Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

AneEfterlysningDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du efterlyse aner, som du selv har opgivet at finde. Husk at læse indlægget Vigtig: Til nye brugere af AneEfterlysning, inden du går i gang. Og husk, at det primært drejer sig om afdøde slægtninge! Vær forsigtig med oplysninger om personer, der stadig kan være levende.
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Gå til side: Foregående 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

Aktuel side: 7 af 8

Re: PAPE

Indsendt af: Lena Pape

Dato: 28/06-10 15:05

Hejsa Bo Karsten.
Så mødes vi også her.
Jeg kan se, at Ulrik Frederik Pape er din farfars fætter, men hvem er egentlig din farfar. Jeg prøver at finde ud af, hvor vores grene mødes.

Venlig hilsen Lena
Valg:

Indsendt af: Bo Karsten Pape

Dato: 29/06-10 19:02

Hejsa Lena
Min rare farfar Johan Frederik Pape. født i 1912
HELE mit slægtsforskning er gået ned, så jeg kan ikke finde oplysningerne til dig lige pt. Min notebook er død og sendt til tekniker. Beklager.
MMange hilsner Bo
Valg:

Dato: 29/06-10 19:59

Kære BO.

Stakkels dig.
Det haster jo heller ikke.
Jeg kan se, at vi skal i hvert fald ét led længere tilbage, før jeg kan knytte vores familiegrene sammen, men det finder jeg ud af, når du er på igen.
Venlig hilsen Lena
Valg:

Indsendt af: askeroi

Dato: 03/07-10 12:02

Hej Lena

Om du nedstammer fra Ulrik Frederik Pape f.1918, så var han søn af Vilhelm Christian Pape f.1890, som igen var søn af Johan Frederik Pape f. 1841 og dette er nærmeste led du og Bo har fældes.

Den nævnte Johan Frederik Pape havde bl a en søn Johan Frederik Pape f. 1874, som igen bl a havde en søn Johan Frederik Pape f.1914 og dette er Bo's farfar.

Men om du nedstammer fra Ulrik Frederik Pape f. 1918 er dette en mand jeg ved yderst lide om: Han var gift to gange, 1. 1944 med Eva Mette Johanne Kjeldsen (men jeg kænder ikke til nogle børn i dette ægteskab) og 2. gang med Marie Jensen Dahl. Disse fik børnene Carl Vilhelm, Kirsten Helene, Torben Ulrik og Lise-Lotte. Jeg kænder fødselsdagen på disse, men ved intet om deres videre skjebne - kan du oplyse mej om denne gren?
Valg:

Dato: 04/07-10 09:44

Kære Tom og Bo.
Vi må jo takke de personer, der før os har prøvet at få styr på slægten og nedskrevet tingene.

Ulrik Frederik Pape nedstammer jeg ikke fra. Forgreningen på Bos og min slægt ligger langt tilbage, kan jeg se. Det er sådan, efter alt hvad jeg kan læse, at min TT-oldefar er far til din TT-oldefar Bo.

Min TT-oldefar er Johan Friederich Pape (senere i DK omtalt som Johan FREDERIK Pape). Han er født i 1778. Hans søn, Johan Frederik Pape, (Bo's TT-oldefar) f. 1802 på Rantzausgave, er bror til min T-oldefar, Hans Christian Pape, f. 1807 på Quistrup, Gimsing.

Herefter følger jeg Hans Chr. Pape, medens Bo følger John Frederik Pape.

Ulrik Frederik Pape har levet på egnen, hvor jeg nu bor. Jeg kender udmærket Lerkenfeldt, hvor han boede, da han var gift med Eva. Efter skilsmissen blev Eva gift med H.O.A. Kjeldsen, som en periode var borgmester her i Farsø,
Vesthimmerland.

