Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

ForeningsforholdDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du finde sammen med andre medlemmer om projekter til gavn for alle i DIS-Danmark - eller finde sammen i en lokal gruppe. Tilbyd din hjælp eller kom med forslag til nye initiativer, du vil deltage i. Link til vores hovedside er: www.dis-danmark.dk
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Gå til side: 1 2 Næste

Aktuel side: 1 af 2

Er den nye hjemmeside kun for medlemmer?

Indsendt af:

Dato: 12/09-10 20:51

Er den nye hjemmeside kun for medlemmer?

Hvor er »Hjælp til tydning« blevet af?

Med venlig hilsen

Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil skrive privat til mig. Send et direkte mail til min e-mailadresse jorgen_green@mac.com - herved er jeg sikker på, at jeg på min computer har din henvendelse og de svar, som jeg sender til dig.

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 12/09/10 21:03 af Jørgen Green.
Valg:

Re: Er den nye hjemmeside kun for medlemmer?

Indsendt af: Helge Bay

Dato: 12/09-10 21:50

Hej Jørgen

Den nye hjemmeside er delt op i afsnit for "Gæster", "Registrerede brugere" og "Medlemmer".

Gæster kan kun læse i nogle af grupperne i Forum, og dertil hører ikke >Hjælp til Tydning<. For at få adgang hertil skal man registrere sig som "bruger", men man kan, så vidt jeg har forstået, som "Bruger" kun læse i indlæggene.

Der er allerede en diskussion i gang om det timelige i denne opdeling, så jeg forventer at det vil blive ændret, så eventuelt kun >Foreningsforhold< bliver forbeholdt medlemmerne.

Med venlig hilsen

Helge
Valg:

Indsendt af:

Dato: 12/09-10 22:36

Hej Helge

Tak for dit svar, så må vi afvente og se, hvad der sker.

Jeg havde ellers lige lagt sidste hånd på en bog om slægtsforskning for børn, unge og deres forældre, hvor jeg har berømmet DIS' hjemmeside for den frie adgang og den hjælp, som også ikke-medlemmer får og giver på hjemmesiden. Så der er noget, som skal rettes.

Med venlig hilsen

Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil skrive privat til mig. Send et direkte mail til min e-mailadresse jorgen_green@mac.com - herved er jeg sikker på, at jeg på min computer har din henvendelse og de svar, som jeg sender til dig.
Valg:

Indsendt af: Oliver Rasmussen

Dato: 13/09-10 03:11

Hej

Selvom man melder sig som Registrerede brugere, får man kun adgang til de 4 af

grupperne, her kan man læse og skrive:

AneEfterlysning, Find Your Relatives in Denmark, KIP/KIIP - for kildeindtastere, Slægtsforskning - metode og teknik

Resten af grupperne er kun for medlemmer

Hjælp til tydning, Hjælp til opslag - i Danmark og i udlandet, Program- og webproblemer, Markedspladsen

Meningen var, at Registrerede brugere kunne læse i de sidste 4, men det fungere
ikke (måske kommer det i orden, så Brugere kan læse med?)
[www.slaegtogdata.dk]
Valg:

Indsendt af: Helge Bay

Dato: 13/09-10 08:49

Hej Jørgen

Jeg håber da, at adgangsforholdene snart bliver ændret, så du ikke behøver at ændre i din bog.

Flere har allerede meldt sig som fortaler for at give alle brugere adgang til både at læse og skrive i alle grupper undtagen >Foreningsforhold<.
Den nuværende opdeling af grupperne synes mig også at være foretaget temmelig tilfældigt og savner enhver fornuftig begrundelse.

Så mon ikke vi bare skal væbne os med lidt tålmodighed og se tiden an?

Med venlig hilsen

Helge
Valg:

Indsendt af: K. Thidemann

Dato: 13/09-10 09:10

Hej Jørgen

I det ny DIS-Forum kan jeg se flere registrerede bruger der også skriver.

Se her
[www.slaegtogdata.dk]

Jeg er medlem, det kan du også se i linket ovenfor.

