Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

ForeningsforholdDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du finde sammen med andre medlemmer om projekter til gavn for alle i DIS-Danmark - eller finde sammen i en lokal gruppe. Tilbyd din hjælp eller kom med forslag til nye initiativer, du vil deltage i. Link til vores hovedside er: www.dis-danmark.dk
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Hvorfor skal den nye Hjemmeside være så lukket

Indsendt af: Bent Mortensen

Dato: 22/09-10 08:32

Er det en fejl der bliver rettet eller er det meningen svar ønskes fra DIS Bestyrelsen

Programmer

billedprogrammer, browsere, billeder, slægtsforskningsprogrammer, programmer, ftp-programmer

For at læse om forskellige programmer du kan bruge til din slægtsforskning. Du skal være medlem af DIS-Danmark for at få glæde af alle de underliggende sider her.

Programmer du kan bruge til at 'styre' din slægt med, f.eks. Legacy, Brothers Keeper, Family Tree Maker.

Venlig Hilsen
Bent Mortensen

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 22/09/10 09:03 af Bent Mortensen (7500).
Valg:

Re: Hvorfor skal den nye Hjemmeside være så lukket

Indsendt af: Moderator - Kathrine

Dato: 25/09-10 08:13

Hej Bent

Det er besluttet af bestyrelsen, at visse dele af hjemmesiden skal være forbeholdt medlemmer.
Der har i tidens løb været mange diskussioner her i forum om det rimelige i, at ikke-medlemmer gratis kunne forsyne sig af alle godbidderne på hjemmesiden. Nu laver vi en hjemmeside, hvor det tydeligt viser, at man får noget ud af sit medlemskab.

Det er første gang, vi prøver noget sådant, og man kan altid diskutere, hvor skillelinjerne skal gå. Hvad skal være frit tilgængeligt for alle, og hvad skal man være medlem for at kunne drage nytte af? Ting kan justeres hen ad vejen og vil formentlig også blive det.

Derfor er vi også glade for at høre jeres mening om det, vi sætter i værk smiling smiley

Med venlig hilsen Kathrine Tobiasen, Moderator
Besøg DIS-Danmarks hovedside [dis-danmark.dk] - Støt foreningen og bliv medlem for 200 kr. årligt.
Valg:

Indsendt af: Martin Henriksen

Dato: 25/09-10 09:39

Ja - men det går jo strålende.

Jeg kan se at KibBrowser er fjernet under hjælpeprogrammer.

John Nielsen meddeler under "Den jyske Kirkebog":
"Da den nye trend inden for slægtsforskning tilsyneladende
er beskyttelse med login og kun for medlemmer,
så har jeg besluttet at indføre det samme
".

Man prøver altså at lukke for nogle af de hjælpemidler
som begyndere har brug for sad smiley
Inden de måske melder sig ind i foreningen. Det er ikke
godt nok.

Jeg har da godt set debatten her, som mest er ført an
af nogle damer der hylder et princip om, at hvis man
betaler 200 kr. om året, så ejer man det hele.

Jeg vil mene, at flertallet har hyldet det princip,
at kun foreningsforhold skulle være lukket for indlæg
af andre end os i den priviligerede klasse.

Foreningen har overhovedet ikke brug for flere medlemmer
end dem der naturligt finder vej efter at have undersøgt
forholdene og indtil medlemmerne ikke gang på gang skal
undre sig over forholdene omkring udtrædelser af bestyrelsen.

Med venlig hilsen
Martin Henriksen
Albertslund

[www.h58.dk]
Gamle forordninger og beskrivelser ca. 1660 - 1880.
Valg:

Indsendt af: Helge Bay

Dato: 25/09-10 09:55

Hej

I 2007-08 gennemførte bestyrelsen en meningsundersøgelse blandt medlemmerne om blandt andet adgangen til DIS-Forum. (Nedenstående tal drejer sig kun om DIS-forum, ikke den øvrige del af hjemmesiden)

Af svarene fra 1703 medlemmer fremgik det at DIS-Forum skulle være:

Lukket for andre end medlemmer : 25,6 %
Delvis lukket : 17,6 %
Åben for alle, også ikke-medlemmer : 56,8 %

Der var altså en betydelig flertal for en helt åben forum.
Af de 17,6 procent, som mente at, DIS-forum skulle lukkes delvis ville en stor del kun lukke for gruppen <Foreningsforhold>.
Denne undersøgelse synes helt at være gået i glemmebogen i bestyrelsen. I hvert fald svarer den nuværende adgangsopdeling af det nye Forum ikke til medlemmernes votum.

