Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

AneEfterlysningDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du efterlyse aner, som du selv har opgivet at finde. Husk at læse indlægget Vigtig: Til nye brugere af AneEfterlysning, inden du går i gang. Og husk, at det primært drejer sig om afdøde slægtninge! Vær forsigtig med oplysninger om personer, der stadig kan være levende.
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Alfred Theodor Kraul f. 1857 - Horsens

Indsendt af:

Dato: 21/08-05 14:36

Hvor og hvornår døde Alfred Theodor Kraul???

Alfred Theodor Kraul blev født 25 feb 1857 i Horsens Kloster sogn i Nim herred, Skanderborg amt, og døbt 29 apr 1857 i Horsen Kirke, Horsens Kloster sogn i Nim herred, Skanderborg amt samt konfirmeret 16 apr 1871 i Horsen Kirke, Horsens Kloster sogn i Nim herred, Skanderborg amt.

Han var barn af Slagtermester Hans Jørgen Kraul og hustru Nielssine født Eriksen.

Han blev selv gift med Caroline Johanne Winther født 25 jul 1859 i Horsens Kloster sogn i Nim herred, Skanderborg amt og døbt den 30 sep. 1859 i Horsens Kloster sogn i Nim herred, Skanderborg amt.

Forældrene var Slagter Lars Christian Winther og hustru Ane Chatrine Gylding.

De blev gift abt 1880 MEN HVOR OG HVORNÅR??

Alfred Theodor Kraul var fra abt 1883 og til abt 1919 udstationeret i Newcastle-upon-Tyne, Northumberland, England.

Alle oplysninger om dette ægtepar modtages gerne

På forhånd tak

Svenn Chr. Trønning
Valg:

Re: Alfred Theodor Kraul f. 1857 - Horsens

Indsendt af: Anders B. Christophersen -2000

Dato: 21/08-05 18:10

I følge den slægtstavle jeg har over familien Kraul, så skulle Alfred Theodor Kraul være død i Skodsborg 19/2 1913 og begravet i Søllerød.
På slægtstavlen er der håndskrevet tilføjet at han er gift i Newcastle.
Caroline Winther er efter samme slægtstavle begravet i Århus (der nævnes intet år).
Han betegnes i øvrigt som kreaturkommissionær i London, senere i Hamborg.

Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen

Valg:

Indsendt af:

Dato: 21/08-05 19:27

til Anders B. Christophersen.

Tak for svaret. Ved du noget om hvornår han blev gift. Jeg har sat "De blev gift abt 1880 MEN HVOR OG HVORNÅR" ud fra deres datter Ellen Johanne
Kraul der var født 29 mar 1888 i Newcastle upon Tyne, Northumberland, England. Og som skulle være død abt 1970 i Chile. Hun var gift med min moders Onkel men blev skilt i 1931 i Danmark efter at hun havde brugt en milionformue.

Ellen Johanne Kraul skulle have en stor gård ved Basnæs ved Farum. kender du noget til den??

Med venlig hilsen og tak

Svenn Chr. Trønning
Valg:

Indsendt af: Anders B. Christophersen -2000

Dato: 22/08-05 21:32

Jeg beklager men jeg kender intet til gården i Farum.
I omtalte slægtstavle er vielsen sat til ca. 1885. Ellens bror Christian Winther kraul blev født 4.7. 1886.
Ellen var i øvrigt gift 4 gange. 3. gang så vidt jeg kan se med din mors onkel.
Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen
Valg:

Indsendt af:

Dato: 23/08-05 08:40

Til Anders B. Christophersen

Ja jeg har også 4 ægteskaber. Her kommer de.

Gift første gang som helt ung (17 år) med en englænder N. Dembar der døde.Gift anden gang med grosserer Carl Johan Jakhelln ( Nordmand) død 1918.Havde en søn med denne Carlos Julius Herman Jakhelln født 24 october 1911 på Lysaker, Norge. Gift anden gang med hans bedste vens søster, Aagot( Babben) Hansen, født 21 juli 1917 i Horten, Norge. Udgået af 2. g (m) 1926 fra Sorø Akademi. Rejste til Norge og aftjente sin værnepligt og blev deroppe da ham fra sin fader havde avet store skovarealer. Rejste under II verdenskrig til sin moder, der havde mødt en rig mand fra Chile i Rom og var blevet gift med ham og rejst til Chile med ham.

"Don" Carlos som han blev kaldt af min mormor og mor, både i omtale og tiltale. Min mor mødte ham og hans hustru i Oslo sidste gang i 1958. De var sammen i Rom hvor min mor var selskabsdame for tante Ellen inden hun blev gift 4. gang med en mand fra Chile.

Don" Carlos sidste kendte bopæl: La Solana, Calle de Maderas, Montemar Alto, Torremolinos, Spanien.

Gift tredie gang med Otto Carl Mohr.
Valg:

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.