Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

AneEfterlysningDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du efterlyse aner, som du selv har opgivet at finde. Husk at læse indlægget Vigtig: Til nye brugere af AneEfterlysning, inden du går i gang. Og husk, at det primært drejer sig om afdøde slægtninge! Vær forsigtig med oplysninger om personer, der stadig kan være levende.
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Gå til side: Foregående 1 2

Aktuel side: 2 af 2

Re: Georg Johannes Stæhr... igen

Indsendt af: E. Stisen

Dato: 08/01-05 18:51

Til Thestrup Bjørn
Rødby Købstad Vestergade 79 Ft 1787 Maribo
Jørgen Stæhr 38 Forhen forpagter
Anna Christina Biørn 33 gift K
Mette Kirstine Stæhr 1 ugift
Mon ikke deres vielse er kort før dette
Erik
Valg:

Indsendt af: E. Stisen

Dato: 08/01-05 19:18

Til Thestrup Bjørn
Jeg har lige kigget efter på Arkivalieronline og Rødby Købstad er ikke indscannet endnu, så du må have lidt tålmodighed
Erik
Valg:

Indsendt af: Hans Martin Laustsen

Dato: 08/01-05 21:08

E. Stisen skrev:

> Til Hans Martin.
> Det hjalp jo ikke meget, men af nysgerrighed hvordan er det
> gået til?

Arkivet påstår at der ikke kan huske hvor der er lagt for mange år siden!!!!!!

Venlig hilsen

--------
Hans Martin Laustsen

Den store kommisionssag i Aalborg
[aalborgamt.dk]

Den visuelle Slægtsbog
[ustsen.com]
Valg:

Indsendt af: Tove Hansen

Dato: 08/01-05 22:32

hej Thestrup Bjørn. Vi ville også gerne vide,
hvem der er far til Jørgen Stæhr, jeg tror nemlig han også er far til min tip4oldefar Frantz Sræhr. Vi har efterlyst han der i dis-forum, men uden resultat. Dog har vi et lille spor,der fører til Fyn. men kirkebogen er ikke skannet ind. Hvis du kan finde ud af noget,vil vi meget gerne have det at vide,vi er kørt totalt fast. Tove
Valg:

Indsendt af: alice oppenheim

Dato: 09/01-05 15:42

Hej Tove,

nu blander jeg mig igen ... men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der stod om din tip4Oldefar Frantz Stæhr ved denne vielse? For det er, som jeg ser det, den ældste kilde, hvor vi støder på ham... Kan du/I ikke komme på arkiv, så prøv på markedspladsen, om der er en venlig sjæl. der vil slå den op ... (og glem det om Skårup, Fyn. Det ser ikke troværdigt ud).

JOHANA BYRGINE NIMB
Marriages:
Spouse: FRANS STAER
Marriage: 20 APR 1770 Lynge, Sorø

Linket til den gamle tråd: [www.dis-danmark.dk]

alice oppenheim

Valg:

Dato: 09/01-05 16:01

Hej Alice. tak for tipset, vi prøver. vi kendte slet markedspladsen Tove
Valg:

Indsendt af: Bodil Madsen, 4760

Dato: 09/01-05 18:13

Der er mange Bjørn og adskillige Stæhr i Richters "Dødsfald i Danmark". Prøv at se om nogen af børnene er opkaldt efter en af disse personer. Desværre står der sjældent hvor den døde boede. Det ville have gjort det noget nemmere. Der er en del præster med navnet Bjørn.

med venlig hilsen
Bodil Madsen
Valg:

Indsendt af:

Dato: 09/01-05 18:42

Hej Bodil - og andre!

M.h.t. Richters dødsfald i Dk - man kan i mange tilfælde finde ud af personernes bopæl.
Hele bogen (begge bind) indeholder afskrifter fra dødsannoncer, som Richter har samlet.
Foran i værket står fra hvilke aviser annoncerne er - står der f.eks. FS, så er dødsannoncen fra Fyens Stiftstidende.