Jeg håber meget, at den nuværende adgangsopdeling af DIS-forum snart bliver ændret. Ellers er jeg bange for, at foreningen vil mister både gamle og nye medlemmer.

Med venlig hilsen

Helge

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 25/09/10 20:34 af Helge Bay.
Valg:

Dato: 25/09-10 12:56

Det er i orden med at DIS Hjemmeside ikke er på plads endnu men hvorfor er DIS Bestyrelse så lukket
om hvad der vil ske, det vil gøre medlemmer og ikke medlemmer utrykke, kom dog udad busken

Martin
Ja jeg er ved at overveje at fjerne KipBrowser fra DIS hjemme side for jeg orker ikke at vedligeholde den når DIS er så lukket,
jeg overvejer også at lægge den på andet sted, da programmet er Free-ware lige som mange andre hjælpe programmer
mener jeg at det er forkert at DIS ville slå mønt på disse programmer for at få medlemmer.
Programmerne er lavet til glæde for alle og vil DIS ikke ha? dem på sin hjemmeside
så må de jo melde ud til dem hvis mail adr. står ved programmerne,
jeg er bange for at DIS er ved at skyde sig selv i foden med den lukkethed.

Venlig Hilsen
Bent Mortensen

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 25/09/10 13:24 af Bent Mortensen (7500).
Valg:

Indsendt af: VB

Dato: 25/09-10 15:53

slettet

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 05/12/10 17:39 af Verner Bentsen.
Valg:

Dato: 25/09-10 16:36

For mig er det ikke det med at skrive der er lukket for det mener jeg er ok for nogle fora
men jeg mener ikke at det er ok at selv medlemmer ikke kan hente KipBrowser på den nye hjemmeside.
der skal ikke være lukke selv for ikke medlemmer, skal der være åben.
jeg fjerner nu muligheden for at hente KipBrowser til siden bliver åbent for alle,
jeg kan ikke se at den findes på DIS hjemmesiden men ved at den gør det.
så i må undskylede at i ikke kan hente KipBrowser

Venlig Hilsen
Bent Mortensen

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 25/09/10 19:34 af Bent Mortensen (7500).
Valg:

Indsendt af: Arne Feldborg

Dato: 25/09-10 23:07

Bent Mortensen 7500 skrev:
-------------------------------------------------------

> men jeg mener ikke at det er ok at selv medlemmer
> ikke kan hente KipBrowser på den nye hjemmeside.
> der skal ikke være lukke selv for ikke medlemmer,
> skal der være åben.
>
DIS-Dk må naturligvis selv bestemme hvilke programmer de vil omtale, hvilke de vil have liggende til Download, og hvem der skal have adgang til hvad. Til gengæld forstår jeg så måske heller ikke helt, hvorfor man har valgt at lave adgangsbegrænsning på netop den side. Og som aktiv medspiller i Kip-projektet burde Dis-Dk jo da ihvertfald støtte alt, hvad der kan være med til at fremme det projekt.

Og jeg er enig med dig i, at det skuffende, for nu at sige det mildt, at man fra Dis-Dk's side ikke kommer noget mere ud af busken og holder os orienteret om hvad det er man har gang i osv. (se evt. også mit tidligere indlæg om det emne [www.dis-danmark.dk]).

Men for nu at komme til sagen. Hvis problemet er at finde et sted, hvor folk kan hente Kip-Browser, kip-data.txt, osv., så tror jeg da vi er mange der hellere end gerne stiller plads til rådighed. Du skal ihvertfald være hjertelig velkommen hos mig, hvis du er interesseret (enten på min side, eller under en mere anonym ip-adresse).

mvh, a.f.
[hammerum-herred.dk]
Valg:

Dato: 26/09-10 07:26

Arne Feldborg skrev:
> >
> Men for nu at komme til sagen. Hvis problemet er
> at finde et sted, hvor folk kan hente Kip-Browser,
> kip-data.txt, osv., så tror jeg da vi er mange der
> hellere end gerne stiller plads til rådighed. Du
> skal ihvertfald være hjertelig velkommen hos mig,
> hvis du er interesseret (enten på min side, eller
> under en mere anonym ip-adresse).