Min nabo kendte ham godt og fortæller, som også Bo? fortæller, at han blev kaldt Mont Gommery, fordi han kørte i en militærjeep og gik i jægertøj. Han bliver af min nabo betegnet som en meget flot og statelig person.
Venlig hilsen Lena
Valg:

Indsendt af: Lis Holm

Dato: 04/07-10 12:25

Hej Lena,

jeg er ikke selv ud af Pape-slægten, men har forsket lidt i den for en englænder, hvis tipoldefar var en Pape.( se tidligere i tråden - for et godt stykke tid siden)

Har du stamtavlen, der blev udfærdiget i 1935 af Carl Johan Pape ??
Jeg har ikke tjekket alle oplysningerne, kun dem, der vedrørte ovenfornævnte englænder.

Jeg vil gerne sende den til dig, hvis det har interesse.-

vh
Lis Holm 2730smiling smiley
Valg:

Dato: 04/07-10 12:39

Kære Lis Holm.
Det er meget venligt af dig, og jeg vil være meget taknemmelig for at modtage den nævnte stamtavle.
Venlig hilsen Lena Pape
Valg:

Dato: 04/07-10 14:15

Hej Lena,

er sendt!

vh
Lis Holm 2730 smiling smiley
Valg:

Dato: 04/07-10 15:35

Kære Lis Holm.

Af hjertet tak for det tilsendte. Det er yderst interessant for mig, og jeg glæder mig til at gå i dybden.

God sommer !

Venlig hilsen Lena Pape
4. juli 2010
Valg:

Dato: 12/07-10 08:22

Igår konstaterede jeg, at der er noget i Hjørring, der hedder Papes Plantage. Det er min farmors bror, Hans Pape, der ejede gården Øster Brønderup i Hjørring Syd, der lægger navn til plantagen, der beskrives således:
Papes Plantage ligger i Hjørrings sydlige udkant, øst for Bagterp
Plantage.
Hans Pape (min Farmors bror (1879-1959) (retteligen født 1876 iflg. vores slægtsbog i hvert fald) købte i 1912-14 gården Øster Brønderup.
I 1923-24 tilplantede han jorden med hovedsageligt nåletræer og
lagde herved grunden til den senere Papes Plantage. I 1953 udstykkedes
en grund fra plantagen til hans datter og i 1958 et stykke jord
til plejehjemmet Skovgården.
Datteren solgte i 1994-95 plantagen og sit hus til Hjørring Kommune.
Bevoksningen består hovedsageligt af ældre nåletræer, men der findes
dog også løvtræer. Plantagen rummer et veletableret stisystem
og gode parkeringsmuligheder.
Valg:

Dato: 12/07-10 08:26

Som et kuriosum kan jeg oplyse, at jeg igår fik fastslået, at det gods, Næsbygård ved Korsør, som min oldefar, Hans Chr. Pape i nogle år var forpagter af, er det gods, der benyttes i tre Morten-Korch-film om Næsbygård, nemlig: Kampen om Næsbygård, Krybskytterne på Næsbygård, Sønnerne på Næsbygård.
Senere vendte oldefar tilbage til Vendsyssel for at købe Hejselt af sin far, min tipoldefar, der også hed Hans Chr. Pape.
Venlig hilsen Lena Pape
Valg:

Indsendt af: Charlotte Kjeldsen

Dato: 12/07-10 09:34

Hej

Da denne tråd er meget lang ved jeg ikke om nogen har svaret på om Eva Kjeldsen og Ulrik F Pape fik børn

Det fik de ikke

MVH
C. Kjeldsen
Valg:

Indsendt af: Kirsten H

Dato: 21/07-10 09:57

Hej

Jeg er lidt ny her, men vil meget gerne hører om nogle af jer kender til:

Vilhelm Christian Pape b. 9 juli 1890

Landbrugsuddannet. Var fra 1917-40 Ejer af Frausinggaard i Hinge Sogn, hvortil han købte Bakkegården, en kortere tid ejede han Hadsten Østergård

