Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

AneEfterlysningDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du efterlyse aner, som du selv har opgivet at finde. Husk at læse indlægget Vigtig: Til nye brugere af AneEfterlysning, inden du går i gang. Og husk, at det primært drejer sig om afdøde slægtninge! Vær forsigtig med oplysninger om personer, der stadig kan være levende.
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Gå til side: Foregående 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

Aktuel side: 6 af 8

Re: PAPE

Indsendt af: askeroi

Dato: 13/02-10 05:58

Til Inger Pape Hvam:

1000 tak for al information. Bortsett fra at mødrene til dine svigersønner neppe er født Ghanem og Walløe er dette mer end jeg drømte om at få vide. Nok en gang 1000 tak !!
Valg:

Indsendt af: Tom Smidth

Dato: 15/02-10 19:33

Hej Inger

Jeg blev netop opmærksom på dit indlæg her.

Ja, jeg er stadig interesseret i nye oplysninger så vil du ikke skrive til mig på min mail tom_smidth(snabel a)sol.dk

VH
Tomwinking smiley

Tom Smidth
Roskilde

[smidths.dk] sidst opdateret 10 februar 2010
Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]
- og på [www.sognetraef.dk]
Valg:

Indsendt af:

Dato: 17/02-10 21:31

Bjarne Pape født Hansen født 24.2.1959 er gift med Susan Pape født 20.1.1960
Gift 29.3.1980 i Filipskirken på Amager
To døtre Stine Pape født den 4.7.1980 og Maria Pape født 4.7.1985
Stine har en datter, Caroline født den 28.4.2006. Far er Jesper Nielsen
Valg:

PAPE

Indsendt af: Torben Gaarde

Dato: 18/02-10 21:26

Hej alle

Jeg er på jagt efter en mor og far til Agnethe Pape.
Hun hedder Agnethe Pape, født den 14. marts 1923 i Vejle (hun boede det meste af sin barndom i Vestergade 14, hvor hendes far drev en skotøjsfabrik med tilhørende skoudsalg). Hendes slægt, Pape'rne stammer fra Tyskland.
Jeg har prøvet af kikke tråden igennem, dog uden at finde hende eller hendes bror
William Pape.
Håber der er nogen der har kendskab til denne familie.
Lige en lille rettelse. Hun har også aner i Blentarp i Skåne (Bengtsson).

Med venlig hilsen Torben Gaarde

Redigeret 1 gang(e). Sidst ændret 18/02/10 22:06 af Torben Gaarde.
Valg:

Indsendt af: Inger Pape Hvam

Dato: 19/02-10 17:42

Hej Inge Stein
Du må være efterkommer af min bedstefar (William Wain Visby Pape)s søster Gudrun, som havde 6 børn. Jeg har truffet Edith, Asta og Erik engang! Jeg vil gerne have oplysninger om dem, da jeg er ved at opdatere alle efterkommere efter Anton Catharinus Pape og Frederikke Charlotte Magdalene Visby, håber at høre fra dig.
Venlig hilsen Inger Pape Hvam.

Hej Ole Visby Pape
- og du er barnebarn af "gamle" Carl Holger, min bedstefars yngste bror, som jeg sagtens kan huske. Tak for dine oplysninger her, dem er jeg glad for. Jeg har iøvrigt ungdomsfotos af de 6 søskende, men mangler den syvende og sidste, et sådant er du vel ikke i besiddelse af? Har også billeder af Johan Fr. Pape og Conradine, f. Bødtcher.
venlig hilsen Inger P H.
Valg:

Indsendt af:

Dato: 28/02-10 21:02

Kære Torben Gaarde.
Det kan være jeg kan hjælpe dig lidt på vej. Jeg interesserer mig nemlig lidt for den gren af Paperne og kan oplyse dig om, at Alfred Pape var barnebarn af Johan Wilhelm Pape og Engel Marie Johnsdatter. Johan er født den 15.6.1834 i Jerlev Sogn og Engel Marie er født den 11.7.1832 i Lindballe Sogn
Alfred Pape er fætter til min kæreste Henriks far, som også hed Alfred.
Alfreds (altså din) far er Vilhelm Pape, født den 4.6.1865 død 1930 gift med Hansine Kirstine Hansen Gaarde. Der har du slægtsnavnet. Hun er død i 1933. der
var 5 børn i ægteskabet: William, Alfred, Helga, Karla og Erna. Håber det hjalp dig, ellers må du jo komme igen. mvh Anne Sørensen
Valg:

Dato: 28/02-10 21:25

Hej Anne
Jeg tro ikke det er den rigtige Pape du referere til, den jeg søger er Agnethe Pape og hendes bror William Pape ( og ikke Vilhelm).
Vedr. Hansine Kirstine Hansen Gaarde, så er det heller ikke i min familie, Så vidt jeg ved er der 4 hoved slægter ved navn Gaarde.
Men tilfældigvis blev Agnethe Pape gift med en Gaarde, (Henry Gaarde)i 1946.
så lige pt. er der en masse tilfældigheder der lige krydser hinanden.
Så for at lige komme tilbage til den jeg søger, så er det Agnethes far og han skulle komme fra Tyskland, men kan ikke bekræftes.
mvh. Torben Gaarde
Valg:

Indsendt af:

Dato: 02/03-10 23:02

På arkivalieronline.dk kan man finde en folketælling fra 1925. I Vestergade 14 i Vejle bor Wilhelm Pape med hustru Hansine Kirstine og datter Helga, der er født i 1892. Kan det bruges?
mvh
Anne Sørensen
Valg:

