Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

ForeningsforholdDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du finde sammen med andre medlemmer om projekter til gavn for alle i DIS-Danmark - eller finde sammen i en lokal gruppe. Tilbyd din hjælp eller kom med forslag til nye initiativer, du vil deltage i. Link til vores hovedside er: www.dis-danmark.dk
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Gå til side: 1 2 Næste

Aktuel side: 1 af 2

Nulstilling af indlæg

Indsendt af: Jesper Skov

Dato: 30/09-10 20:37

Nu begynder jeg altså snart at græde sad smiley eller bliver rigtig sur angry smiley

I dette indlæg [www.slaegtogdata.dk] på den nye hjemmeside spørger en bruger om hjælp til tydning, men placerer indlægget under "Aneefterlysning" i stedet.
Moderator sletter indlægget fra brugeren, da brugeren ikke er medlem af foreningen - og derfor ikke har ret til at skrive i gruppen "Hjælp til Tydning".

Inden indlægget blev slettet havde et medlem tilbudt sin hjælp til tydningen.

Hvordan kan DIS-Danmark tillade sig at bestemme hvem vi må hjælpe, og hvem vi ikke må hjælpe!?
Der er ingen af os frivillige, der får penge af DIS-Danmark for at tyde eller hjælpe andre slægtsforskere med diverse problemer.

Hvis det er den generelle holdning blandt medlemmerne, at det kun er medlemmer, der kan få hjælp til tydning, så ønsker jeg ikke at hjælpe folk i de lukkede grupper længere - og opfordrer alle, der ønsker hjælp - uanset til hvad - at bruge de åbne grupper.

Det eneste jeg mindes, der blev skrevet om her på forum angående et kommende forum, var, at foreningsforhold skulle være begrænset til, at kun medlemmer kunne skrive - ej heller fra diverse offentlige referater, synes jeg, det er nævnt.

Hvis ikke bestyrelsen efter sit næste møde kommer med en klar udmeldning med hvad meningen egentlig er, synes jeg, at ekstraordinær generalforsamling eller ligende bør komme på tale.

Hvad mener I andre? Skyder DIS-Danmark sig ikke selv i foden med dette tiltag? Hvem gider være medlem af en forening, der er så lukket og egenvældig?
Mange af de medlemmer, der hidtil har tilsluttet sig foreningen, har netop gjort det fordi, de ville støtte den åbne struktur på forum, tror jeg.

I håbet om, at tingene atter vender tilbage til det anstændige.

Jesper Skov

PS! Jeg mener ikke, moderator har gjort noget forkert - hun følger bare retningslinjerne - jeg mener at retningslinjerne er forkerte.
Valg:

Re: Nulstilling af indlæg

Indsendt af: Susanne B. Fuglsang

Dato: 30/09-10 21:05

Kære Jesper.

For bare at nævne eet enkelt eksempel på hvor opdeling af forum på den nye hjemmeside er omtalt:

Generalforsamlingen 10. april 2010 på Koldinghus i Kolding.

Refereret i Slægt og Data nr. 2 2010 på side 18, 2. spalte:

" Fremover skal man være medlem for at få det fulde udbytte af forum. Der bliver 3 typer af adgang til forum: "kiggere", brugere og medlemmer."

Det er altså ikke en spritny nyhed med lanceringen af den nye hjemmeside!

INGEN havde indvendinger på Generalforsamlingen, INGEN har haft indvendinger efter referatets offentliggørelse, både trykt i Slægt og Data og tilgængeligt på hjemmesiden !

Man kan altid diskutere hvilke grupper der skal høre til den ene eller den anden kategori, og det bliver det også.

Og bare som en sidebemærkning : bestyrelsen arbejder også frivilligt og ulønnet !

Med venlig hilsen Susanne B. Fuglsang.
Valg:

Indsendt af: annelise christensen

Dato: 30/09-10 21:09

Godaften.

Jesper Skov skrev: "Hvis det er den generelle holdning blandt medlemmerne, at det kun er medlemmer, der kan få hjælp til tydning".