Jeg er lidt nysgerrig, da min "farmor" boede der en tid i 1928-1929, men kan intet finde på hende.
Valg:

Dato: 21/07-10 18:18

Til Kirsten

Vilhelm Christien var søn af Johan Frederik Pape og hustru Emilie Charlotte Petrine Topp. Han var gift med Helene Hansen f. 20/7-1892 i København død 1983 i Viborg. Selv døde han 1975. De hadde børnene Ulrik Frederik f 16/7-1918, Inger Rigmor f. 20/7-1920 og Lisbeth Helene f. 29/7-1925. Jeg ved nærmest ingen ting andet om disse børnene, så om nogen haver oplysninger modtages det med største tak.

Jeg kender heller ikke til din farmor... (men et navn kan måske hjelpe...)?
Valg:

Dato: 21/07-10 19:41

Kære Kirsten Hjortshøj.
Velkommen i slægten !
Så meget ligger fast, at vores linier mødes langt tilbage. Jeg kan fortælle, at min TT-oldefar er din TTT-oldefar, nemlig Johan Friedrich Pape, som kommer fra Angeln, Schleswig. Denne J Friedrich Pape får bl.a. en søn, Johan Frederik Pape, f. 6.8.1802 på Rantzausgave. Det er din TT-oldefar (som iøvrigt var teolog og sognepræst),og han er bror til min tip-oldefar, Hans Chr. Pape, der er født 22.11.1807 på Godset Quistrup ved Struer (er nu B&O-ejerens hjem).
Herefter følger min slægtsbog min oldefar, medens din jo går en anden vej. I vores slægtsbog står, at din TT-oldefar, ovennævnte Johan Frederik Pape den 15.03.1840 får en søn, som også hedder Johan Frederik Pape, altså din tipoldefar. Han blev gift med en urmagerdatter fra Viborg (Topp-slægt) og overtog til sidst ejendommen Sct. Mogensgade 2, Viborg, og ét af deres ni børn er Wilhelm Chr. Pape, altså din oldefar.
Jeg har ikke noget om, hvad deres børn hed, men et af dem er altså din farmor, som hed ?? Inger Rigmor eller Lisbeth Helene.
Nu er denne tråd jo meget lang, og måske du har fået bedre svar end dette, men det morer mig, at hver gang nogen spørger, skal man næsten bare langt nok tilbage, før man finder en fælles stamfader.
Og som du ser, går vi langt nok tilbage, stammer du og jeg fra samme gode slægt !
God sommer.
Venlig hilsen Lena Pape
Valg:

Indsendt af: Kirsten H

Dato: 22/07-10 09:08

Hej igen
Tak for jeres svar, men men,
Min farmor som jeg aldrig har haft kontakt til var såkaldt tyened på gården, hun blev gravid med?? om det var en fra gården eller hvad, kan vi ikke finde ud af, da vi ikke kan finde hende ret mange steder.
Det eneste vi kan finde er: Elvira Margrethe Larsen, født (31.03.1912), døbt 05.12.1937 i Vejle,Baptist, døde 06.02.2007 i Viby.
Og så fra kirkebogen Sct.Johannes sogn, Århus, hvor der står at hun er født d. 7.juni 1907 fik en søn, min far, d. 20 april 1929
Jeg ved ikke om der er fortegnelser over hvilke personer der boede hvor og hvornår??
Min far har desværre aldrig været særlig interesseret i af fotælle noget, men jeg ved at han blev bortadopteret til en familie i Randers, senere kom han i lære i Kjellerup. Flyttede senere til Århus, men var altid meget interesseret i Viborg egnen og så det nordjyske, hvor der også er en del familier der har tilknytning til familien Pape fra Viborg..

P.S. Det er lidt sjovt, at jeg så støder på en der hedder Hvam Pape, da mine besteforældre hed Hvam og boede i Kjellerup.

