Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

ForeningsforholdDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du finde sammen med andre medlemmer om projekter til gavn for alle i DIS-Danmark - eller finde sammen i en lokal gruppe. Tilbyd din hjælp eller kom med forslag til nye initiativer, du vil deltage i. Link til vores hovedside er: www.dis-danmark.dk
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Har bestyrelsen egentligt fattet hvad medlemmerne af Dis-Danmark ønsker?

Indsendt af: Kim Melchior

Dato: 01/10-10 16:13

Helt ærligt, mit indtryk er at den nuværende bestyrelse ikke har fattet hvad de menige medlemmer af Dis-Danmark ønsker. De sidder der som konger og paver og regerer og tager deres egne beslutninger uden hensyn til hvad resten af os er interesseret i.

Jeg har indtrykket at dette forum (det gamle forum) virkede ganske udmærket. Der har været diskusion on hvem der skulle have adgang til diverse fora, og jeg tror at flertallet af medlemmerne ønskede at Foreningsforhold skulle være et lukket forum udelukkende for medlemmer. Resten skulle være åbne for alle. Hvorfor skulle dette nye forum stables paa benene? Er det hvad medlemmerne ønsker, eller er det hvad kongerne og paverne ønsker?

En ting vi har som menige medlemmer kan gøre er at enten melde os ud af foreningen eller lade være med at forny vort medlemskab ved afslutningen af dette år. Derved er der måske en mulighed for at bestyrelsen fatter hvor utilfredse vi er. Der er ingen der siger at man ikke kan melde sig ind igen senere. Når pengene ikke kommer ind for medlemskaberne saa er det måske noget de vil forstå. Saa kan man altid håbe at de kommer til fornuft og indser at bestyrelsen er her for at tage beslutninger der kommer medlemmerne til gode, og ikke omvendt at medlemmerne er her for at bestyrelsen kan gøre som det passer dem.

Bare lige mine tanker. Hvorledes føler andre medlemmer med hesyn til dette?

mvh,

Kim Melchior
Medlem af Dis-Danmark bosiddende i USA
Valg:

Re: Har bestyrelsen egentligt fattet hvad medlemmerne af Dis-Danmark ønsker?

Indsendt af: Susanne B. Fuglsang

Dato: 01/10-10 17:04

Hej Kim.

Det er helt iorden at være utilfreds med de beslutninger bestyrelsen tager, og vi kan sagtens diskutere det.

Men den her :

" Helt ærligt, mit indtryk er at den nuværende bestyrelse ikke har fattet hvad de menige medlemmer af Dis-Danmark ønsker. De sidder der som konger og paver og regerer og tager deres egne beslutninger uden hensyn til hvad resten af os er interesseret i. "

... hører ingen steder hjemme i en sober debat !

Debatten er med på dagsordenen på næste bestyrelsesmøde 9. oktober.

Med venlig hilsen Susanne B. Fuglsang, formand.
Valg:

Indsendt af: KajaV

Dato: 01/10-10 17:41

Hvor mange % er egentlig inde og "klage" - hvad med os der ikke kommenterer - er vi mon tilfredse med det som det er nu :-)

Hilsen Kaja

Vi ses i Legacy-Forum på [www.legacydansk.com]
Valg:

Indsendt af: Jannie Hornstrup

Dato: 01/10-10 18:11

Kaja,

Det kommer vel an på, om man hører under flertallet på 25 % eller under minoriteten på 57 % ??

Tror ikke man laver målinger på de enkelte tråde, da det ofte er de samme der skriver i disse tråde om utilfredshed/tilfredshed med det nye forum.

Mvh
Jannie
Valg:

Indsendt af: Flemming L. Schmidt

Dato: 01/10-10 21:27

Kære bestyrelse!
Det er beklageligt, men jeg er bange for, at I med lukningen af det gamle, åbne forum begår en - håber jeg - ikke uoprettelig fejlconfused smiley

Mvh.
Flemming L. Schmidt
medl.nr. 6782
Valg:

Indsendt af: Arne Feldborg

Dato: 01/10-10 22:50

Kim Melchior (USA) skrev:
-------------------------------------------------------

> Bare lige mine tanker. Hvorledes føler andre
> medlemmer med hesyn til dette?
>
Jeg føler i allerhøjeste grad, at der er alt for mange indlæg af typen "Lad os beholde det gamle Forum, det funger jo aldeles udmærket, og alt det nye er noget bras.", eller sagt på en anden måde: "Hvis det er godt nok for mig, så må det også være godt nok for alle andre".

For sådan er virkeligheden jo ikke. Vi husker jo dog alle, hvordan det gamle Forum gang på gang på gang gennem de sidste 4-5 år har givet anledning til problemer og utilfredshed. De fleste er vel også klar over, at hele det gamle kompleks af hjemmesider efterhånden var blevet umulig at arbejde med for de folk der skal bruge deres fritid på at vedlige holde det. Og at det også af den grund var nødvendig at vende bøtten og starte helt forfra.

Det kan altså heller ikke have undgået nogens opmærksomhed, at såvel brugere som bestyrelsen (og indtil flere nedsatte udvalg) i adskillige år har diskuteret, ikke om - men hvornår - og hvordan - et helt nyt system skulle indføres. Og at bølgerne om hvilket system man skulle vælge sågar har gået så højt, at bestyrelsen flere gange er blevet splittet på spørgsmålet.

Alt dette er kendt stof, og burde ikke kunne overraske nogen. Det eneste man efter min mening med rette kan bebrejde bestyrelsen i den anledning er, at det har taget så lang tid.

Jeg synes faktisk også, at det nye Forum har ganske mange kvaliteter, og jeg tror vi alle vil blive glade for at bruge det, når vi har vænnet os til det og de forskellige småproblemer bliver rettet. I den periode det nye Forum hidtil har kørt er der ganske mange ting der allerede er blevet rettet til, men der er stadigvæk nogle knaster som der skal arbejdes videre med. Ikke mindst hele log-inn proceduren, som man jo iøvrigt også arbejder på.

Dette forsåvidt angår det rent tekniske, hvor jeg mener kritikken er gået fuldstændig i selvsving.

At jeg så er enig i, at man pga. manglende information ikke er kommet så godt fra start som det var ønskeligt, og at den nuværende opdeling mht. tilgængelighed nok ikke lige er det mest geniale man har set, fremgår af andre indlæg jeg har skrevet.

mvh, a.f.
[hammerum-herred.dk]
Valg:

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.