Den beslutning må stå for bestyrelsens egen regning. Jeg mindes kun, at problemet lukket contra åbent forum var "Medlemsforhold".

Personligt synes jeg, at Medlemsforhold bör väre for betalende medlemmer - altså at vi föler, vi får lidt for kontingentet.

Men at begränse adgangen til andre fora er tåbeligt og vil i det lange löb nok give bagslag. -

med venlig hilsen
annelise christensen
Valg:

Dato: 30/09-10 21:16

Til formanden.

Det var kun inddelingen af grupper, jeg kommenterede - ikke inddelingen af medlemmer, brugere og ikke-brugere.

Formanden skrev "Man kan altid diskutere hvilke grupper der skal høre til den ene eller den anden kategori, og det bliver det også."

Jeg henviser bl.a. til [www.dis-danmark.dk], hvor en fra bestyrelsen skriver angående åbenheden "et åbent forum er det fineste visitkort for foreningen. Vi har slet ingen skumle bagtanker!"

Så jeg havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at man ville lukke halvdelen af forum for ikke-medlemmer.

Angående sidebemærkningen, så er jeg udmærket klar over, at bestyrelsen er ulønnet, men det retfærdiggør jo ikke, det, der er sket.

Synes formanden virkeligt at det er det "fineste visitkort" at slette potentielle medlemmers indlæg - bare fordi de nu lå et forkert sted og vedkommende ikke var medlem - det synes jeg nemlig ikke.

Med venlig hilsen

Jesper Skov
Valg:

Indsendt af: Jens Peter Lieberkind

Dato: 30/09-10 21:30

Jeg har kun været medlem i to år, så jeg har "kun" læst de seneste tre års debat. Med ganske få undtagelser* har alle (inklusive bestyrelsesmedlemmer) der disse tre år har udtalt sig for at dele af forum skulle lukkes for medlemmer understreget at det selvfølgelig kun skulle gælde Foreningsforhold, så det er nok de færreste der i deres vildeste fantasi har forestillet sig at meldingerne fra generalforsamlingen og i Slægt & Data gik ud på at ødelægge forum. Men man kan jo altid blive klogere.

Hvad det at bestyrelsen arbejder frivilligt og ulønnet har med sagen at gøre, fatter jeg ikke???

Mvh.
Jens Peter

* inkl. den nuværende formand.
Valg:

Indsendt af: Randi Overgaard

Dato: 30/09-10 21:44

Er enig med Jesper Skov. - Kun "Foreningsforhold" skal være lukket for ikke-medlemmer. -

[www.slaegtogdata.dk] - Link fra nye forum, hvor Mette Fløjborg bl.a. skriver: "Vi er en forening, der har det formål at skaffe medlemmer, og en øget kontingentindtægt er til gavn for medlemmerne". -

Først og fremmest er vi vel en forening som har det formål at benytte IT i slægtsforskningen. Vi er så mange medlemmer at vi nok overlever at have et åbent forum som hidtil. Bestyrelsen har truffet en beslutning som der næppe er flertal for.

Med venlig hilsen
Randi Overgaard
Valg:

Indsendt af: Anonym bruger

Dato: 30/09-10 21:55

Hej Jesper,

Må erkende at det er mig, der står bag nulstillingen af det omtalte indlæg, - og at dette er gjort i en stille protest mod de regler, der er sat op for moderatorfunktionen.

For et par uger siden, beskrev jeg problemstillingen for hjemmesideudvalget, - altså at en bruger (men ikke medlem) opretter en tråd, der burde ligge i en gruppe, personen ikke har skriveadgang til. Det var ret forudsigeligt at problemet ville opstå, - hvis folk ikke kan få lov til at skrive det 'rigtige sted', så skriver de der hvor de nu engang kan.

Det svar jeg fik var: "Det er så en moderatoropgave at standse bevidst fejlagtige placeringer." og "At den registrerede bruger ikke kan svare på et emne som vedkommende uretmæssigt har oprettet via bagdøren er vel kun rimeligt."

