Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

ForeningsforholdDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du finde sammen med andre medlemmer om projekter til gavn for alle i DIS-Danmark - eller finde sammen i en lokal gruppe. Tilbyd din hjælp eller kom med forslag til nye initiativer, du vil deltage i. Link til vores hovedside er: www.dis-danmark.dk
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Den nye hjemmeside.

Indsendt af: Susanne B. Fuglsang

Dato: 26/09-10 18:42

Kære Medlemmer.

Som I jo ved er foreningen DIS-Danmark meget andet end forum. Med den nye hjemmeside får vi nogle helt andre muligheder for at synliggøre de mange ting der allerede foregår samt de mange nye tiltag der er på vej.

Som udgangspunkt har vi valgt at nogle grupper i det nye forum, kun skal være for medlemmer. Det er da muligt det bliver justeret hen ad vejen. I bestyrelsen lytter vi naturligvis til medlemmernes ønsker. Konstruktiv kritik og gode idéer er altid velkomne :-)

Vi er ved at planlægge en stribe medlemsmøder rundt om i landet, vi vil gerne ud og møde DIS-Danmarks medlemmer ansigt til ansigt og høre hvad medlemmerne ønsker af foreningen.

Med venlig hilsen Susanne B. Fuglsang, formand.
Valg:

Re: Den nye hjemmeside.

Indsendt af: Poul G. Michelsen

Dato: 26/09-10 20:39

Kære Susanne,

Du har ret i at DIS-Danmark er meget andet end forum (og hjemmeside).
Da DIS-forum nok er den mest benyttede del af foreningens tilbud, er det dog naturligt, at fokus primært retter sig mod forum på den nye hjemmeside.

Du skriver, at vi får nogle helt andre muligheder for at synliggøre nogle ting.
Her mangler jeg en beskrivelse af de nye muligheder, der åbner sig med den nye hjemmeside, og hvad der evt. mistes i forhold til den gamle hjemmeside.

Jeg er måske naiv, men jeg havde forventet, at den nye hjemmeside havde samme funktioner og faciliteter som den gamle suppleret med nogle nye forbedrede muligheder. Det er tilsyneladende ikke tilfældet.

Du skriver også, at I i bestyrelsen lytter til medlemmernes ønsker.
Jeg kan ikke mindes, at der fra bestyrelsens side har været nogen spørgsmål til medlemmerne om udformningen af den nye hjemmeside, så for mig at se er den udformet udfra bestyrelsens/arbejdsgruppens egen fortolkning af medlemmernes ønsker og behov.
Med den massive kritik, der er af den nye hjemmeside, er der måske noget, der tyder på, at fortolkningen ikke har været særlig dækkende.

Medlemsmøder rundt om i landet er en god ting. Det er altid godt at kunne diskutere ansigt til ansigt. I skal dog være opmærksom på, at en stor del af DIS-Danmarks medlemmer er ældre folk med begrænsede transportmuligheder, hvorfor det også er nødvendigt at tage diskutionerne via DIS-forum, hvis de skal blive hørt.

Jeg vil opfordre bestyrelsen/arbejdsgruppen til at komme med en detaljeret beskrivelse af ideerne bag den nye hjemmeside og hvilke forbedringer, den giver.

Desuden vil jeg foreslå, at overvejelserne om de enkelte funktioner lægges ud til afstemning blandt medlemmerne. F.eks. kan man for de enkelte forumgrupper stemme om hvem, der skal have adgang til at læse og skrive i gruppen.
Selv om mange indlæg i forum giver udtryk for samme holdning, er det ikke nødvendigvis udtryk for flertallets holdning.

Med venlig hilsen
Poul G. Michelsen
Valg:

Indsendt af: Kim Melchior

Dato: 27/09-10 14:14

Hej Susanne,

Jeg vil til dels give dig ret naar du siger

"Som I jo ved er foreningen DIS-Danmark meget andet end forum"

et er det vel nok for mange. Men Poul Michelsen har ogsaa ret naar han siger:

"I skal dog være opmærksom på, at en stor del af DIS-Danmarks medlemmer er ældre folk med begrænsede transportmuligheder, hvorfor det også er nødvendigt at tage diskutionerne via DIS-forum, hvis de skal blive hørt".

Selv bor jeg i USA og det betyder i hvert fald for mit vedkommende, og jeg er sikker paa det samme er tilfaeldet for andre medlemmer der ikke er bosiddende i Danmark, at Dis-Danmark kun er lig med Forum, Slaegt og Data og hvad der ellers er tilgaengeligt paa komputeren.

