Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

AneEfterlysningDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du efterlyse aner, som du selv har opgivet at finde. Husk at læse indlægget Vigtig: Til nye brugere af AneEfterlysning, inden du går i gang. Og husk, at det primært drejer sig om afdøde slægtninge! Vær forsigtig med oplysninger om personer, der stadig kan være levende.
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Gå til side: Foregående 1 2 3 Næste

Aktuel side: 2 af 3

Re: "RICARDO-BRØDRENE", Leif Ricardo Madsen og Bent Madsen. Nordsjælland. 1930-1980

Indsendt af:

Dato: 30/03-08 14:10

Hej,
Jeg husker meget tydeligt den episode, som Bjarne beskriver, da jeg på dette tidspunkt arbejdede på et reklamebureau lige for enden af Holbergsgade/Nyhavn med udsigt ud over området. Her udspillede sig noget, der som Bjane skriver, godt kunne være hentet ud af en af datidens drengebøger: - En meget stor speedbåd kom susende ind i Københavns Havn. Lagde til lige i begyndelsen af Nyhavn. To skygger sprang hastigt op på kajen og forsvandt ned i en kælderskakt. Politiet var lige i hælene på dem.....
Formiddagsaviserne beskrev episoden på forsiden dagen efter.
Mvh.
Keld Sørensen.
Valg:

Re: "RICARDO-BRØDRENE", Leif Ricardo Madsen og Bent Madsen. Nordsjælland. 1930-1980

Indsendt af: Jannie Hornstrup

Dato: 31/03-08 18:34

HejKeld,

Tak for historien.

Jeg vil prøve om jeg kan få fat i nogle af de gamle artikler.
Der må være en del i BT og ekstrabladet.

Mvh
Jannie
Valg:

Indsendt af: tommy steven Rasmussen

Dato: 04/10-09 23:56

hej ; en af de to herre ? ved ikke hvem af dem det skulle være, bent eller leif skulle være "rigtige" farfar, men har ikke kunne få det bekræftet ; aner ikke hvor jeg skal begynde henne ???????????????????? vender meget snart tilbage....mvh tommy s ramussen
Valg:

Indsendt af: Claus Funch Hansen

Dato: 05/10-09 13:54

Hej,

Jeg ved ikke hvor aktiv denne tråd er længere, men jeg kommer med et lille indlæg alligevel.

Jeg har en svag errindring om at Bent "Ricardo" endte sine dage i Viborg som en syg mand. Jeg mener at det var engang sidst i 80'erne.
Giver det nogen mening overhovedet??

Mvh,

Claus Funch Hansen
8800 Viborg
clausogkrista@email.dk
Valg:

Dato: 05/10-09 15:03

Hej Claus,

Jo, lidt liv er der da.

- og det lader til, at der har været noget i TV om dem i går ? - Men det har så ikek været en TV kanal jeg har kigget på....

Men da jeg stadig ikke har fundet deres forældres vielse, ej heller fødselsdatoer eller sted, så er jeg gået lidt i stå med deres dødsdata.

Bent begik selvmord i fængslet. Men hvornår ?

- og ja, det kan godt have været i slutningen af firserne, måske 87 ?

Det har jeg desværre endnu ikke fået løst.

Jeg ved ikke med Leif. ??

Hej Tommy.

Ja, det er fint. Jeg venter bare :-)

Jeg ved ikke noget om, hvilke børn de to herrer fik ... Endnu.!!

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Altid på jagt efter alle efterkommere af Johan Wilhelm Negithon.
Valg:

Indsendt af: VB

Dato: 05/10-09 17:00

Hej

Her kan ses en udsendelse om Bent "Ricardo". I flg. den døde han i 1988.

[gfx.tv2.dk]
Valg:

Dato: 05/10-09 17:51

Tak for linket, Verner.

Og eftersom Bent døde i en alder af 54, så indskrænker det jo i al fald hans fødselsår en hel del :-)

Sjovt, for i indlægget her fra TV2 siges det, at han blev 52 år. I en artikel fra BT, kort efter hans død, blev han 54 år-

Men OK. Det er stadig ikke så mange år, jeg skal lede igennem :-)

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 05/10/09 18:00 af Jannie Hornstrup.
Valg:

Indsendt af: VB

Dato: 05/10-09 21:19

Hej Jannie

I TV2 udsendelsen nævnes:

"1. september 1977, på sin 42 års fødselsdag"

så Bent "Ricardo" må være født 1 sep. 1935.
Valg:

Dato: 05/10-09 22:26

Hej Verner,

Tak for info.