[home1.stofanet.dk]
Valg:

Indsendt af: Charlotte Nilsson Holmen

Dato: 13/09-10 09:42

Hej Jørgen

For min skyld må alle gerne læse, skrive osv. i alle fora, folk skal da have en chance før de evt. melder sig ind winking smiley

Og af hensyn til vores udenlandske venner bør vi nok også tage hensyn, det kan blive meget dyrt at være medlem.
F.eks. oplever jeg hver gang jeg skal overføre penge til en udenlandsk konto at banken "snupper" Dkr. 150,-

Så Jørgen jeg håber på, at du ikke behøver at ændre i din kommende bog.

Hilsen

Charlotte Nilsson Holmen
Medlem af DIS-Danmark og DIS-Sverige

[www.familien-holmen.dk]
Valg:

Indsendt af:

Dato: 13/09-10 15:33

Det lyder godt, hvis det holder.

Kathrine Tobiasen, Moderator, skriver her - [www.dis-danmark.dk]

En lille bemærkning til Jørgen, der skriver:

Betyder det så ikke, at de der "kun" er registreret, nu er udelukket fra, at hjælpe med tydninger, opslag på arkiver, hjælp med web problemer, samt køb ol. i Markedspladsen.

Svar

Du har da helt ret. Det udelukker både hjælpere og hjælp-søgende. Vi må se, hvad det betyder for hjælpsomheden i Forum.

Med venlig hilsen Jørgen - Kbh. S
Valg:

Indsendt af: Jannie Hornstrup

Dato: 13/09-10 15:55

K. Thidemann skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Jørgen
>
> I det ny DIS-Forum kan jeg se flere registrerede
> bruger der også skriver.
>
> Se her
> [www.slaegtogdata.dk].
> 0.html
>
> Jeg er medlem, det kan du også se i linket
> ovenfor.

Jeg må indrømme, at jeg havde svært ved at finde en "overskrift" der fortalte mig, at indlægget lå i aneefterlysning.

Ja, men det er jo så i Aneefterlysning der er skrevet, i dette eksempel. Har du set nogle "gæster" der har kunnet skrive i "hjælp til tydning" ?

Og hvis ingen "gæster" kan hjælpe med tydning eller opslag, hvad er så ideen ?

Kan godt være det er mig der er lidt for skeptisk med den nye side, men ...

Håber i al fald denne gamle består lidt endnu.

Mvh
Jannie
Valg:

Indsendt af: K. Thidemann

Dato: 13/09-10 16:10

Hej Jannie

Selvom jeg er en gammel kone taber jeg ikke så let humøret, forsøger i stedet at få et overblik, og for mig er siden slet ikke så ringe endda winking smiley

Til Jannies bemærkning ovenfor.

Der er stor forskel på at være "Gæst" i DIS-forum frem for "registreret bruger".

Som registreret bruger kan du skrive, jeg kan da godt forstå man gerne vil have lidt styr på hvem der skriver indlæg.

[home1.stofanet.dk]

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 13/09/10 21:06 af K. Thidemann.
Valg:

Indsendt af: Jannie Hornstrup

Dato: 13/09-10 17:05

Det er også en rigtig god holdning at have.

Personligt bryder jeg mig ikke om det nye Forum, med eller uden oplysninger om mailadresser og hvem er online eller ej.
Jeg kan ikke lide konceptet i forum, for jeg synes det er uoverskueligt.
Især er der ikke en stor fed streg imellem hvert indlæg, men et indlæg er i hvidt og næste indlæg er grå.
Det kan jeg godt få meget svært ved at vænne mig til. Det er SÅ grimt.
Det er en meget almindelig brugt form for diverse "forum-sider" men det gør det ikke mere anvendeligt, bare fordi andre også bruger det.

Og så er jeg især meget modstander af, at ikke alle kan gå ind og skrive i alle fora.
Jeg kan godt forstå man vil have foreningsforhold for sig, men ikke noget af det andet.

Nej,
Nu giver jeg det en uges tid, og hvis ikke det bliver bedre - så bliver det uden mig.

God aften til alle

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Altid på jagt efter alle efterkommere af Johan Wilhelm Negithon.
Valg:

Indsendt af: Oliver Rasmussen

Dato: 14/09-10 03:08

K. Thidemann skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Der er stor forskel på at være "Gæst" i DIS-forum
> frem for "registreret bruger".
>
> Som registreret bruger kan du skrive, jeg kan da
> godt forstå man gerne vil have lidt styr på hvem
> der skriver indlæg.