Jeg er bange for at bestyrelsen er blevet saa fulde af dem selv at alt de kan se er hvad de er og hvad de har behov for og og at de ikke har forstaaelsen for hvordan vi andre er og hvad vi har behov for eller mulighed for at deltage i.

mvh,

Kim Melchior USA
Valg:

Indsendt af: Aase Jensen 9440

Dato: 27/09-10 20:29

Hej Susanne

Hvor mange regner i med der kommer til sådanne møder???
Jeg tror det bliver ret begrænset, fordi som der er skrevet af de ovenstående her, mange ældre , der ikke er mobile på den ene eller anden måde,og dyrker sin hobby, ved hjælp af computeren, der i blandt mig.
Derfor er jeg også een af dem der hjælper til med test af kirkebøgerne for cpr. nr.

Tænkt eksempel:
DIS påtænker et møde i Aalborg, hvad så med hele resten af Nordjylland?

HVIS jeg skulle deltage, så er det ca. ialt en times transport,(det er til at overkomme) ca. 60 kr. til rutebil, fra rutebil til mødestedet en taxa frem og tilbage. ca. 300 kr.
HVIS det så OGSÅ er aften møder, for at der skulle kunne komme måske flere mennesker, hvad så med de yngre, der har børn og bruger aftenerne,når ungerne er lagt i seng, på deres hobby, nej så tror jeg ikke på, der bliver ret mange der møder op.

Så kunne DIS,i stedet lave de afstemninger, hvis det er afstemninger der skal til, her på siderne.
Medlemmernes menig , dem får i jo alligevel, men hjælper det??
Selv har jeg kun lige tilmeldt mig den nye side, for efter alle de skriverier og den kretik, så holder jeg mig til den hjemmeside vi alle kender, og hvor ALLE kan deltage, det jeg gruer mest for er:
Er de skrappe tydere, dem der er knald-dygtige til at rode rundt på nettet, alle medlemmer af DIS, er de svenske-norske -amerikanske hjælpere?
Een ting er helt sikkert, dem vil jeg nødig undvære.

Ja, det var så min mening.
Venlig hilsen
Aase Jensen
Medlem af DIS-Danmark
Valg:

Indsendt af: Helge Bay

Dato: 27/09-10 20:47

Hej

Jeg kan stort set tilslutte mig tilkendegivelserne fra Poul, Kim og Aase og vil i øvrigt anbefale bestyrelsen af studere medlemsundersøgelsen fra 2008.
Den kan stadig ses under <Arkivnyt> her på siden.

Mvh.

Helge
Valg:

Indsendt af: annelise christensen

Dato: 27/09-10 21:10

Hej Susanne.

Har läst om bestyrelsens imho vidtlöftige planer om medlemsmöder rundt om i landet!
Tilslutter mig også de foregående indläg og vil samtidig spörge, når I nu skal rejse land og rige rundt - hvorfor I ikke viste flaget i Örebro.

I kunne have brugt medlemmerne herovre til at repräsentere DIS-Danmark.

Og vend den så en omgang og tänk på, når der arrangeres lignende arrangementer i Danmark - om det så ikke er surt, hvis de andre nordiske lande ikke synes, det er umagen värd at deltage. - Hvem måler udbyttekvantiteten?

Läste et sted, at det ville koste for meget, men DIS-Danmark er jo ikke ligefrem "fattigtt"

med venlig hilsen
annelise christensen
Valg:

Indsendt af: Laila Olsen - 3300

Dato: 27/09-10 21:16

Hej alle,

Just hjemkommet i går fra sommerferie - sent afholdt - men alligevel velfortjent, når jeg selv skal ytre mig derom.

Her ser jeg til min bestyrtelse, at foreningens bestyrelse har været nødt til at nykonstituere sig - hvilket jeg personlig vil beklage.

Jeg finder, at det er en stor skam, at den nye hjemmesides lukkede foreningsforhold endnu ikke er i brug.

Personligt finder jeg det uendelig trist, at Gud og hvermand kan se vort vasketøj hænge til frit skue.

Netop en sådan affære er ikke egnet til offentliggørelse. Det er alene en medlemssag.

Vi behøver vel ikke ligefrem at råbe vore uenigheder ud til alle verdenshjørner. At de valgte personer ikke er enige, er næsten en selvfølge. Det skal de da heller ikke være.
I en forening må meningerne brydes - eller står alt jo stille.
Derfor behøver alverden vel ikke at være tilskuere ......

Derfor vil fremtidige medlemsdiskussioner også kunne foregå langt mere frit i et lukket medie, hvor de rettelig hører hjemme.

At ane-efterlysning m.v. er åbne - er da klart. Det er jo til alles fordel.