Det er ikke problemer med hvor KipBrowser skal ligge, det er at DIS vil lukke for oplysninger som er med til at fremme mulighederne for nye kommene Slægtforskere,

selvfølgelig har DIS sin fulde ret til at bestemme over hvad de vil havde på deres hjemmeside,
men jeg se at de er på vej til at lave det samme som DIS Norge, hvor man skal betale 200 kr. og blive medlem, bare for at hente programmet dage,
så bliver KipBrowser ikke længer lovlig da jeg har en aftale med Bordland at den at den er et Friweere Program

Men vil DIS ikke være med til at henvise til Programmer som er lave for at hjælpe
med fremme nye /gamle slægtforskere muligheder ved ikke at havde oplysninger på å deres hjemmeside som er et meget oplagt sted,
hvor også ny/gamle slægtforskere kan hente oplysninger og måske der ved bliver medlemmer

Vil DIS ikke give fri adgang er jeg desvære nød til at KipBrowser ikke længer kan hentes, fra det mest oplagte sted nemlig DIS nye hjemmeside

jeg får ikke noget ud af programmet så jeg kan jo være lige glad, om det kan hentes eller ej, men bare synd for dem det går ud over

var ellers i gang med at se om der var noget der skulle ændres for at kunne bruge den til den ny DDD11 men det slipper jeg for nu

Venlig Hilsen
Bent Mortensen

Redigeret 2 gang(e). Sidst ændret 26/09/10 07:45 af Bent Mortensen (7500).
Valg:

Indsendt af: Claus Munk

Dato: 26/09-10 08:00

Jeg er i gang med at overføre informationerne om programmer m.m. fra vores gamle hjemmeside til den nye. Da jeg først fornylig har overtaget ansvaret for dette tager det lige lidt tid at få lært det nye CMS system at kende.

De informationer der ligger på den nye hjemmeside er kun lagt der som et eksempel.

Jeg arbejder på at få informationerne klar snarest og vil også checke med bestyrelsen hvilken adgang der bør være til informationerne.

Så vent lige lidt med at gå i selvsving winking smiley

mvh
Claus (3400)
Valg:

Indsendt af: Arne Feldborg

Dato: 26/09-10 08:02

Bent Mortensen 7500 skrev:

> Vil DIS ikke give fri adgang er jeg desvære nød
> til at KipBrowser ikke længer kan hentes, fra det
> mest oplagte sted nemlig DIS nye hjemmeside
>
Ja, Ok. Men min pointe er stadigvæk: Så læg den dog et andet sted hvor folk kan hen den.

mvh, a.f.
[hammerum-herred.dk]
Valg:

Dato: 26/09-10 08:26

Claus Munk skrev:

> Jeg arbejder på at få informationerne klar snarest
> og vil også checke med bestyrelsen hvilken adgang
> der bør være til informationerne.
>
> Så vent lige lidt med at gå i selvsving winking smiley

Hej Claus
der er ingen der går i selvsving men der er ingen oplysninger fra Bestyrelsen man har heller ikke på hjemmesiden skrevet at det er en BETA version

men når du er parrart med åbne oplysninger om hjælpeprogrammer er jeg det også

men det er meget svært at få Bestyrelsen i tale har talt med 3 uden at få noget at vide,
hvoraf kun 1 var forstående over for problemet

Venlig Hilsen
Bent Mortensen
Valg:

Dato: 26/09-10 08:41

Hej Bent,

Der står følgende på forsiden af den nye hjemmeside:

Hjemmesiden er oppe men ikke helt færdig i alle dens mange dele og funktioner. I løbet af september regner vi med at have det hele på plads.

Umiddelbart synes jeg du skal gøre KIP Browser tilgængelig igen da der jo linkes til den fra den gamle hjemmeside samt fra diverse poster i forum.

Men det er selvfølge din beslutning.

mvh
Claus (3400)
Valg:

Dato: 26/09-10 08:56

Hej Claus
Jeg ser at man nu kan komme på oplysninger om Slægtsprogrammer,
så skulle det vel heller ikke være så vanskeligt at åbne for Hjælpeprogrammer

Venlig Hilsen
Bent Mortensen
Valg:

Dato: 26/09-10 09:04

Hej Bent,

Som jeg skrev før er jeg ved at gøre indholdet færdigt. Når dette er sket bliver der givet adgang.

mvh
Claus (3400)
Valg:

Dato: 26/09-10 11:24

Hej Claus
der begynder nu at vælte ind med private mail her er en af dem

citat
Hej Bent

Ikke for ar blande mig.