Hilsen Kirsten
Valg:

Dato: 16/08-10 13:26

Hej Tom !
Jeg kan se, at du har været langt tilbage i din søgen efter Paper. Min mand og jeg tager snart til Schleswig, bl.a. Bøel, Angeln, Itzehoe m.v. Jeg kan følge min linie tilbage til Frederik Chr. Paape (Poppe), f. i 1690 i Derb (muligvis forkert stednavn). Vi synes, det er sjovt at se de ejendomme, der har været i slægtens besiddelse og har bl.a. besøgt Rantzausgave, Quistrup, Hejselt m.fl., men ved du, om vi kan finde et eneste fysisk "fodspor" i Schleswig-området?
Jeg ved, at Johan Bendix Pape købte godset Tøstrup (Tostrup / Töstrup), og at der på godset i et lysthus - måske - er en møllesten fra hans tid som ejer af møllen i Ravnkjær (nu Rabenkirchen), men ved ikke, om godset eksisterer. Der er tilsyneladende en by, der hedder Tøstrup. Det vil vi nok undersøge nærmere.
Jeg kan også - muligvis - på landsarkivet komme lidt længere tilbage end 1690 (på arkivet mener de til 1618 for Bøel sogn), så det besøger vi formentlig på torsdag.
Jeg ville hulens gerne kunne komme længere tilbage end Frederik Chr. Paape (Poppe).
I skal blive holdt underrettet.
Venlig hilsen Lena Pape
Valg:

Dato: 16/08-10 17:24

Hej Lena,

som tidligere nævnt er jeg ikke ud af denne familie, men mín gode engelske ven er.

Hvis du/I har nogle billeder af Rantzausgave m.fl. ved jeg, at han er meget interesseret i at få sat steder, hvor hans aner har levet, ind i samlingen.
Hans tipoldemor, Anne Marie Pape blev født på Lindtorp i Asp sogn, Ringkøbing Amt, datter af Asmus Pape og Ellen Sejersen.

Jeg har fortalt om denne tråd, men da han ikke læser dansk, "taler" jeg på hans vegne.

Du er velkommen til at skrive til mig privat - min mail er åben.

Tak skal du have..

mbh

P. S. I øvrigt: god tur!
Valg:

Dato: 16/08-10 20:01

Tak for din mail.
Jeg sender gerne fotos, men venter lige til efter turen. Der bliver forhåbentlig nogle nye.
Venlig hilsen Lena Pape
Valg:

Dato: 16/08-10 20:17

Hej Lena,

det havde jeg også forestillet mig.. - tak for din imødekommenhed!

vh
Valg:

Dato: 19/08-10 14:53

har idag været på Landsarkivet i Viborg, hvor vi kunne se microfilm af kirkebøgerne i Böel i Schleswig, hvor vi p.t. kan nå tilbage historisk. Det gav ikke meget, men måske et lille-bitte nyt spor. Det prøver vi af, når vi snart besøger området.
Men sjovt at se Frederik Christian Papes navn i bogen, hvor det var anført, at han er død den 15.12.1757 (ikke den 03.12.), og at han er begravet den 27.12.
Valg:

Dato: 31/08-10 06:18

Hej Lena

Jeg har da selv set kirkebogindskriften hvor han anføres død 3. desember 1757? Men jeg har også tidligere oplevet at forskjellige samtidige kilder giver ulige oplysninger, så du har helt sikkert ræt!

Carl Johan Pape brugte aar på at studere kilder fra Boel og skriver "Nevnt første gang i skattelisten 1712, som "kjøpmann i Böel boende i en "instenkate" (en eller annen form for lite hus/liten hytte) - svært fattig". Så fattig at han slipper skatt." Det hadde været fantastisk om du kom længre tilbage...
Valg:

Dato: 31/08-10 07:00

Tak for dit indlæg Tom.

Jeg prøver. Vi tager snart en tur igen til Böel, Angeln, Itzehoe m.v., og jeg håber, vi kan finde lidt længere tilbage.