P.S. så ser jeg just, at "Foreningsforhold" alligevel er på den nye side - undskylder underdanigst .....

Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 27/09/10 21:28 af Laila Olsen - 3300.
Valg:

Indsendt af: Knud Haaning Andersen

Dato: 28/09-10 13:09

Der bliver skrevet at Dis-Danmarks bestyrelsen er lukket. Selvom jeg kun har været medlem af bestyrelsen i et ½ år, mener det udsagn er forkert. Bestyrelsens referater er lagt frem på foreningens hjemmeside, så der kan man se alle beslutninger. Ligeledes indeholder vores hjemside et væld af informationer. At der imellem bestyrelsesmøderne måske ikke kommer så meget fra bestyrelsens, har sin naturlige årsag i, at det er foreningens mand, der ifølge vedtægterne tegner foreningen, og når hun udtaler sig, så gør hun det altid efter samråd med os øvrige bestyrelsesmedlemmer. I øvrigt kan man ikke kræve, at formanden tager stilling til både det ene og andet. Hun har et almindeligt arbejde at passe, derfor er det urimeligt at forlange af hende, at hun i tide og utide skal udtale sig.
Som bestyrelsesmedlem er jeg forsigtig med at tage del i en debat, da det som jeg skriver af nogen vil blive opfattet, som udtryk for bestyrelsens holdning, og ikke min egen holdningen. Jeg vil gerne gøre klart, at indlæg fra personer, som udelukkende er bruger og ikke bidrage til fællesskabet med et medlemskontingent har en lav prioritet hos mig. Bruges der i indlæg citater fra unavngivne personer, får de heller ikke noget svar fra mig.
Omkring den nye hjemmeside, så synes jeg den flot og brugervenlig, men den indeholder meget og det tager tid at lærer at bruge den. De mennesker der har lavet den har brugt mange timer på den må enhver hjemmesidesnedker kunne se. Den er endnu ikke færdig, og mere men meget til, Rom blev ikke bygget på en dag. Der er måske noget som skal rettes, og jeg overbevist om at webmaster er modtagelig for konstruktiv kritik.

Knud Haaning Andersen
Rugvænget 73
7400 Herning
hjemmeside: [knudhaaning.homepage.dk]

Besøg DIS-Danmarks nye hjemmeside [http://slaegtogdata.dk] - Støt foreningen og bliv medlem for 200 kr. årligt.
Valg:

Indsendt af: Bent Mortensen

Dato: 28/09-10 15:07

>Knud skrev
>personer, som udelukkende er bruger og ikke bidrage til fællesskabet med et medlemskontingent har en lav prioritet hos mig. Bruges der i indlæg citater fra unavngivne personer, får de heller ikke noget svar fra mig.

Kære Knud
du burde først undersøge hvorfor jeg ikke er medlem, der kan jo bidrages til fællesskabet på mange måde.
hvad prioritet jeg har ved dig, er mig ligegyldig
jeg forstår godt din hentydning TAK

Venlig Hilsen
Bent Mortensen
Valg:

Indsendt af: Ib Hansen 6270

Dato: 28/09-10 16:29

Hej Susanne,

Ja, du har sikkert ret. Men det vil være dejligt hvis man kunne benytte den nye hjemmeside, jf. tidligere tråd.

Mange hilsner
Ib
Valg:

Indsendt af: Jette Mejnertsen

Dato: 29/09-10 06:33

Hej Laila.

Så længe vi holder os til et ordentligt sprogbrug, kan jeg ikke se noget problem i en åben debat, hvor alle kan se med.Det er jo ikke kriminalstof vi omtaler, bare almindelige diskussioner, som opstår, når der sker nyt.

Den åbne debat kan jo også være med til at ændre holdninger, det er jo en forandringsproces, vi er i.

Det levendegør foreningen, og vi behøver ikke at skamme os over det efter min mening.

mvh
Jette Mejnertsen
Valg:

Indsendt af: Laila Olsen - 3300

Dato: 02/10-10 20:35

Kære Jette Mejnertsen,

Jeg ville give dig helt ret, hvis vi diskuterede kaffepriser i 1953 eller evt. uenighed angående hvilke digitaliseringer foreningen skulle varetage.

Men lige netop spørgsmål om repræsentation i bestyrelsen er uheldig at offentliggøre. Normalt vælges bestyrelsens medlemmer på generalforsamlingen. Her har ikke alle og enhver adgang - og de diskussioner der føres i dén anledning er heller ikke til offentlig beskuelse.

Derfor er det uheldigt, at - eksempelvis dette indlæg - er offentligt tilgængeligt. Det er alene en problemstilling, som vedrører medlemmerne af denne forening.

Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge
Valg:

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.