Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

Slægtsforskning - metode og teknikDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du søge hjælp eller udveksle erfaringer indenfor slægtsforskningens metoder og traditionelle hjælpemidler, herunder også lokalhistorie. Se også, om du kan finde svar på dit spørgsmål i DIS-Wiki http://www.dis-danmark.dk/wiki/index.php?title=Forside
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Finske arbejdere

Indsendt af:

Dato: 20/09-03 07:52

Min oldemor er født i Finland og er kommet til Danmark engang omkring 1900 tallet. Jeg ved hun har mødt min oldefar på Tølløse Slot, så jeg går ud fra at hun har taget den lange rejse for at arbejde der.

Er der nogen, som ved, hvordan jeg undersøger hendes færd fra Finland og her til Danmark??

Jeg har prøvet indvandrer databasen, men der er hun ikke.

Hvor blev arbejdere registreret?

Hun er født den 24. Januar 1889 og er blevet gift i Danmark i 1909.

Venlig hilsen

Bitten Klarskov
Valg:

Re: Finske arbejdere

Indsendt af: Lis B. Jensen - 4684

Dato: 20/09-03 11:58

Hej Bitten

Prøv dette link:
[www.genealogia.fi]

Da der jo ikke er angivet navn på den du søger er dette mit bedtse bud.

Lis
Valg:

Indsendt af:

Dato: 20/09-03 14:16

Hej Lis,

Navn, Martha Johanna Tarkiainen, født i Mikkeli. Jeg har efter bedste evne prøvet på den side du nævner, men desværre uden held. Der er faktisk en hel del med det navn, men jeg mangler et mellemled. Kunne heller ikke via hendes fars navn Johan.

Men tak for tippet.

MVH

Bitten
Valg:

Indsendt af: Lis B. Jensen - 4684

Dato: 21/09-03 14:46

Hej Bitten

Ved du hvornår hendes fader er død? og står der så evt noget i et skifte efter ham?
eller kan du måske finde ham i lægdsruller, så der kunne komme flere oplysninger.
Måske skulle du prøve via de svneske sider om se om hun er registreret indvandret i Sverige.

Lis
Valg:

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.