Hvis slægten længere tilbage er lige så forarmet som Fr. Chr. Paape, bliver det vel svært. Det er jo nemmere at følge de mere velhavende/adelige familier, så det store ønske er, at han har mere kendte aner, og at han blot var økonomisk uheldig.

Venlig hilsen Lena Pape
Valg:

Dato: 25/09-10 17:46

Kære venner på DIS.
Min mand, Samuel, og jeg har påny været en tur i det Nord-øst-tyske. Vi har været Böel og i Kappeln. Vi har fået lov at studere gamle kirkebøger. Vi har besøgt godset Töstrup i Böel, som har tilhørt min 3 x tip-oldefar Johan Bendix Pape, hvor vi aller-aller-venligst ydmyge fik lov at gå rundt i "hallerne" og tænke på, hvordan mon den glade familie dengang levede på stedet.
Vi vandrede rundt i domkirken i Schwerin, hvor Samuel fik lov at spille kornet sammen med domorganisten, og hvor jeg så på de mange vægtavler og fandt, at Ernst Pape i 1917 var dræbt under 1. verdenskrig.
Hjemme igen har jeg pludselig fået en kontakt, som måske kan føre os langt længere tilbage til navne som Albrecht Poppe, Heinrich Poppe, Christian Poppe, igen Heinrich Poppe, Johan Friederich Poppe og frem til min 4 x tip Friederich Christian Pape (Poppe / Paape).
Men det vender jeg tilbage til, når oplysningerne er bedre befæstet.
Venlig hilsen Lena Pape
Valg:

Dato: 25/09-10 21:06

Hej Lena,

spændende - glæder os til at høre mere!

vh
Valg:

Dato: 05/02-11 08:55

Er der ikke noget, der er flyttet over på Slaegtogdata ?

Jeg kan intet finde på vores slægt.

Venlig hilsen Lena Pape
Valg:

Indsendt af:

Dato: 05/02-11 11:14

Det lykkedes mig desværre heller ikke at få gjort en PAPE jeg kender gjort interesseret nok, i at se på disse sider, (jeg har i hvert fald ikke fået feedback på mit forsøg på samme - og jeg er selv meget interesseret i grenen -idet jeg har aner med navn BÔEL i området og har selv boet i Schleswig.

Måske tiden arbejder lidt for mig/OS !!

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr
Valg:

Dato: 05/02-11 11:37

Er Böel både et stednavn og et slægtsnavn ? Det længste jeg helt sikkert kan komme tilbage i min slægt, er Fr. Chr. Pape, som døde i Böel i 1757.
Min mand og jeg har kørt rundt i området et par gange i forsøg på at følge slægtens spor.
Valg:

Indsendt af:

Dato: 05/02-11 16:15

Hej Lena.

Ja Vi har Böhl/Böel Erpachtsmühler fra Stendten 1675, ca. og Ida Margretha. Wulff Böhl, Erpachtsmüller in Stendten, fra 1704 til 1773 , Maria Chriatina Lorenzen, og Jørgen Böhl Erpavchtsmuller in Stendten, 1733 død 1777, den 20.09. Gift med Charlotte Amalia Pauli. (det står på gotisk) og må være et P.

Der står et minus ud forkvinderne jeg ikke kan forstå hvad betyder. Men Maria Amalia Christina må være gift med Carsten Samuel Bahr (se stammtafel Bahr) (vores).

Lidt slidt side, men der står også Anna Margretha Carolina, 1800 Nicilaus Barnecow el. Barmerer (siden er sat sammen der !)

Endvidere under Stammtafel Böhl Sophia Elisabeth Henriette 1798, 1798 JOhann Melchior JOhann von Zepelin zu Dargun, und Chral. Margdalene geb.( = født) von Wahlsleben.