Min måde at tackle 'problemet' på, begrunder sig i:

1) HVIS jeg lod indlægget ligge urørt, ville vi snart kun have brug for en enkelt, men meget stor og meget rodet forumgruppe.

2) HVIS jeg flyttede indlægget, ville forfatteren ikke kunne svare/forsvare sit eget indlæg (hvilket så skulle være i orden med hjemmesideudvalget tankegang, - men ikke i flg. min).

Jeg håber at spørgsmålet omkring lukket forum bliver taget op på det snartligt kommende bestyrelsesmøde, så man ikke tvinges til sådanne handlinger igen.

Evt. klager over min behandling af nævnte indlæg, bedes rettet til Bestyrelsen.
Valg:

Indsendt af: Susanne B. Fuglsang

Dato: 30/09-10 21:57

Til Jesper Skov.

Nu underskrev jeg mig jo ikke som formand i indlægget, men jeg vedkender mig naturligvis til hver en tid den kasket jeg har på hovedet pt. ( hvilket der meget nemt kan laves om på ).

I den forbindelse må jeg minde dig om at jeg er formand for mere end 5.600 medlemmer, ikke kun dig ! - og jeg er udemærket godt klar over at jeg og resten af bestyrelsen på ingen måde kan leve op til alle medlemmer´s særskilte ønsker!

I den brugerundersøgelse fra 2008 der er blevet nævnt adskillige gange de sidste uger, er der ingen der har hæftet sig ved at 25% af svarerne faktisk ønskede et HELT lukket forum... for god ordens skyld må jeg liiige minde om at vi også er deres bestyrelse.

I bestyrelsen er vi naturligvis ikke enige i alt, det ville da også nærmest være ubærligt hvis det var tilfældet. Men vi arbejder udfra flertalsbeslutninger, hvilket både bestyrelsen og medlemmerne må acceptere.

Nu er det blevet køjetid, godnat og sov godt.

Med venlig hilsen Formanden, som er en del af bestyrelsen.
Valg:

Indsendt af: Aase Jensen 9440

Dato: 30/09-10 21:59

Formanden skrev
INGEN havde indvendinger på Generalforsamlingen, INGEN har haft indvendinger efter referatets offentliggørelse, både trykt i Slægt og Data og tilgængeligt på hjemmesiden !
Nej, antallet af medlemmer der mødte op er nu nok ikke ret mange ud af over 5000, så mon ikke de befinder sig hjemme på bopælen.
Jamen læser i overhovedet hvad medlemmerne skriver og er imod??????

Jeg er ikke den der blander mig ret meget i de debatter, der er her, men i dette tilfælde her gør jeg det nu alligevel. For som Jesper Skov skriver øverst oppe, så er jeg også meget vred, så vred, at mit medlemsskab er oppe til alvorlig overvejelse.
Hvorfor kommer der ikke mange til generalforsamlingerne?

Fordi som jeg gav eks. på i anden tråd. skrevet af formanden ,hvad det ville koste bare mig, at deltage i et tænkt møde i Aalborg. 3-400 kr. Skulle jeg til en generalforsamling, det tør jeg slet ikke tænke på, hvad det ville koste.
Det er simpelthen for dyrt for mange mennesker.
Det de fleste af medlemmerne vil, som jeg har læst mig til er
Foreningsforhold kun for medlemmer ellers frit for alle.

Lav dog afstemninger om dit og dat eller hvad der er relevant under foreningsforhold,eller send en mail til medlemmerne, så er det jo kun medlemmerne der kan stemme.

Resten skal være åben.

Hilsen
Aase Jensen

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 01/10/10 07:48 af Aase Jensen 9440.
Valg:

Dato: 30/09-10 22:09

Susanne Fuglsang skrev "den forbindelse må jeg minde dig om at jeg er formand for mere end 5.600 medlemmer, ikke kun dig !" og "alle medlemmer´s særskilte ønsker!"