Jeg har mange gange haft held til at få mit lokale bibliotek til at skaffe mig en kopi af ønskede dødsannoncer. I disse står ofte, hvor personen er død.

De ældste annoncer (hvor der ikke er anført forkortelser) er fra den københavnske 'Adresseavisen'.

Man skal lige huske, at der kun er optegnet folk, 'der har et navn'.

Jeg har for mange år siden 'taget' de personer i værket, jeg havde tilknytning til - men tak for din henvendelse om det.
Det er ikke sikkert, at alle kender Richters Dødsfald i Danmark - den kan anbefales til dem 'der har et navn' i deres slægt.

v.h.
Thestrup-Bjørn
Valg:

Indsendt af: Claus Christiansen

Dato: 09/01-05 18:43

Hej
Undskyld jeg blander mig i denne meget spændende tråd, men under mit arbejde med at opbygge en database over alle beboere i Skovshoved, nord for København, har jeg noteret følgende:

22 MAJ 1789: "I Kroen viet efter kongebrev af 12 MAJ 1789 ungkarl Hans Jensen Stær kroeholder i Skovshoved og enken efter Sag: Rostgaard Sara Sophie Malm med copulationsseddel fra forvalter Nordenberg på 2 Rbdlr. af dato 18 MAJ 1789 og bevis fra skiftet fra Amtmanden fuldmægtig Ibsen." Hans bliver således gift med enken til kroens tidligere ejer, Jens Rostgaard. , 18 APR 1793: Formentlig forlover ved broder Stephan Friderich Stær bryllup med Mad:= Engelke Vorm i Lyngby kirke. Brudens bopæl er Lyngby. 1807: I hvertfald på dette tidspunkt drives kroen af en bestyrer, medens det menes at Hans Jensen selv bor på Constantia, ikke langt fra Charlottenlund Skov. 1823: Dannebrogsmand

Da Stæhr navnet jo ikke er helt almindelig, har dette måske en interesse.

Hilsen
Claus
D-66877
Valg:

Dato: 09/01-05 19:05

hej Claus. rak for hjælpen,men jeg tror ikke det er "vores" Stæhr, for han står i Folketællingen 1787 og 1801som ugift. Men vi vil alligevel se nærmere på ham for det ser ud til at familien er væsentlig større end vi anede. Mvh Tove
Valg:

Dato: 10/01-05 09:38

Hej allesammen. Iskal have tusinde tak for alle jeres henvendelser og jeres hjælp.Jeg må gøre det på denne måde af hensyn til tiden.
Der er til mange måneders arbejde,tror jeg, men Erik kommer i morgen og så går vi igang med familien Lytzen, Alice. Erik mener også, at de ikke kan vente.Hvis vi finder noget nyt og spændende, hører I nok fra os. Mange hilsener fra Tove Hansen
Valg:

Indsendt af: Bente Roe

Dato: 04/06-05 17:33

Jeg har en masse omkring slægten Lützen fra Lolland også Marie Bolette gift Stæhr. Skriv en mail.
Hilsen Bente
Valg:

Indsendt af: Mikkel&Julie

Dato: 11/04-12 11:39

Her oplysninger fra kromand Hans Jensen Stæhrs testamente, som i øvrigt nævner flere andre Stæhr:

*1795 14/8 Stæhr
Hans Jensen,
Kro- og Værtshusholder
U(den) B(ørn) S. R. 805
Hustru: Sara Sophia Rostgaard Skovshoved 1795 4/6
Søskende:
Ludvig Stæhr, Skomager i Jægerspris
Stephen Stæhr, Smed i Kongens Lyngby
Jens Stæhr, udenlands – Louise Stæhr, ugift

Mange hilsner
Karsten
Valg:

Gå til side: Foregående 1 2

Aktuel side: 2 af 2

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.