Så må jeg lytte om igen :-))

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Valg:

Indsendt af: Kenneth Knudsen

Dato: 05/10-09 22:42

Jannie Hornstrup skrev:
-------------------------------------------------------
> - og det lader til, at der har været noget i TV om
> dem i går ? - Men det har så ikek været en TV
> kanal jeg har kigget på....

Det var på DR2 i programmet "Livet i den kriminelle underverden - storsmuglerne".

__
Især Himmerland og Vendsyssel // Hjemmeside: Geneablog // E-mail: geneablog@kilokilokilo.dk
Valg:

Dato: 07/10-09 15:27

Hej Kenneth,

Tak for info :-)

Jeg håber en dag at finde ud af HVOR han er født :-)

Men nu har jeg jo i al fald datoen - hi, hi

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Valg:

Indsendt af: Jens Hansen

Dato: 11/10-09 22:07

Jeg forstår ikke glorificeringen af to gemene forbrydere som nogle i denne tråd dyrker. Der er absolut intet helteagtigtigt over dem. Leif Ricardo Madsen var en fordrukken tyveknægt der led under at stå i skyggen af sin kriminelle bror, han blev aldrig omtalt som andet end "Ricardos Lillebror". Han var en led satan. Jeg har bl.a. oplevet at han frihedsberøvede og forsøgte at dolke en fuldstændig tilfældig i ryggen med en lang køkkenkniv i en af hans nærmest permanente brandertere. Ricardos Lillebror var sindsyg og fuldstændig utilregnelig. Han boede i Skovengen i Kokkedal i midten af halvfjerddserne.

Bent "Ricardo" Madsen var ligeså sindsyg og utilregnelig som sin bror, det ved alle der har haft personligt kendskab til ham.

Det er rigtigt at Bent "Ricardo" Madsens kone Jonna boede i Egedalsvænge i Kokkedal sammen med hendes datter. Jeg kendte både Jonna og datteren ganske udmærket. Jeg vil ikke offentliggøre hendes navn, hun kan jo ikke gøre for at hun er født ind i den familie.
Valg:

Dato: 12/10-09 14:57

Hej Jens,
Tak for dit indlæg smiling smiley

Jeg synes nu ikke jeg har forsøgt at glorifisere, hverken Leif eller Bent.
Jeg vil bare gerne finde ud af, hvor de er født og hvornår, og andre slægt-sammenhænge.
De var min mors fætre, uanset at de var nogle "bøller". Min mor og hendes søstre mener, at Leif var ældre end Bent, men som du skriver det, så er det omvendt.

Men nu har jeg jo, takket være dig :-) fået endnu et spor at gå efter, nemlig Kokkedal, så tak for det.

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Valg:

Indsendt af: Oliver Rasmussen

Dato: 12/10-09 15:08

anonymsen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg forstår ikke glorificeringen af to gemene
> forbrydere som nogle i denne tråd dyrker. Der er
> absolut intet helteagtigtigt over dem. Leif
> Ricardo Madsen var en fordrukken tyveknægt der led
> under at stå i skyggen af sin kriminelle bror, han
> blev aldrig omtalt som andet end "Ricardos
> Lillebror". Han var en led satan. Jeg har bl.a.
> oplevet at han frihedsberøvede og forsøgte at
> dolke en fuldstændig tilfældig i ryggen med en
> lang køkkenkniv i en af hans nærmest permanente
> brandertere. Ricardos Lillebror var sindsyg og
> fuldstændig utilregnelig. Han boede i Skovengen i
> Kokkedal i midten af halvfjerddserne.
>
> Bent "Ricardo" Madsen var ligeså sindsyg og
> utilregnelig som sin bror, det ved alle der har
> haft personligt kendskab til ham.
>
> Det er rigtigt at Bent "Ricardo" Madsens kone
> Jonna boede i Egedalsvænge i Kokkedal sammen med
> hendes datter. Jeg kendte både Jonna og datteren
> ganske udmærket. Jeg vil ikke offentliggøre hendes
> navn, hun kan jo ikke gøre for at hun er født ind
> i den familie.

Hej Jannie

Jeg mener du skal klage til Moderator.
Uanset om folk har været straffet, er det mennesker og nogle i andres slægt.
Det er et meget fordømmende indlæg aninymsen er kommet med
Klag

Og held og lykke
Valg:

Indsendt af: Claus Funch Hansen

Dato: 12/10-09 15:23

Hej,
Jeg har selv, med undren, læst "Jens Hansens" indlæg, og blev ret overrasket over at en slægtsforsker kunne komme med sådanne udmeldinger!!

