Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

ForeningsforholdDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du finde sammen med andre medlemmer om projekter til gavn for alle i DIS-Danmark - eller finde sammen i en lokal gruppe. Tilbyd din hjælp eller kom med forslag til nye initiativer, du vil deltage i. Link til vores hovedside er: www.dis-danmark.dk
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Gå til side: Foregående 1 2

Aktuel side: 2 af 2

Re: Er den nye hjemmeside kun for medlemmer?

Indsendt af: Jens Peter Lieberkind

Dato: 18/09-10 16:03

Hej

Jeg er enig et langt stykke hen ad vejen, men for nu at give dem der ikke vil have deres email-adresse korrekt information, så er der altså også enkelte ting som skulle have været ordnet betydeligt hurtigere: Tilsyneladende lægger kun få mærke til det, men det er stadig ikke muligt at skjule sin email-adresse, den bliver vist ved hvert eneste indlæg man skriver! (Brev-ikonet)
(Det er muligt den bliver skjult hvis man fravælger at blive vist i medlemssøgningen, men opdateringer her - også ændring af email-adresse - sker ikke med det samme, det kan tage flere dage, hvad det så end er der er galt med den del af systemet.)

Jens Peter
Valg:

Indsendt af: Anette Eriksen

Dato: 19/09-10 07:43

Hej alle,

Jeg undrer mig over, hvorfor man ikke simpelthen lukker den nye hjemmeside, til alle de kendte - og måske ukendte - fejl er rettet. Jeg ser slet ikke noget formål med at sætte den nye hjemmeside i søen, som den ser ud nu. Hvorfor i alverden haster det så meget?

Vi har en hjemmeside, der fungerer fint og hvis vi skal skifte til den nye, skal det ikke være mens alle begyndervanskelighederne skygger for de eventuelt nye og bedre faciliteter.

Det undrer mig da også en smule, at man ikke har lavet en kort beskrivelse af, hvad man havde tænkt sig med den nye hjemmeside og sendt det ud til orientering/høring blandt medlemmerne - og brugerne for den sags skyld.

Men det har man måske også? Så har jeg bare sovet i timen.

Mange hilsner
Anette Eriksen
Valg:

Indsendt af: baertel

Dato: 19/09-10 09:19

:
Jeg undrer mig over, hvorfor man ikke simpelthen lukker den nye hjemmeside, til alle de kendte - og måske ukendte - fejl er rettet. Jeg ser slet ikke noget formål med at sætte den nye hjemmeside i søen, som den ser ud nu. Hvorfor i alverden haster det så meget?

Alle disse kendte/ukendte fejl dukker jo først op når brugerne går igang. Alle programmer gennemgår en beta-test før de for alvor publiceres. Det er vel det der foregår med den nye side nu. Har man ikke lyst til at teste den nye side, kan man jo læne sig tilbage og glæde sig over at siden er på vej og at der er gjort meget for at rette og ændre programmet så det er lige til at gå til når udviklerne giver grønt lys.
I mellemtiden har vi stadig det gamle forum som vi kan bruge som om intet var hændt.

Jeg har været på det nye forum en del timer nu og har vænnet mig til de nye visninger og knapper. Det fungerer faktisk udmærket og bliver sikkert rart at besøge når det er færdigt.

Indsendt af: Helge Bay

Dato: 19/09-10 09:41

Hej

Svend_Erik Christiansen har gjort opmærksom på medlemsundersøgelsen fra 2008, hvor resultatet på spørgsmålet om hjemmesiden skulle være lukket for ikke-medlemmer bl.a. var:

"Af svarene fra 1703 medlemmer fremgik det:

Lukket for andre end medlemmer : 25,6 %
Delvis lukket : 17,6 %
Åben for for alle også ikke-medlemmer : 56,8 % "

Der var altså en betydelig flertal for at forum (Måske med undtagelse af <Foreningsforhold> skulle være åben for alle.

Denne undersøgelse er åbenbart gået i glemmebogen i bestyrelsen. I hvert fald kan den ikke have spillet nogen stor rolle i hjemmesideudvalgets overvejelser om den nye hjemmeside.

Mvh.

Helge
Valg:

Indsendt af: Anette Eriksen

Dato: 19/09-10 10:25

Hej Leif

Jeg mener nu stadig, at en hjemmside skal testes grundigt igennem inden den gøres tilgængelig for alle. Almindelig praksis mange andre steder er da også, at man udvælger en større gruppe - måske 100 personer - blandt brugerne, der så tæsker alle funktioner igennem og giver tilbagemeldinger. Først når deres tilbagemeldinger er håndteret/implementeret, gøres siden tilgængelig for alle.

Alternavtivt kunne man have kaldt den nye hjemmeside for en beta-version, så alle var klar over, at siden ikke var testet igennem. Så var den formentlig kommet meget bedre fra start, hvilket den da nok også havde fortjent.

God søndag til jer alle.

Mange hilsner
Anette Eriksen
Valg:

Indsendt af: Arne Feldborg

Dato: 21/09-10 22:21

Jeg er meget enig i det Anette skriver.

Jeg mener, som vist iøvrigt mange andre her, at det i ganske mange år har været tydeligt, at vejen frem er at skrotte det gamle kompleks af hjemmesider, som hen over tiden har formeret sig ved knopskydning uden nogen egentlig overordnet plan, og så starte forfra helt fra bunden.

Der har jo også i de senere år været gjort adskillige mere eller mindre vellykkede forsøg på at få etableret et nyt og vedligeholdelsesvenligt system. Nu har man så omsider søsat det nye system, og al respekt for det. Men det piner mig at se, at man er kommet så dårligt fra start.

Det skyldes efter min mening to ting:

a.
Dels det Annete nævner. At man ikke har tydeliggjort, at der var tale om en betaversion og at der dagligt arbejdes på at få de sidste ting ting rettet til og finpudset.

Og at det for nærværende i det hele taget skal betragtes som en forsøgsperiode, hvor man i høj grad også er interesserede i at høre brugerens mening. Herunder naturligvis også at man dagligt læser og kommenterer de forslag og meninger brugerne kommer med (hermed ikke sagt at man nødvendigvis skal imødekomme alle ønsker, slet ikke, men man skal overveje og kommentere dem).

b.
Den totale mangel på daglig information om, hvad man har gang i, hvilke ting man arbejder med, og hvilke planer man har fremover.

Det er min erfaring, fra mange års arbejde med Hammerum-herred.dk og senere også med Projekt Nygårds Sedler, at folk generelt er utroligt positive og tålmodige, og at de er villige til at finde sig i næsten hvad som helst der måtte dukke op af besværligheder, bare man er åben og ærlig, og fortæller brugerne hvilke problemer der aktuelt er, hvad det skyldes, og hvad man har tænkt sig at gøre ved det.

Herunder også, at man er villig til at indrømme og undskylde de "Fejl 40", som med usvigelig sikkerhed også dukker op i sådan en situation.

mvh, a.f.
[hammerum-herred.dk]
Valg:

Gå til side: Foregående 1 2

Aktuel side: 2 af 2

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.