Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

MarkedspladsenDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Markedspladsen er det brogede sted for alle de indlæg, der ikke rigtigt passer ind i de øvrige grupper. Gode oplevelser, sjove historier, som du gerne vil dele med andre forskere. Du kan sætte bøger eller andre materialer til salg eller give dem væk. Husk dog at det stadig drejer sig om slægtsforskning!
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Manglende områder i Skoler og Degne i Vendsyssel

Indsendt af: jes-s

Dato: 21/09-10 18:13

Jeg har lånt begge bind af "Skoler og Degne i Vendsyssel indtil 1814". Som jeg forstår forordet til bind 2 er dette en opfølger på de manglende herreder som ikke var med i bind 1. Jeg finder dog kun Hvetbo herred og Læsø birk i bind 2. Hvor er de sidste herreder dækket eller har jeg misforstået noget. Jeg er særlig interesseret i Åby-Biersted pastorat i Kær herred, Ålborg amt.
Valg:

Re: Manglende områder i Skoler og Degne i Vendsyssel

Indsendt af: Jesper Skov

Dato: 21/09-10 19:18

Så bevæger vi os ind i en meget sprængfarlig diskussion nemlig hvorvidt Kær herred hører til Vendsyssel.

[www.dis-danmark.dk]

Det er der forskellige holdninger til, hvis det var forfatteres holdning, at det ikke gjorde, så findes der nok ikke andet.

Med venlig hilsen

Jesper Skov
Valg:

Dato: 22/09-10 15:33

Forordet er ret specifik om, at Kær herred også dækkes af materialet, også på trods af den begrænsede tilhørsforhold til Vendsyssel. Der står nogle steder, at bind 2 er fra perioden 1953-57. Jeg gætter på om artiklerne skulle være udgivet i Vendsyssel Årbog i denne periode. Er der en som har årbøgerne liggende som vil tjekke dette for mig? Så slipper jeg for at skulle låne alle eksemplarerne hjem.
Valg:

Dato: 25/09-10 16:19

Jeg har nu selv fundet svaret. Bind 2 er trykt med præcis samme titelblad i to forskellige "udgaver". Den ene af disse har alle de manglende områder med. Ret forvirrende.
Valg:

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.