Nu kan jeg så se at Jens Hansen har oprettet en profil herinde, udelukkende med det formål at skrive hans underlige indlæg..confused smiley

Jeg syntes at Jannie takler det rigtigt fint ved at takke for de nye oplysningergrinning smiley

Jeg har selv den lidt blandede fornøjelse, at have Johannes Kristensen Linde fra Edderkoppebanden i min nærmeste slægt, og det gør det altså ikke mindre interessant at der er nogen der MEGET gerne vil ligge låg på den historie..

Mvh,

Claus Funch Hansen
8800 Viborg
clausogkrista@email.dk
Valg:

Dato: 12/10-09 15:27

Hej Oliver,

Nej jeg tager det ikke så tungt.
- og jeg blev ikke engang sur på ham :-)

Denne Jens har vel bare haft en dårlig oplevlse, hvis han har været barn samtidig med de to Ricardo-brødre.
- og så fik han luft for det.

Det er OK med mig :-)

Jeg håber bare jeg finder deres fødsler, bopæl, konfirmationer, søskende, foældre osv en skønne dag. Og hans indlæg gav mig da et nyt input : Kokkedal.

Så helt spildt var det jo ikke .

Hæ hæ.

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Valg:

Dato: 12/10-09 15:30

Hej Claus,

Vi fik krydset med vores indlæg.

Ja det der er tys, tys er ofte det mest spændende, ikke ? winking smiley
Jeg synes det er fint, hvis Jens Hansen fortsætter med at skrive, jeg får jo flere oplysnigner på den måde thumbs up

God aften til jer alle

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Valg:

Indsendt af: Oliver Rasmussen

Dato: 12/10-09 16:43

Du tager det helt fint, Jannie thumbs up

Tror jeg ville blive lidt små-sur, grundet frækheden.

Held og lykke (PS tror ikke det er en slægtsforsker)
Valg:

Indsendt af:

Dato: 13/10-09 06:27

Hej Jannie
Jeg ser, at du endnu ikke har fundet Bent Ricardos fødsel. Jeg har hørt et eller andet på lokalarkivet i Øster Tørslev, om at de skulle komme derfra. Da jeg ikke ved, hvad deres forældre hedder, og du er begyndt nede fra, så er jeg ikke sikker - men prøv at søge på disse: Niels Valsted Velling Nielsen f. 1876 ( et eller andet sted i Gjerlev herr, vistnok Øster Tørslev) og Johanne Jensen Harboe, født 7 jun 1876. De har mindst 3 børn: Ane Margrethe Nielsen f. 1903 - Jens Nielsen 1904 og Marius Velling Nielsen f. January 17, 1913 Øster Tørslev AO opsl 15. Der bor en del Vellinger i dette område. Hvis dette er dit spor, er jeg interessert. Mine interesser her er Harboe, om dem har jeg et godt stykke tilbage. Hilsen Dorrit.
P.S. Nu husker jeg også een af Bents mange koners navn : Maiken. Jeg har hørt, at hun skulle være død, så der er ingen fare for at nævne hende her. De havde heller ingen børn, så vidt jeg ved.
Valg:

Dato: 13/10-09 14:34

Hej Dorrit.

Tak for dit indlæg.thumbs up
Jo, men moderens navn kender jeg skam ganske godt : Karla Emilie Paulsen. Hun blev født i 1908 i Lynge Overdrev og blev døbt i Lillerød kirke. Hun blev også konfirmeret der :-)
Hun var min morfars lillesøster :-)

Problemet er "drengenes" far Emil Madsen, for ham finder jeg jo nok ikke før jeg finder Karla og Emils vielse,- og da jeg ikke kan finde den vielse, havde jeg håbet, at kunne finde noget ved deres børns dåb :-) Altså netop ved Carlo's, Leif's og Bent's dåbsindførsler.
Det igen, kræver at jeg ved, hvor de boede. Og så må man af og til starte fra slutningen, nemlig ved børnenes dødsfald, og et af dem har der jo været skrevet om i BT :-)

Osv :-)

men nu vil jeg da lige kigge på de personer fra Øster Tørslev som du nævner, det kan jo være aner til Emil Madsen, og dermed kan jeg - igen - gå den anden vej rundt.