Men det ser for mig ud til, at Claus Munk ikke har opdaget, at det IKKE så meget er programmet, men den næsten totale og absolutte tavshed, man møder fra de "ansvarlige" bestyrelsen, moderatorer og lignende.

Jeg har følt mig tvunget til at afbryde mit medlemskab af DIS, på grund af ovenstående tavshed.

Det virker på mig som om medlemmerne i DIS, ikke har nogen værdi for dem, der tegner foreningen.

Selvsving, ordet sitrede da jeg læste det. Lad det ikke slå dig ud, fortsæt dig gode arbejde for slægtsforskerne.

Og du har ret i, at det er oplagt, at det er frit tilgængeligt hvor der er flest der bruger det.

Citat slut

det begynder at se ud til at mange har problemer med lukkethed

Venlig Hilsen
Bent Mortensen
Valg:

Dato: 26/09-10 11:34

Hej Bent,

Mit indlæg var kun ment som information til dig om hvorfor KIP-Browser m.fl. endnu ikke var tilgængelig på den nye hjemmeside og var ikke et partsindlæg i diskussionen om lukkethed. Jeg gav dig bare en information og ønsker ikke at deltage i lukketheds diskusionen. Den må du tage med bestyrelsen.

Det bør være muligt at give informationer uden at man i diverse private emails skal beskyldes for manglende observationsevner.

mvh
Claus (3400)
Valg:

Indsendt af: Susanne B. Fuglsang

Dato: 26/09-10 18:34

Velkommen til Claus, som er ny frivillig medhjælper i foreningen DIS-Danmark.

Med venlig hilsen Susanne B. Fuglsang.
Valg:

Indsendt af: Erik Boysen 1038

Dato: 26/09-10 21:15

Undskyld jeg spørger? men hvem er denne Claus og hvilke forudsætninger har han til at lave hjemeside?

Med venlig hilsen
ERIK BOYSEN 1038

[WWW.SKIPPERE.DK]

OPEN YOUR MIND
USE OPEN SOURCE
Valg:

Indsendt af: Moderator - Kathrine

Dato: 27/09-10 17:29

Hej Erik

Du kan læse lidt her.

Med venlig hilsen Kathrine Tobiasen, Moderator
Besøg DIS-Danmarks hovedside [dis-danmark.dk] - Støt foreningen og bliv medlem for 200 kr. årligt.
Valg:

Indsendt af:

Dato: 04/03-11 09:22

Hvorfor er det (skal det være) sad smileyså svært at benytte det NYE SLÆGT OG DATA - som ikke-medlem ??

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr
Valg:

Indsendt af: Frank Green

Dato: 06/03-11 13:06

Hej Lise

Havde heller ikke tænkt mig at blive bruger af det nye forum,da vi brugere kun skulle have adgang til 4 grupper.

Heldigvis ændrede bestyrelsen opfattelse,efter et vis RAMA-skrig,så du nu har adgang til 8 grupper.

Desværre kan vi ikke få hjælp til aner i Sverige og Overthere,Det er vel det eneste jeg savner.Måske også medlems-listen og diverse hjemmesider.

Meldte mig til som bruger,da der var en som efterlyste min 2xtip oldemor,og kunne se at det ville hjælpe hvis jeg kontaktede ham.Og det ville jeg kun kunne gøre som bruger...

Kan lige fortælle at der er 3 medlemmer af min familie som er medlem af DIS,så hvorfor skulle jeg også være det,da jeg sjældent har tid til at forske.Og vil heller ikke kalde mig selv for slægtsforsker.

Desuden synes jeg tonen har været meget hård over for nye medlemmer og brugere.Det virker som om der er en lille elite,som absolut vil have alt på deres måde og kun deres måde.I stedet for at hjælpe nye indenfor slægtsforskning.Har stor respekt for mange personer,men min respekt for visse som mennesker er faldet
betydeligt.

Men Lise...bare kom over som bruger,og lad os se hvad der sker.Du kan jo altid melde dig af igen.Eller bare være passiv...

Med Venlig Hilsen
Frank
Valg:

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.