Nu er jeg ved at tabe både hat og briller.

I er også bestyrelse for Annelise Christensen, Jens Peter Lieberkind, Randi Overgaard, Jette Gravers Jørgensen og mange andre, der ligesom mig udtrykker deres dybe bekymring over, hvad der sker.

Susanne Fuglsang skrev endvidere "25% af svarerne faktisk ønskede et HELT lukket forum".
Nu ved jeg ikke, hvor mange det er, men I risikerer, at I kun har dem tilbage som medlemmer, hvis det her fortsætter.
25% er så vidt jeg ved under halvdelen, men hvad ved jeg.

Susanne Fuglsang skrev "I bestyrelsen er vi naturligvis ikke enige i alt".
Nej, det viser de sidste mange års kontroverser så tydeligt.

Du svarede heller ikke på, om du syntes, det var det "fineste visitkort", at slette et potentielt medlems indlæg.

Med venlig hilsen

Jesper Skov
Valg:

Dato: 30/09-10 22:11

Hej Jette.

Som jeg skriver i mit første indlæg, så bebrejder jeg ikke dig, men de retsningslinjer, du skal moderere efter.

Med venlig hilsen

Jesper Skov
Valg:

Indsendt af:

Dato: 01/10-10 06:13

Jesper

Jeg fik kaffen helt galt i halsen.

Egentlig ville jeg have holdt mig langt væk fra disse diskusioner, men som andre deler jeg også omtalte bekymringer, og jo flere der giver udtryk herfor, jo mere kan man jo håbe på at det bliver hørt, omend jeg tvivler.

Jeg må sige at mine overvejelser er bragt til ende. Såfremt tingene ikke inden kontingentfornyelsen i starten af 2011, er blevet markant bedre, læs som i dette forum, så indstiller jeg mit medlemsskab.
For mig er denne forening først og fremmest 2 ting, Forum og bladet. Det er ikke alt det ustandselige fnidder i bestyrelsen og den lukkethed fra samme som har hersket.
Det er heller ikke udtalser om at man ikke kan tage ikkemedlemmers udtaleser alvorligt. (Set i anden tråd) De er jo dog en del af fremtiden, hvis man behandler dem pænt fra starten af.
Det er heller ikke et næsten uindtageligt netfort, hvis da ikke man lige har fået nøglen til porten. (Luk foreningsforhold og hold fingerne fra alt andet)

Og så til sidst en historie fra den virkelige verden, der måske, kan sætte en tanke igang.

Viste forleden den nye hjemmeside til en ny inden for hobbyen. Vedkomne havde jo så kun adgang til det man har som ikke medlem. Kommentaren: Lukkethed og der har man vist nok i sig selv.

Det siger vist alt. Nogle vil nu dampe af og nye vil holde sig langt væk. Og sjovt er det da også at se den øgede aktivitet andre mere åbne steder.

Mvh

Søren Larsen
[stass.dk] Slægten, Tidstavler, Hjælpemidler
Valg:

Indsendt af:

Dato: 01/10-10 12:34

Hejsa på tråden

Jeg skal være den første (og var det vist også...) til at erkende at jeg ikke synes det nye forum er noget værd med den nuværende inddeling.

Men når Susanne B. Fuglsang skriver at INGEN har haft indvendinger, må jeg lige markere: Det er da ikke til at læse udfra følgende melding: "Fremover skal man være medlem for at få det fulde udbytte af forum. Der bliver 3 typer af adgang til forum: 'Kiggere', brugere og medlemmer"

- at brugere ikke ville få samme adgang som idag findes på det gamle forum

- at det ikke kun ville være Foreningsforhold der ville være for medlemmer alene!

Hvis man ser på hvorledes det gamle forum har fungeret, har man været "kigger" indtil man lod sig registere, "bruger" efter man blev registreret, og medlem når man meldte sig ind i foreningen DIS-Danmark. Jeg tror ikke mange havde fantasi til at forestille sig det lukkede land vi har fået nu.