Ja det er spændende det her :-)

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Valg:

Indsendt af:

Dato: 13/10-09 17:56

Ja, jeg har også taget denne Harboe-tråd op igen, så jeg giver dig besked. Jeg fandt akkurat ud af, at min Harboe er nr 2 kone, så der var måske en Emil. Niels Valstedts far hed Mads til fornavn, og det er på denne tid de veksler meller Nielsen eller Madsen, så måske. Men som sagt, jeg holder dig underrettet. dORRIT
Valg:

Dato: 14/10-09 14:37

Tak, Dorrit,

Vi kan jo håbe på, at det ved fælles hjælp, en dag vil lykkes for os :-)

Hej igen, Dorrit,

En Aage Velling Nielsen (Nielsen er overstreget ) er født i Øster Tørslev d. 23. juli 1901.
Er at finde på AO, Øster Tørslev, 1900-1908, opslag 7.
Han må jo næsten også være en af "dem" :-)

Samme KB opslag 20, en Jens Velling Nielsen ( Nielsen er streget over ). Født d. 22.3.1904

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Redigeret 2 gang(e). Sidst ændret 14/10/09 19:16 af Jannie Hornstrup.
Valg:

Dato: 14/10-09 19:24

- Hej igen Dorrit

Samme kb som før nævnt .

En Niels Mogensen Valsted Madsen på opslag 28 er født d. 13. marts 1906.

Mon vi nærmer os nu ?

Her er jo netop en blanding af alle navnene ......

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Valg:

Indsendt af: Kurt Nielsen

Dato: 15/10-09 05:28

Hej Jannie.

En Niels Mogensen Valsted Madsen er broder til den Niels Valsted, som jeg skrev til dig om.

Mvh. Kurt Nielsen
Valg:

Indsendt af:

Dato: 15/10-09 13:54

Nåååh - nu har jeg vist blandet mig i noget, som kan vise sig ikke at være rigtig. Jeg har bare hørt på lokalarkivet, at Ricardo-brødrene stammer der fra området, men jeg er ikke helt klar over hvordan. Men hvis det har noget på sig, kan du jo prøve at kontakte dem på: Nørhald Egnsarkiv. Førhen var de beliggende i Tvede, men der var snak om, at de skulle flytte til Øster Tørslev. Deres mail er ihvertfald: noerhaldegnsarkiv@elromail.dk, eller prøv at finde Finn Mauls tel-nummer. Han bor på Bavnevej 22, Tvede ( ved Randers). Han er meget behjælpsom
Hilsen Dorrit
Valg:

Indsendt af: Jens Hansen

Dato: 16/10-09 21:31

Hej Jannie
De faktuelle oplysninger var skam også til dig.

Resten af indlægget var møntet på dem i tråden der glorificerer brødrene. Når man har været konfronteret med dem i det virkelige liv, ved man der ikke var den mindste smule helte over dem.

At skabe myter har intet med slægtsforskning at gøre, det var min pointe.
Valg:

Dato: 19/10-09 14:19

Undskyld de sene svar.

Hej Kurt,

Ja, jeg tænkte det nok :-) - Men lad os se, hvad det ellers fører til ...

Hej Dorrit,

Du har da ikke "blandet dig i noget" som du ikke skulle. Lad os se, hvad det hele fører til. Tak for linket til lokalarkivet. thumbs up

Hej Jens,

det er helt i orden winking smiley

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Valg:

Indsendt af: Dennis Sode

Dato: 21/10-09 20:14

winking smileyHej Jannie.
Jeg har kendt Bent Madsen, det var en af mine ikke særlige gode legekammerater,
han boede dengang på Esberns alle nr.2, 3 tv.
Mvh.
Dennis Sode
Valg:

Dato: 23/10-09 11:35

Hej Dennis,

Tusind tak for dit bidrag :-)

Altså tilbage til Søborg, som desværre ikke er med på AO endnu op til 1950, selvom AO har skrevet højt og larmende, at alle sogne i KBH er med på AO til og med 1950, i det omfang bøgerne er udskrevet.
Jeg tror simpelthen ikke på, at Søborgs bøger ikke er udskrevet mellem 1927 og 1950.

Hmm

Jeg må endnu engang på arkivet, men når det desværre nok ikke før til december. Øv.

Men i al fald tak for adressen thumbs up

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Valg:

Indsendt af: Michael Jakobsen

Dato: 08/01-10 14:00

Hejsa Jannie, jeg tror jeg kan hjælpe dig lidt, Min lillebror Sonny er søn af Bent og han er født d.4/8-1981 på rigshospitalet og på det tidspunkt boede min mor og jeg i Kokkedal, jeg kan desværre ikke fortælle dig om Bent også boede der,for jeg var ikke ret gammelsmiling smiley.
Mvh
Michael
Valg:

Gå til side: Foregående 1 2 3 Næste

Aktuel side: 2 af 3

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.