Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

MarkedspladsenDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Markedspladsen er det brogede sted for alle de indlæg, der ikke rigtigt passer ind i de øvrige grupper. Gode oplevelser, sjove historier, som du gerne vil dele med andre forskere. Du kan sætte bøger eller andre materialer til salg eller give dem væk. Husk dog at det stadig drejer sig om slægtsforskning!
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Kender nogen denne bog? : EN OFFICER FRA CHRISTIAN DEN FEMTES TID. Af C.E.A. Schøller.

Indsendt af: Lars Ekberg

Dato: 05/10-10 18:07

Kender nogen denne bog? : EN OFFICER FRA CHRISTIAN DEN FEMTES TID. Af C.E.A. Schøller.
Det er et lille 9 siders skrift omhandlende Christopher Reizenstein og hans karriereforløb i dansk tjeneste omkring 1670-1700.
I dette skrift findes angiveligt en beskrivelse af en retssag, som han var involveret i med min forfader Andreas von Buggenhagen under tjeneste i 2. Fynske Rytterregiment.
Jeg er meget interesseret i en afskrift/kopi af dette lille skrift

Al information modtages derfor med største taknemmelighed

Med Venlig Hilsen
Lars Ekberg

Slægten Ekberg/Kofoed fra Bornholm
Valg:

Re: Kender nogen denne bog? : EN OFFICER FRA CHRISTIAN DEN FEMTES TID. Af C.E.A. Schøller.

Indsendt af: Leif Thor Olsen (5700)

Dato: 05/10-10 21:09

Hej Lars.

Nej, jeg kan heller ikke finde den titel, men har du prøvet at google titlen? Prøv at gå med de oplysninger til dit bibliotek.

Mvh. Leif
5700 Svendborg
Valg:

Re: Kender nogen denne bog? : EN OFFICER FRA CHRISTIAN DEN FEMTES TID. Af C.E.A. Schøller.

Indsendt af: Jens Peter Lieberkind

Dato: 05/10-10 22:01

Besvaret i denne tråd.
Valg:

Indsendt af: Lars Olsen

Dato: 06/10-10 06:41

Hej Lars!
Når jeg søger en eller anden bog, der ikke er almindeligt kendt, så bruger jeg altid "Det Kongelige bibliotek" de har en søgeside, hvor så godt som alle bøger kan findes, dog ikke den bog du søger, hverken forfatter eller tittel!
Men jeg bruger "Det kongelige" til at finde lidt facts om bøgerne, hvilket letter den videre søgning på nettet!
Hilsen Lars

Siden er: [www.kb.dk]
Valg:

Indsendt af: Lars Ekberg

Dato: 06/10-10 15:29

Kære alle sammen.
Tak for hjælpen.
Jeg forsøger mig så med en bibliteksbestilling eller/og en tur til Rigsarkiv og Det Kongelige Bibliotek.

Med Venlig Hilsen
Lars Ekberg

Slægten Ekberg/Kofoed fra Bornholm
Valg:

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.