Der henvises også til en undersøgelse fra 2008. Måske var det en idé at forsøge sig med en ny undersøgelse. Den kunne jo foregå via vores nye Foreningsforhold, som jo kun kan ses af medlemmerne. Altså, en almindelig forespørgsel i en tråd/besked. Og alle medlemmer kunne så sige om de synes det skal være som det er eller laves om!

Og igen, Susanne B. Fuglsang, du skriver:
"I den brugerundersøgelse fra 2008 der er blevet nævnt adskillige gange de sidste uger, er der ingen der har hæftet sig ved at 25% af svarerne faktisk ønskede et HELT lukket forum... for god ordens skyld må jeg liiige minde om at vi også er deres bestyrelse.

I bestyrelsen er vi naturligvis ikke enige i alt, det ville da også nærmest være ubærligt hvis det var tilfældet. Men vi arbejder udfra flertalsbeslutninger, hvilket både bestyrelsen og medlemmerne må acceptere. "

Kære Susanne B. Fuglsang: hvis bestyrelsen arbejder udfra flertalsbeslutninger, hvorfor nævner du så de 25%? De er jo overtrumfet af flertallet, som ønskede et helt åbent forum!

Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen og igen: Kære Bestyrelse, tag nu den beslutning op igen, åbn forum (undtaget foreningsforhold) for alle brugere, og lad os få vores gode forum igen!

Hilsen
Karen G. Møler
Valg:

Indsendt af: Helge Bay

Dato: 01/10-10 13:13

Hej Jesper

Jeg er meget utilfreds med, at du har glemt mig i din liste over utilfredse medlemmerwinking smiley

Det værste ved den nye hjemmeside, er såmænd ikke de mindst to helt åbenlyse fejludviklinger på siden (Statistik for hver enkel bruger og den helt vilkårlige opdeling af forum), de bliver forhåbentlig snart rettet.
Det værste er derimod at bestyrelsen åbenbart er ligeglade med enhver velbegrundet kritik.

Hjemmesiden blev lanceret den 7. sep., og efter hård kritik kommer formanden den 26. sep., næsten 3 uger senere, med følgende intetsigende udtalelse:

Citat:
"Som I jo ved er foreningen DIS-Danmark meget andet end forum. Med den nye hjemmeside får vi nogle helt andre muligheder for at synliggøre de mange ting der allerede foregår samt de mange nye tiltag der er på vej."

Er der nogen, der kan bruge den udtalelse til noget?

Desuden mener jeg, som der også er givet utrykt for ovenfor, at for langt de fleste medlemmer består foreningen først og fremmest af hjemmesiden (Forum), medlemsbladet Slægt&Data samt DIS-nyt (Hvad sker der forresten med DIS-Nyt?, er udgivelsen af den helt ophørt?)

Mvh.

Helge
Valg:

Indsendt af: Pia og Niels

Dato: 01/10-10 13:48

Kære alle.

Jeg har på det seneste fulgt diskussionerne om den nye DIS-hjemmeside og vil gerne kommentere følgende.

Med hensyn til opdeling i betalende og ikke-betalende brugere af den nye hjemmeside synes jeg, at vi skal være opmærksomme på følgende.

Hvad enten det drejer sig om at hjælpe med at finde aner, tyde vanskelige kirkebogstekster eller lave opslag for andre på et landsarkiv, sker det frivilligt. Denne frivillighed bør en bestyrelse/arbejdsgruppe ikke blande sig i.

Der er ingen logik i, at det er muligt for ikke-betalende brugere at få hjælp til finde aner, men ikke til tydning af en tekst. At lave en sådan opdeling signalerer alene et ønske om, at ikke-betalende brugere ikke må få adgang til alle muligheder.

Så længe vi betalende DIS-medlemmer ikke i stort tal protesterer over, at vores kontingenter går til at have en hjemmeside, som ikke-betalende brugere også kan anvende, bør princippet om fri adgang til alle menupunkter for alle være gældende.

