænget 73
7400 Herning

Valg:

Dato: 05/10-10 10:29

Hej Eli

Ja, det var det jeg tænkte. Der er åbenbart forskel på folk.

Ikke-medlemmer fra udlandet kan få hjælp/el. hjælpe til tydning, men

danske ikke-medlemmer må ikke confused smiley

Nåh, mon ikke det bliver "ordnet", ved næste bestyrelsesmøde smiling smiley

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 05/10/10 10:30 af Oliver Rasmussen.
Valg:

Indsendt af: Tine Susanne Olsen 4690

Dato: 05/10-10 10:54

hvem siger de ikke er medlemmer??

ha en god dag
venlig hilsen
Tine Susanne Olsen
medlem af Dis-Danmark er du medlem det koster kun 200 kr om året ???
er medlem af Dis-Faxe er du det koster kun 50kr.om året???
ingen private mails tak!! brug dette forum
Valg:

Indsendt af: Lars J. Helbo

Dato: 05/10-10 12:08

Poul G. Michelsen skrev:
> Jeg vil derfor foreslå, at bestyrelsen får
> udarbejdet en stemmeseddel med de relevante
> spørgsmål, lægger den frem til åben debat i f.eks.
> 2 uger, og derefter gennemfører en afstemning.

Glimrende forslag, og på den nye hjemmeside kan man jo nu sikre, at kun medlemmer kan deltage i afstemningen og at hvert medlem kun kan stemme en gang.

Det ville være en fornuftig brug af de nye muligheder winking smiley

http://www.helbo.org/pic/signatur.gif (8450)
[www.helbo.org] - [www.sallnet.dk] - [www.salldata.dk] - [www.frijsendal.dk]
Valg:

Indsendt af: Annette Jordan

Dato: 06/10-10 16:44

Hej,
Jeg har ikke fulgt den lange debat (ikke kun her men også tidligere) men tidvis læst brudstykker.
Det er jo helt klart at de der er fortalere for at Forum delvis forbeholdes medlemmer går ind for at vi alle skal yde kontingent for at nyde medlemsfordele. De der er imod dette er bange for at vi mister noget hvis "ikke-medlemmer" bortvises.
Hvorfor ikke give gratis adgang til et beskedent antal indlæg pr. registreret "ikke-medlem". Så har folk chancen for i en enkeltstående konkret sag at bidrage/ spørge eller alternativt forsøge sig lidt inden de bruger penge på medlemsskab. Personligt har jeg ikke den store forståelse for at man bruger DIS uden at være medlem - det er da lidt at nasse på medlemmerne i længden, men på den anden side set er Forum rigtig godt og det kan så være betingelsen at nogen er gratister - det skal da ikke ødelægge min glæde ved at læse Forum. Og ja en medlemsafstemning har min fulde tilslutning i denne sag - bestyrelsen har jo ikke været på valg i en valgkamp med et program om Forumadgang - så afstamning må være rigtigt....

Hilsen Annette Jordan
[www.degnehistorie.dk]
Valg:

Indsendt af: KajaV

Dato: 06/10-10 18:06

Det var da en god idé Annette, at give x-antal indlæg som evt prøve - men kan det lade sig gør:-)Ha' en god aften

Hilsen Kaja

Vi ses i Legacy-Forum på [www.legacydansk.com]
Valg:

Indsendt af: Arne Feldborg

Dato: 07/10-10 07:48

KajaVigtoft skrev:
> Det var da en god idé Annette, at give x-antal
> indlæg som evt prøve - men kan det lade sig
> gøre:-)
>
Rent teknisk er det ikke noget problem overhovedet. Men det vil jo nok bare give anledning til endnu flere endeløse diskussioner om hvad der er ret og rimeligt. Og det vil iøvrigt også være ret nemt at 'snyde' sig til en ny pulje.

En anden og måske mere nærliggende mulighed er, at give registrerede brugere mulighed for svare i eksisterende tråde. Det vil give plads til de mange der åbenbart gerne vil hjælpe andre, men som ikke ønsker at være medlem af foreningen.

Og at man så skal være medlem for selv at kunne stille spørgsmål - dvs. starte nye emner op. Det vil så til gengæld nok resultere i, at vi oftere vil opleve, at der skiftes emne og stilles nye spørgsmål inde i eksisterende tråde - og det er jo heller ikke så smart.

Min egen holdning er, at forum som udgangspunkt skal være frit og tilgængelig for alle. Men at "Foreningsforhold" skal lukkes for ikke-medlemmer, hellere i dag end i morgen. De seneste par uger her i Forum har kun bestyrket mig i det synspunkt.

mvh, a.f.
[hammerum-herred.dk]
Valg:

Indsendt af: John Ahrenkiel

Dato: 10/10-10 07:37

Her i huset har fruen været medlem af foreningen i en årerække, mens jeg uden at være medlem har haft mere end 2000 indlæg i hjælp til tydning, langt de fleste i hjælperens rolle. Det kan jeg så vidt jeg kan se ikke mere, så tak for denne gang.

http://ahrenkiels.dk/gotisk.jpg
[ahrenkiels.dk]
Valg:

Indsendt af: Jannie Jensen 2860

Dato: 10/10-10 11:06

Hej John

Se Vedtægterne, Punkt 3:
[www.slaegtogdata.dk]

Venlig Hilsen
Jannie
Valg:

Indsendt af: Jannie Jensen 2860

Dato: 10/10-10 15:16

Nu prøver jeg at rapporter dette til Moderator

Hun kan nok finde en løsning lige nu, du du har gjort så meget for os her på DIS og TAK til dig

Venlig Hilsen
Jannie
Valg:

Indsendt af: Moderator - Kathrine

Dato: 10/10-10 17:43

Hej John

Tøv lige en kende.

Dels er der en ny opdeling af forum på vej efter bestyrelsesmødet i går, og dels er der efter sidste generalforsamling åbnet op for familiemedlemskab.

Det ordner sig, du kan troligt fortsætte med at tyde skriverkløer i det nye forum. Vi vil nødigt undvære din hjælp!

Med venlig hilsen Kathrine Tobiasen, Moderator
Besøg DIS-Danmarks hovedside [dis-danmark.dk] - Støt foreningen og bliv medlem for 200 kr. årligt.
Valg:

Dato: 11/10-10 03:13

Hej John og jer andre

Den nye opdeling, kan i læse her

Ændringer i Forum

[www.slaegtogdata.dk]

God dag smiling smiley
Valg:

Indsendt af: John Ahrenkiel

Dato: 11/10-10 04:13

Det lyder fint, så kan vi fortsat dyrke vores interesse for tydning og på samme tid hjælpe andre.

http://ahrenkiels.dk/gotisk.jpg
[ahrenkiels.dk]
Valg:

Gå til side: 1 2 Næste

Aktuel side: 1 af 2

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.