Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

MarkedspladsenDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Markedspladsen er det brogede sted for alle de indlæg, der ikke rigtigt passer ind i de øvrige grupper. Gode oplevelser, sjove historier, som du gerne vil dele med andre forskere. Du kan sætte bøger eller andre materialer til salg eller give dem væk. Husk dog at det stadig drejer sig om slægtsforskning!
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Bøger sælges

Indsendt af: Tove Preysz

Dato: 18/08-10 11:35

Jeg Administrator folgende Bøger , jeg gerne VII, afhænde :

" Bol OG Ved " Landbohistorisk Tidsskrift , 1993, 1 . 150 sider .
Kr. 25, -
---------
" Østerbro - FRA Toldbodvej Til Vibenhus " , Knud Bokkenheuser , 1916 , 127 s. Fin lille mose . Indbundet OG MED original smudsomslag . Illstr . Exlibris .
Kr. 60, -
--------

"For Jysk OG for Dansk historie " , udg.1966 AF " jysk Selskab for historie , language OG litteratur - 1866-1966 " .
147 sider , illustr . Indbundet .
Kr. 30, -
----
Svundne Tider V. " Fra Roskilde Til Mississippi 1841-1851 " . Torben Lange, 1945.
Kr. 30, -
------

Håndbog i slægtsforskning , Albert Fabritius OG Harald Hatt , 1779.
Kr. 25, -
--------

" Fra Den Gamle By og den Gamle Skole "AF Johannes V. Jensen , Jeppesen Niels OG Georg Saxild , 1920. Hæftet . 51 sider.exlibris . Ryggen repareret
Kr. 40, -
------

" Folkets Førere "," Bjørnstjerne Bjørnson "AF PA Rosenberg . Olie af Anders Uhrskov OG Fred . Nørgaard , 1915. Hæftet . 99 sider . Ryg repareret . Exlibris
Kr. 25, -
-----

"Det Kineske Lysthus i Fredeberg Have " , Else Glahnb 1967. Fin stand . stift binde . 50 sider . Fine illust .
Kr.30 , -
----
" Dagbogsblade FRA Kronprinsens Rejse Til Osten " ( Frederik den IX) , 1931. 163 sider
Smukt indbundet . Fin stand . Skab fotos .
Kr. 50, -
--------
" Jyder ER VI Allé " , Salomon J. Frifelt . 313 sider.Rosenkilde OG Bagger 1968. biblioteksindbinding .
Kr. 30, -
------

" Wimmelskaftet 38 " . 1974, UDG . Dansk Sygeplejeraad . En meget gammel Ejendom gennemgåes MED DET ejere OG beboere . Ill.
Kr. 30, -
-----
" Gadens Cirkus ", Steffen Linvald , 1975. 83 sider . indb.Ill .
Kr. 25, -
-----
Spørg nærmere .

Til Alle Priser tillægges posto .
Venligs hilsen
Tove - 2980

Redigeret 4 gang(e). Sidst ændret 28/09/10 09:11 af Tove Preysz.
Valg:

Re: Bøger sælges

Dato: 06/09-10 08:30

Priserne på bøgerne kan forhandles.
V.H.
Tove - 2980
Valg:

Indsendt af: Susanne Andersen

Dato: 08/09-10 12:41

Hej

Kunne godt sig at vide hvad tid bogen af Benedicte Mahler er tale om?

mvh. Susanne, Randers
Valg:

Dato: 08/09-10 15:08

Hej,
Hovepersonerne i bogen er: Cathrine Castberg f. 1860 i Aalborg og hendes stamtavle.Og Valdemar Wahl f. 1861 på herregården Kjældgaard v. Silkeborg (havde også Allinggård). HAns stamtavle. Lidt om deres fortid og slægt.
De rejser over Liverpoll 1883 til New Denmark i Canada og bygger gården Castbjerg. De fortæller levende og interessant i breve om deres liv der.
1885 flytter de til Boatlanding. Valdemar kommer til at arbejde på banen og på et garveri i Vanceboro. 1887 dør V. ved en ulykke. Cathrine rejser hjem til Danmark m. børn. fik pensionat, oldfrue på Krabbesholm og flere andre jobs rundt om i DK. Hun er venner med digteren Ludvig Holstein. Lidt om børne og deres liv. Mange portrætter og tegninger.Håber dette giver dig appetit på bogensmiling smiley
M.V.H.
Tove
Valg:

Dato: 08/09-10 19:50

Hej Tove den lyder rigtigt spændende. Den vil jeg gerne købe.

min mail er susanne@abaut.dk

mvh. Susanne, Randers
Valg:

Dato: 11/09-10 09:32

Cathrine og Valdemar er solgt.
Valg:

Dato: 16/09-10 18:52

Hej Tove har modtaget bogen og glæder mig til at læse den, så der er tid til det.
Tak!

mvh. Susanne, Randers
Valg:

Indsendt af: winnie jensen

Dato: 27/09-10 18:03

Jeg er ny er bogen Cathrine og Valdemar af Benedicte Mahler solgt eller er den stadig til salg. jeg er køber da jeg har familie i canada der meget gerne vil have bogen
Valg:

Dato: 28/09-10 09:08

Hej Winnie,
Desværre er bogen Cathrine og Valdemar solgt.
V.H.
Tove
Valg:

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.