Susanne B. Fuglsang skriver bl.a. følgende:

"Generalforsamlingen 10. april 2010 på Koldinghus i Kolding.

Refereret i Slægt og Data nr. 2 2010 på side 18, 2. spalte:

" Fremover skal man være medlem for at få det fulde udbytte af forum. Der bliver 3 typer af adgang til forum: "kiggere", brugere og medlemmer."

Det er altså ikke en spritny nyhed med lanceringen af den nye hjemmeside!

INGEN havde indvendinger på Generalforsamlingen, INGEN har haft indvendinger efter referatets offentliggørelse, både trykt i Slægt og Data og tilgængeligt på hjemmesiden ! "

Det, der her beskrives i referatet, er et Princip, og ikke en færdig løsningsmodel. Et princip, som næppe mange umiddelbart er uenige i.

Derfor kan de manglende indvendinger på ingen måde anvendes til at legalisere restriktive adgangskriterier på den nye hjemmeside.

Venlig hilsen.

Pia.

DIS-medlem.
Valg:

Indsendt af: Lars Erik Bryld (4000)

Dato: 01/10-10 15:12

Moderator2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Må erkende at det er mig, der står bag
> nulstillingen af det omtalte indlæg, - og at dette
> er gjort i en stille protest mod de regler, der er
> sat op for moderatorfunktionen.

Respekt herfra for din handlemåde - jeg synes snart, at hjemmesideudvalget eller bestyrelsen skulle se at få draget konsekvensen af de tilbagemeldinger, der er givet. Pilen peger kun én vej, og det er tilbage til de gamle tilstande +/- lukket foreningsforum.

http://www.bryld.info/grafik/sig.gif
[www.bryld.info]
Valg:

Indsendt af:

Dato: 01/10-10 15:42

3 småklip fra tråden. Muligvis taget ud af et sammenhæng. I så fald undskyld.

at dette er gjort i en stille protest
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jeg vedkender mig naturligvis til hver en tid den kasket jeg har på hovedet pt. ( hvilket der meget nemt kan laves om på ).
Måske var det en idé at forsøge sig med en ny undersøgelse. Den kunne jo foregå via vores nye Foreningsforhold, som jo kun kan ses af medlemmerne.

Er de 2 øverste små sprækker i toppen?
Det 3 er en rigtig god løsning/ide.
Desværre åbner den for spørgsmålet, skal dem, der ikke svarer, betragtes som ligeglade, og dermed for åbne forummer minus Foreningsforhold?

Med venlig hilsen Jørgen - Kbh. S
Valg:

Indsendt af: Moderator - Kathrine

Dato: 01/10-10 19:08

Hej på tråden

I denne sag er jeg helt på linje med Jette. Vi kommer som moderatorer mildest talt ud i nogle uheldige situationer på grund opdelingen af forum i lukkede og åbne områder.

Problematikken er på dagsordenen på næste bestyrelsesmøde. Vi må se, hvad det fører til.
Valg:

Indsendt af: Knud Madsen

Dato: 01/10-10 22:10

Min holdning er, at samtlige fora skal være åbne for alle - bortset fra Foreningsforhold.
Knud Madsen (Medlem).
Valg:

Indsendt af: Ulf J. Krarup

Dato: 02/10-10 06:17

Jeg er helt enig med Knud Madsenthumbs up

Med venlig hilsen / Kind regards
Ulf (DK-5250 Odense SV)
Medlem af DIS-Danmark
Valg:

Indsendt af: Knud Haaning Andersen

Dato: 02/10-10 19:18

Hvad mener I med at alle fora skal være åbne?
Der 2 muligheder.
1. Fora kan være åbne for at alle kun kan læse foraet indhold.
2. Fora kan være åbne for både at kunne læses og for at kunne skrive i foraet.

Knud Haaning Andersen
Rugvænget 73
7400 Herning
hjemmeside: [knudhaaning.homepage.dk]

Besøg DIS-Danmarks nye hjemmeside [http://slaegtogdata.dk] - Støt foreningen og bliv medlem for 200 kr. årligt.
Valg:

Indsendt af: Ulf J. Krarup

Dato: 02/10-10 19:31

God aften Knud!