Hej

Ja, husk dog, at det kun er i 4 grupper, man kan skrive som "registreret bruger".

God dag
Valg:

Indsendt af: Jette Mejnertsen

Dato: 14/09-10 05:55

Jeg giver Jannie Hornstrup ret, det gider jeg heller ikke være med til.

Håber at det hele ender ligeså åbent, som det er idag.

mvh
Jette Mejnertsen
4340 Tølløse
Valg:

Indsendt af: Bent Jakobsen

Dato: 14/09-10 18:32

Hej Jette og Jannie,

Jeg giver det også maksimalt 2 uger mere. Hvis ikke alle fora er blevet frie ?igen? for alle til at skrive og læse i, så aktivere jeg mit eget forum (som jeg så har forventning om er kodet færdig, helt fra bunden af, til den tid), hvor alle kan skrive i alle fora ! Og er der ikke nok fora, jammen så opretter vi da bare dem vi har brug for.

Det eneste krav jeg kommer til at stille, for at man kan skrive, er at man registrere sig (altså opretter en bruger og logger på siden). Men dette bliver gratis at gøre. Kort sagt, hvis man ikke ønsker at støtte sitet økonomisk, så er det helt iorden. Der vil ingen sure miner være fra min side på grund af dette.

Endvidere kommer der en masse ekstra funktionaliteter, som også bliver ganske gratis, at benytte (hvilke vil jeg ikke nævne her, da dette eventuelt kan opfattes forkert). Hvoraf nogle af disse funktionaliteter vil være nogle som man aktuelt kun finder på enkelte kommercielle sites.

Dernæst bliver der selvfølgelig en åben log over eventuelle fejl/ting som ser ?tåbelige? ud, så alle kan følge med i hvilke ?emner? der eventuelt måtte være udestående. Herunder hvilken status der er på disse ?emner?.

Kort sagt: Fortvivl ikke, hvis DIS-Danmark er for fine til os, så laver vi da bare vores eget. Det er nu ikke raket videnskab, at smække et sådant forum op.

Med venlig hilsen

Bent Jakobsen
email: jakobsen.bent ?snable-a- sletdette.gmail.sletnuogsådette.com
Valg:

Indsendt af: per-johan

Dato: 14/09-10 19:15

Undskyld mig, men dette forum er ejet af DIS-Danmark - og derfor er det DIS-Danmark, der bestemmer, hvem der kan hhv. læse og skrive i hvilke dele af dette forum. Det er ikke et emne, der er udlagt til demokratisk afgørelse, men alene noget, ejeren bestemmer.

Det står selvfølgelig enhver frit for at oprette tilsvarende fora udenfor DIS-Danmarks rammer.

Medlem nummer 7899 - Per-Johan Ørmen - slægterne Gemynthe (DK), Ebbell (DK og N) og Ørmen (N)
data kan findes på www.oermen.dk
Valg:

Indsendt af: Merete Buchvaldt

Dato: 14/09-10 19:23

Til Per-Johan Ørmen
Hvem ejer DIS?, jeg mener det er medlemmerne, ellers vil jeg gerne vide hvem jeg har meldt mig til.
Hilsen Merete
Valg:

Indsendt af: annelise christensen

Dato: 14/09-10 20:09

Hej Per.

Mon ikke du har misforstået noget?winking smiley

Det er vel medlemmerne af foreningen, der bestemmer, hvad der skal ske!

med venlig hilsen
annelise christensen
Valg:

Indsendt af: per-johan

Dato: 14/09-10 20:16

Medlemmerne i DIS-Danmark vælger en bestyrelse. Bestyrelsen handler så på foreningens vegne.

Det står alle medlemmer frit for at stille op til bestyrelsen, og at stemme på de kandidater, de mener varetager deres interesser bedst.

Medlem nummer 7899 - Per-Johan Ørmen - slægterne Gemynthe (DK), Ebbell (DK og N) og Ørmen (N)
data kan findes på www.oermen.dk
Valg:

Indsendt af: Eli Dahl

Dato: 14/09-10 21:05

Hej Per

prøv at se hvormange som bruger den "gamle" side i forhold til den nye side. Det siger alt.

