Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

AneEfterlysningDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du efterlyse aner, som du selv har opgivet at finde. Husk at læse indlægget Vigtig: Til nye brugere af AneEfterlysning, inden du går i gang. Og husk, at det primært drejer sig om afdøde slægtninge! Vær forsigtig med oplysninger om personer, der stadig kan være levende.
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Gå til side: Foregående 1 2 3

Aktuel side: 3 af 3

Re: "RICARDO-BRØDRENE", Leif Ricardo Madsen og Bent Madsen. Nordsjælland. 1930-1980

Indsendt af: Carsten Wissing

Dato: 04/02-10 22:43

Jeg undrer mig meget over,at I alle staver navnet Ricardo, som gør!
Det stavedes RECARDU !!!
Jeg kan med sikkerhed huske, at Bent RECARDU Madsen døde mellem 1988 og 1992 !
Venlig Hilsen
Valg:

Re: "RICARDO-BRØDRENE", Leif Ricardo Madsen og Bent Madsen. Nordsjælland. 1930-1980

Indsendt af:

Dato: 05/02-10 10:38

Pierrepoint skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg undrer mig meget over,at I alle staver navnet Ricardo, som gør!
> Det stavedes RECARDU !!!
> Jeg kan med sikkerhed huske, at Bent RECARDU
> Madsen døde mellem 1988 og 1992 !
> Venlig Hilsen

`Fra 2 linie i første indlæg.
Bent har aldrig heddet Ricardo !! Men efterhånden blev de kendt som Ricardo - brødrene....

Har du en kirkebogsindførsel/navneændring ol. med navnet Bent RECARDU Madsen?
Har han aldrig officielt haft navnet, er det blevet til det mere mundrette "Ricardo".
Ved du hvor RECARDU kommer fra, og har det en betydning.confused smiley

Med venlig hilsen Jørgen - Kbh. S
Valg:

Indsendt af: Jan Loft

Dato: 15/02-10 11:38

Kunne det tænkes at Bent Ricardo har malet, jeg har 2 malerier af Ricardo, det ene af fange nr 13 (kunne være et selvportræt) og det andet af Jose Ricardo, der viser et strandtema af fiskerkoner.
Begge malerier er formentlig købt i slutning af 60'erne, starten af 70'erne i Korsgade kvarteret og sammenfald af navnet Ricardo på begger er sikkert ikke tilfældigt

mvh
Jan
Valg:

Indsendt af: Angela

Dato: 21/02-10 15:20

Alexander blask er død.. mener det var i 1984 det skete...
Valg:

Indsendt af: Nanna Andersen

Dato: 01/11-10 14:32

Hej Jannie

Jeg er i familie med alle 3 brødre, altså barnebarn til den ene. Jeg vil gerne fortælle det jeg kan, men du kan jo sende mig en mail.

Nanna
Valg:

Indsendt af: Jannie Hornstrup

Dato: 01/11-10 18:38

Hej til alle på tråden.

Jeg beklager, at jeg først i dag har set alle jeres indlæg.
Af en eller anden grund, virker "følg denne tåd" ikke længere, så jeg får ikke en mail, når der er nye indlæg.
Jeg kan se, at flere af indlæggene er meget gamle.
Det må I altså virkelig meget undskylde.

Jan : Ja, Bent malede da han sad i fængslet, så den er god nok:-)

Carsten : Ja, jeg tror du har ret i at Leif hed Leif Recardu Madsen, men JEG har ikke set hans dåb i nogen kirkebog endnu .. Har du ???? - og hvor ? Hvilken bog, hvilken by ? HJÆLP...

Jørgen : Helt enig.

Angela : Tak for info om Alexander Blask.

Michael : Jo, Bent boede i Kokkedal på et tidspunkt af sit liv, men helt nøjagtig hvornår, det ved jeg desværre ikke endnu.

Men en eller anden god dag, så kommer deres dåb frem i lyset, og SÅ kan jeg komme videre med dén gren af Negithon-slægten.

Jeg har sendt en privat mail til Nanna.

Endnu engang tusind tak til jer alle for indlæg i, og interesse for, denne tråd.'

'

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrup

Altid på jagt efter alle efterkommere af Johan Wilhelm Negithon.
Valg:

Dato: 01/02-12 16:17

Hej Alle,

Så er der gået hul på bylden -)
Bent er KUN døbt Bent Madsen. Han er født 1/9-1934 og er døbt i VEDBÆK kirke i januar 1935
Leif er døbt RICARDO LEIF MADSEN og er født i 1931, også døbt i Vedbæk.
Søteren Enith er fra 1932 også Vedbæk kirke og storebroderen Carlo Emil er født i 1926, også døbt i Vedbæk kirke

Det staves RICARDO !!

Leif slettede navnet Ricardo i 1959, så herefter hed altså ingen af dem Ricardo :-)

Deres forældre blev borgerligt viet 20/2-1926 i Lillerød

Med venlig hilsen

Jannie Hornstrupgrinning smiley
Valg:

Dato: 04/02-12 10:43

Til orientering, Carsten.

Nej Bent hed ikke Recardu.

Hans bror hed Ricardo Leif Madsen, men slettede Ricardo.
Bent hed Bent Madsen

Mvh
Jannie
Valg:

Gå til side: Foregående 1 2 3

Aktuel side: 3 af 3

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.