Pt. er der 9 fora + foreningsforhold.

Gæster har læseadgang i de 9 fora.
Brugere har læse- + skriveadgang i de 9 fora
Medlemmer har læse- + skriveadgang i de 9 fora + foreningsforhold.

Sådan tror jeg at ønskerne i de forskellige indlæg skal tolkes.smiling smiley

Med venlig hilsen / Kind regards
Ulf (DK-5250 Odense SV)
Medlem af DIS-Danmark

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 02/10/10 19:32 af Ulf J. Krarup.
Valg:

Indsendt af: peder

Dato: 02/10-10 19:31

Hej
Skal der laves en undersøgelse,Og det synes jeg der skal, skal den være skiftlig og udsendes til samtlige medlmmer pr brev, for jeg har ikke mulighed for at følge debatten, afstemningen etc i et lukket forum som jeg er udelukket fra på trods af flere års medlemsskab og betalt kontingent via betalingsservice, om slægt og data er udsendt kan jeg heller ikke følge med i for det er også lukket land for mig, men har da ikke fået noget blad endnu-
og så al den statestik, til hvad, superbruger, eller novice, hvad skal vi dog med det vås.
Peder
Valg:

Indsendt af: Helge Bay

Dato: 02/10-10 21:07

Hej Knud

Der kan vist ikke være meget tvivl om, at alle, der har ytret sig, mener at alle fora (÷foreningsforhold) skal være åbne for registrerede brugere til både at læse og skrive.

Mvh.

Helge
Valg:

Indsendt af: Lars J. Helbo

Dato: 04/10-10 22:25

Susanne B. Fuglsang skrev:
> For bare at nævne eet enkelt eksempel på hvor
> opdeling af forum på den nye hjemmeside er
> omtalt:
>
> Generalforsamlingen 10. april 2010 på Koldinghus i Kolding.

Det er sikkert fuldstændigt rigtigt. Men det var altså ikke os allesammen der havde mulighed for at komme til generalforsamlingen. Det er sikkert heller ikke alle, der har læst referatet i detaljer. Men først og fremmest: Selv om man har læst sådan en hensigtserklæring, så er det jo ikke sikkert, at man ud fra det uden videre kunne gennemskue de praktiske konsekvenser af dette tiltag.

Det her handler IKKE om 200 kr i kontingent. Det handler om, at foreningen er ved at skyde sig selv ganske alvorligt i foden. Man vil nemlig komme til at genere en hel masse helt nye, meget uerfarne slægtsforskere, som bare søger kontakt til ligesindede.

Samtidig vil man gøre moderatorernes opgave umulig. Uanset hvordan de forholder sig, så vil det nemlig give uendelige diskussioner og en masse sure miner. Det vil de næppe holde til ret længe. Så har I forhåbentlig afløsere klar?

http://www.helbo.org/pic/signatur.gif (8450)
[www.helbo.org] - [www.sallnet.dk] - [www.salldata.dk] - [www.frijsendal.dk]
Valg:

Indsendt af: Lars J. Helbo

Dato: 04/10-10 22:35

Moderator2 skrev:
> Det svar jeg fik var: "Det er så en
> moderatoropgave at standse bevidst fejlagtige
> placeringer."

Hej Jette!

Jeg håber virkelig, at hjemmesideudvalget har givet dig en god vejledning i, hvordan du skal skelne mellem bevidst og ubevidst fejlagtige placeringer?

http://www.helbo.org/pic/signatur.gif (8450)
[www.helbo.org] - [www.sallnet.dk] - [www.salldata.dk] - [www.frijsendal.dk]
Valg:

Indsendt af: Jette Mejnertsen

Dato: 05/10-10 06:34

Jeg har lige været kort inde på den nye hjemmeside, og det er jo gået som forventet . Under metode og teknik ligger spørgsmål til tydning og og tekniske spørgsmål om fotoprogrammer.