Venlig hilsen

Eli - Grenaa

medlem af DIS-Danmrk
[home1.stofanet.dk]
Valg:

Indsendt af: Jytte Rauh

Dato: 16/09-10 13:34

For at bestyrelsen kan vide, hvad medlemmerne af foreningen mener, må vi give vores mening til kende. Derfor dette input:

Hvad der vedrører foreningen internt - adgang kun for medlemmer.

Alt andet: Åben adgang både til at læse og skrive .

Det er netop den åbne og gæstfrie og hjælpsomme ånd i foreningen, der har tiltalt mig.

Jeg håber virkelig, at foreningen vil fortsætte den nye hjemmeside i den gamle ånd - og at de gamle indlæg kan samles - måske i en speciel underafdeling.

Venlig hilsen

Jytte Rauh
Valg:

Indsendt af: Vagn Altmann 6360

Dato: 16/09-10 15:11

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Jytte Rauhs mening i denne sag.
Jeg har været medlem af D.I.S.i et par år, det var netop denne gode og aktive hjemmeside, der fik mig til at indmelde mig.
Lad os have "Foreningsforhold" kun for medlemmer, lad registrerede brugere læse og skrive i de øvrige fora. Gæster må undvære retten til at skrive.

Venlig hilsen

Vagn

vagn.altmann@gmail.com
Valg:

Indsendt af: Poul G. Michelsen

Dato: 16/09-10 16:04

Jeg kan også helt tilslutte mig Jytte Raughs mening, sålænge det drejer sig om forum.

På resten af hjemmesiden kan der måske også være noget, som bør være forbeholdt medlemmer.
Hvem skal f.eks. have adgang til at søge i medlemslisten?

Jeg håber vi får lejlighed til at diskutere sådanne spørgsmål, før en løsning bliver implementeret.

mvh
Poul
Valg:

Indsendt af: Ulf J. Krarup

Dato: 16/09-10 16:34

Godaften Poul!

"Hvem skal f.eks. have adgang til at søge i medlemslisten?"

Idag på Forsiden under Foreningen har du i pop-up menuen en rubrik, benævnt Medlemmerne, her kan du søge.

Med venlig hilsen / Kind regards
Ulf (DK-5250 Odense SV)
Medlem af DIS-Danmark
Valg:

Dato: 16/09-10 17:41

Hej Ulf,

Jeg er helt klar over, hvor jeg finder medlemslisten på den nye hjemmeside, og jeg ved også, at den for øjeblikket kun er tilgængelig for medlemmer.

Arbejdsgruppen bag hjemmesiden arbejder dog stadig med at få styr på forskellige brugeres rettigheder, så vi ved reelt ikke, hvordan det vil være fremover.

Medlemslisten er kun nævnt som eksempel på noget af det, som jeg mener bør diskuteres.

Derfor udtrykte jeg håb om, at vi får lejlighed til at diskutere principperne for hvem, der skal have adgang til hvad, inden det bliver implementeret.

mvh
Poul
Valg:

Indsendt af: Tine Susanne Olsen 4690

Dato: 17/09-10 04:28

rettigheder???? har man ikke kun det hvis man er medlem ligesom man kun må skrive i dette forum hvis man er medlem det koster kun 4,kr55. om ugen at være medlem hvad kan man få til den pris andre steder

ha en god dag
venlig hilsen
Tine Susanne Olsen
medlem af Dis-Danmark er du medlem det koster kun 200 kr om året ???
er medlem af Dis-Faxe er du det koster kun 50kr.om året???
ingen private mails tak!! brug dette forum

Redigeret 2 gang(e). Sidst ændret 17/09/10 07:01 af Tine Susanne Olsen 4690.
Valg:

Dato: 17/09-10 08:14

Hej Tine,

Her på den gamle hjemmeside har alle registrerede brugere adgang til alt, uanset om de er medlem af DIS eller ej.
På den nye hjemmeside er/bliver visse områder spærret for andre end DIS-medlemmer.

Diskusionerne går på hvor meget på den nye hjemmeside, som ikke DIS-medlemmer skal have adgang til.

mvh
Poul
Valg:

Indsendt af: Anette Eriksen

Dato: 17/09-10 08:26

Hej,

Jeg synes, at det eneste, der kun skal være for medlemmer er det der hedder foreningsforhold.