DETTE ER SAT PÅ SAMME SLÆGTSTAVLE og der er 3 ialt forbundne med Bahr stammtafel.

de andre er STAMMTAFEL FEHRING FRA HENNSTEDT 1677 Claus Fehring 1642, in Hennstedt, Christian 1684, Oberlftennant nent sich = kalder sig = von FEHRINGSCHILD, og Mible eller Wibble fra Möhrden (kan ikke læse det - må have en medhjælper til at oversætte. Har haft noget hjælp fra Cay Erik Geipel tidligere - pr. distance. (vi har ovenikøbet været skolekammerater i Schleswig).

En Stammtafel Hinsselmann / Ynssellmann fra Neumünster er Carsten Samuel og Hans Dietrich og Jørgen Bahrs Stammtafel. her er Claus Hinsselmann trådt ind i 1637 in die Tuchmachergilde. Joachin Hinsselmann trat in 1672 in de Tuchmachergilde. Claus Hinrich HInsellmann kauft 1735 den alten Mühlenhof von Hans Bahr.

MÅSKE NOGLE KAN bidrage med mere viden omkring disse stamtavler. Det er endvidere oplyst, om familier Bendix Petersen fra byen Kappeln m.fl. en masse børn og børnebørn rejste bl.a. bynavnene DURHAMM og MILLWAUKEE.

Jeg må hurtigst muligt få tilvejebragt en ny kopi af vores slægtsbog, der er på ca. 100 sider. (Bahr familien m.fl.) Min tipoldemor er vokset op i en Mølleslægt i HANDEWITT / Flensburg, og hendes bedsteforældre havde også mølle Husby Mühle, (Hendes far døde i Grossenwiehe. jeg må i arkiverne efter data.) Det er meget sandsynligt slægtsninge til Max Bahr familien jf. Cay Erik Geipel. Jeg ved at ANNA BAHR I DRAGØR, TULIPANHUSET, (hun boede i Zytfensgade sammen med en malerinde Grubb,) de oprettede et LEGAT PÅ HUS OG efterlod penge til vedligeholdelse af huset ved deres død, så Kommmunen solgte for i 2008 el. 2009. (da var priserne høje endnu) selv om jeg protesterede, og forsøgte at indkalde de resterende BAHR familier til et fællesmøde omkring FONDEN. Det var CIVILSTYRELSEN EL. EVT. FAMILIESTYRELSEN der ophævede den efter anmoding fra Borgmesteren i Dragør. ÆRGERLIGT ÆRGERLIGT....

Anna Bahr fik også en slægtsbog som vores, så jeg går ud fra vi var i slægt med hinanden. Desuden har jeg en liste med mange navne på folk der også fik bogen af Georg Bahr, der selv stod for indsamlingen af oplysninger, og sørgede for trykingen hos Hauschild i Bremen i ca. 1926.. PGA. krig osv. fik vi først en bog i 1947 til min fam. og den lå så hengemt i 60 år på en onkels hylde. Heldigvis fik vi andre (kusiner) også en kopi af denne fine bog.

Per Weis har bidraget med oplysninger omkring den ene Mølle, der vist desværre er brændt nu.

JEG ER INTERESSERET I ALLE OPLYSNINGER OM DIV. NAVNE DER INDGÅR I FAM.

På forhånd TAK.
Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr
Valg:

Indsendt af:

Dato: 07/12-11 07:09

Hej på trådene ovenover.

Lidt liv til denne kommer via min Bahr slægt - (m.m.?)
Hvem havde et indlæg med Carsten Samuel Bahr, født (1770) - gift med Maria Amelia Böhl - Møllerpar på Stente Mühle.

Måske derfor jeg igen og igen, stødte på navne som navnene bl.a. Topp og Scheel gennem min forskning.

Carsten Samuel Bahr er min 4 x tip.

Har en Pape i personkredsen - som jeg igen vil prøve at kontakte.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr
Valg:

Gå til side: Foregående 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

Aktuel side: 7 af 8

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.