Det bliver noget rodet, hvis der ikke bliver åbnet for alle fora - foreningsforhold undtaget.

mvh
Jette Mejnertsen
4340 Tølløse
Valg:

.

Indsendt af: Ole Pedersen

Dato: 05/10-10 07:58

VI HENVISER TIL NYT FORUM PÅ WWW.SLAEGTOGDATA.DK

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 09/10/10 07:48 af Ole Pedersen.
Valg:

Indsendt af: annelise christensen

Dato: 05/10-10 10:15

Hej.

Ja kan forstå, er der er kompetente tolkere af regler omkring f. eks. generalforsamlingen på banen.winking smiley

I den tid, jeg har väret medlem af foreningen, mener jeg kun, at störstedelen af medlemmernes utilfredshed har väret omkring adgangen til "Foreningsforhold" - ikke til nogen af de andre fora.
Jeg mener ogås, at det klart har vist sig, at medlemmerne har önsket et lukket "foreningsforholdsforum", hvor vi bl. a. kunne diskutere uden at blive "infiltreret" af personer, der af en eller anden årsag ikke ville väre med til at betale til foreningen.
Ydermere mener jeg at kunne huske, at nästen hver gang bölgerne er gået höjt i netop dette forum, at bölgegangen startet med et indläg af en, der ikke er medlem.
Når det så er skrevet, synes jeg ikke, at foreningen er särlig demokratisk. I og med at foreningens medlemmer bor så spredt, som vi gör, burde der så ikke kunne findes en anden lösning omkring generalforsamlingen?

Jeg mener, det för har väret foreslået, at man burde kunne stemme pr. brev eller mail. Det kan lade sig göre til folketingsvalg og så kunne det vel også lade sig göre til en generealforsamling.

Vi, der bor langt väk, og som gerne vil väre medlem af foreningen, burde have mulighed for at väre med til at sammensätte bestyrelsen. - Ikke alene os, der bor langt väk, men også medlemmer med handicaps, aldersbetinget mulighed for at rejse samt den udgift, der er forbundet med at deltage.

Er foreningen DIS syg? Ramt af en epedemi? Med den gennemgang af kompetente mennesker, der har väret vejen fordi bestyrelse og udvalg viser det et klart billede af en forening, der slet ikke har det godt.confused smiley

med venlig hilsen
annelise christensen
Valg:

Indsendt af: Anonym bruger

Dato: 05/10-10 11:01

Til Lars Helbo:

Dit spørgsmål: Jeg håber virkelig, at hjemmesideudvalget har givet dig en god vejledning i, hvordan du skal skelne mellem bevidst og ubevidst fejlagtige placeringer?

Mit svar:
Næh ikke rigtigt... men jeg går ud fra at hjemmesideudvalget mener at Kathrine og jeg har haft styr på dette i de sidste mange år, - og så har vi det nok også nu winking smiley

I min naive tankegang, er der ingen der bevidst placerer deres indlæg fejlagtigt.

Naiv, fordi jeg også går ud fra, at de fleste der finder forum så godt, at det er egnet til brug dagligt eller ugenligt, - også med tiden vil spendere de årlige 200 kr. for at støtte udvikling og vedligeholdelse af hjemmesiden. Med denne tankegang, vil alle der kun er brugere (og endnu ikke medlemmer), vel ikke klantes for at placere deres indlæg, der hvor de nu engang har muligheden for det, - simpelthen fordi de endnu ikke ved bedre smiling smiley

Det er jo ikke et nyt fænomen at emner placeres forkert. Vi flytter dagligt tråde mellem de forskellige grupper i det gamle forum, og med tiden lærer de nye brugere så heldigvis, hvor de forskellige indlæg skal placeres. Det nye er, at nu skal vi pludselig tage hensyn til, hvis indlæg vi flytter....

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 05/10/10 11:06 af Moderator - Jette.
Valg:

Gå til side: 1 2 Næste

Aktuel side: 1 af 2

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.