Og se så lige på det rolige og overskuelige layout, vi har på denne hjemmeside. Gid det må leve længe endnu.

Mange hilsner
Anette Eriksen
Valg:

Indsendt af: Kim Melchior

Dato: 17/09-10 13:26

Hej,

Her i USA siger vi "If it aint broke, dont fix it"

Hvorfor spilde alle disse resourcer til en ny hjemmeside naar den gamle virkede.

Hvis der var noget der skulle forandres, saa kunne det nemt vaere gjort her paa denne side. Maaske spaerre forenings forhold og adgang til Slaegt og Data for ikke medlemmer.

Hvorfor skal det hele vaere saa kompliceret, for eksempel bare det at logge ind og de oplysninger der nu er tilgaengelige paa den nye side.

Jeg vil ikke bruge den nye side, og personligt taenker jeg paa at forlade Dis-Danmark ved slutningen af dette aar pga de forandringer der er foretaget.

Kim Melchior
Valg:

Indsendt af: Lars Erik Bryld (4000)

Dato: 18/09-10 13:50

Kære Kim (og andre)...

Jeg har endnu ikke bemærket nogen - heller ikke fra styregruppen - forsvare de nye adgangsbegrænsninger, så skal vi ikke bare tage og betragte dem som en prøveballon/fejl, som formentlig snart vil blive rettet til noget mere lig det gamle system?

Jeg kan godt lide den nye side og det nye forum skal nok blive lige så godt som det nuværende, når det ellers er blevet rettet til. Hvis følelserne ikke kommer for meget i kog, kan det også vise sig at blive lige så rart at bruge.

http://www.bryld.info/grafik/sig.gif
[www.bryld.info]
Valg:

Indsendt af:

Dato: 18/09-10 15:24

Hejsa

Lige som Lars Erik Bryld kan jeg sige at koldt vand i blodet nok er en god ting!

Ingen forsvarer de forhold som i øjeblikket hersker, og de fleste fejl er erkendt - blandt andet det at siden simpelthen er blevet lagt ud alt for tidligt - og bliver rettet så hurtigt det kan lade sig gøre - selv om det kan virke langsommeligt.

Jeg personligt skal være den første til at møde op - for første gang - til generalforsamling og "klage" over de adgangsforhold som er gældende i øjeblikket. De skal simpelthen ændres; som de er, kan ingen være tjent med.

Men jeg erkender også at der er ting der haster og ting der haster mindre. Visse småting er blevet rettet forholdsvis hurtigt, men adgangsforholdene kræver nok lidt længere tid. Det mest problematiske her er nok at registrerede brugere ikke altid har den læse-adgang som de burde have.

Jeg håber at jer der har medlemskab i det mindste kigger forbi engang imellem - det første indtryk var bestemt ikke godt, men forholdene er blevet meget bedre. Dvs. hvis I sidder her og skumler over det som var - åbne e-mail adresser, "sladderhank" mht hvem der er logget på - er det ikke længere tilfældet. Især til Kim kan jeg så sige at i forum kan du være logget på hele tiden, det er ikke nødvendigt at logge af - og der er blevet trukket i håndbremsen mht til adgangen til andres email-adresser. Desuden vil jeg så gøre opmærksom på at adgangen til e-mail adresserne på den gamle side er totalt ubegrænset! Nu skal man trods alt være medlem for at se andre medlemmers e-mail!

Jeg skal selv indrømme at jeg var lettere irriteret over opsætningen og andet, men som alt nyt skal man vænne sig til det. Jeg besluttede mig til ikke at være stædig og stivnakket, og som Lars Erik kan jeg sige at det nye forum er ved at føles hjemligt.

Til jer som ikke har medlemskab: der er ikke nogen som ønsker at holde jer helt udenfor! Mit indlæg om at åbne for ikke-medlemmer har kun fået positive tilbagemeldinger... så ved I det, for I kan jo ikke selv læse det.

Med håb om at det nye forum en dag bliver det bedste vi har...

Karen G. Møller
Valg:

Gå til side: 1 2 Næste

Aktuel side: 1 af 2

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.