Dato: 03/03-10 08:10

Hej Anne

thumbs up Det er bare super arbejde det du gør, men jeg kan altså ikke få det til at passe sammen, fordi den Agnethe Pape som jeg referre til er født 14 marts 1923, så der er godt nok mange år imellem de 2 søstre. Men by og gadenavn og nummer passer godt nok.
Kan du huske hvor du fandt det henne inde på AO FT 1925, det der også undre mig er, at Agnethe skulle jo være med på den FT 1925.
jeg glæder mig til at finde den FT.
Mvh Torben Gaarde
smiling smiley
Valg:

Dato: 03/03-10 08:56

Hej Anne
Jeg har nu fundet Helga Pape i AO under : Vejle Sct. Nicolai 1892-1893 opslag 59 nummer 105.
På det tidspunkt er Hansine 29, så dvs. at hun skulle være 60 når hun får Agnethe, det tvivler jeg på, så det må være en anden der overtager forretningen efter Vilhelm Pape, måske en søn, som så kan være faren til Agnethe.
Ps. lige til sidst- har lige opdaget at de er metodister, så det er ikke sikkert vi finder hende.
Mvh Torben Gaarde
Valg:

Indsendt af:

Dato: 06/03-10 13:16

Helga er født i 1892 og er altså 33 år ved folketællingen i 1925. Hvor Agnethe er henne den pågældende nat er jo ikke godt at vide. hun kan jo f.eks. være på hospitalet, eller med sin far på besøg hos bedsteforældrene :-). fortsat god jagt
Valg:

Indsendt af:

Dato: 20/03-10 01:04

Kære Torben. nu morer det mig jo at lege detektiv. du skulle selv prøve!
Svar på spørgsmålene:
1 og 2. Ja det er rigtigt
3. Wilhelm er født den 4.6.1865 og død i 1930. Hansine er født 10.8.1863 og død i 1933. De er blevet gift den 9.11.1889
Børn:
1. William født 9.4.1891 og død 29.12.1915 i København. Har fundet ham på arkivonline, Vejle Vor Frelser 1910-1915 opslag 90
2. Helga født 26.7.1892
3. Carla født 11.2.1894. Fundet hende på Vejle Sct. Nicolai 1894-1895 opslag 57, men har ikke kunnet finde dem på adressen Søndergade 98 (matrikelnr.)
4. ALFRED født den 22.september 1896
5. Erna født 1.11.98.
Fandt familien ved folketælling 1916 på adressen Vestergade 14 opslag 21
De er ikke nemme at efterforske som du selv påpeger, da de er metodister.
Fortsat god fornøjelse
Valg:

Indsendt af: Jette Ejlskov Toftegaard Pedersen

Dato: 20/03-10 03:23

Borgere optaget i skattemandtalslisterne i 1930

Her [www.vejlestadsarkiv.dk] er der mange gode oplysninger om borgerne i Vejle - bl.a. denne fra 1930

Efternavn Fornavn Født Gade/vej
Pape Agnethe 14-03-1923 Skovvang 30 Mere
Pape Alfred 22-09-1896 Skovvang 30 Mere
Pape Alfred Vestergade 14 Mere
Pape Astrid Fænø 27-07-1895 Skovvang 30 Mere
Pape Hansine Kirstine 10-08-1863 Vestergade 14 Mere
Pape William Anton Wilhelm 23-10-1929 Skovvang 30 Mere
Valg:

Dato: 20/03-10 21:56

Hej Jette
Tak for dit indlæg, jeg var ikke klar over det link til Vejle, så det var lige et pluds mere.
Tak for det.
God weekend
Torben Gaarde
Valg:

Dato: 20/03-10 22:17

Tak Anne
Ud fra disse oplysninger, kan jeg jo konstatere at vi er i slægt med hinanden.
Så det var jo lidt af en overraskelse. winking smiley
Det var godt at du fik alle disse detaljer frem.
Jeg har dog en ting om Hansine Kirstine Hansen Gaarde.
Jeg har endnu ikke fundet et sted, hvor der står Gaarde på hendes efternavn i kirkebøgerne
Har du flere detaljer om hende, måske hvor hun er født, eller gift?
Til sidst kan jeg fortælle dig at jeg har oprette et slægtstræ, som du er velkommen til at kikke på ( det er online ).
Skriv tilbage hvis du ønske at blive medlem, og jeg sender dig en invitation til din mail.
Good weekend smiling smiley
Torben Gaarde
Valg:

Indsendt af: Hanne Fisker

Dato: 18/04-10 13:12

Hej her i tråden.

Er nogen interesseret i en FT 1860 fra Skanderborg,Gjern, Skorup opslag 6 her er en familie Pape nævnt.

Johan Frederik Pape er den første ud af ca. ti personer.

jeg er faldet over den ved et tilfælde og kunne huske at der var en tråd herinde på DIS med Pape.

hvis i kan bruge den ved i nu hvor den er ellers kan i bare se bort fra dette indlæg.

Venlig hilsen Hanne Fisker
Valg:

Indsendt af: Bo Karsten Pape

Dato: 18/04-10 19:18

Hejsa.
Det er min farfar´s farfar.
Min farfar hed også Johan Frederik Pape og boede i Løvel ved Viborg til sin død.
Med venlig hilsen
Bo Karsten Pape
Valg:

Dato: 18/04-10 19:24

Hej bo

kom lige forbi og så at du havde skrevet i tråden.

det var da rart hvis du kunne bruge det jeg fandt ved et tilfælde!

med venlig hilsen Hanne Fisker

PS. hvis du vil have at vide næste gang jeg falde over en Pape kan du så ikke give mig et praj via private meddelser tråden her ser ikke aktiv ud længere.
Valg:

Indsendt af: Lis Holm

Dato: 18/04-10 20:05

Hej på tråden,

selvfølgelig kan I udveksle data privat!

Men - der er nogle af os (bl.a. mig selv), der følger med i tråden stadigvæk - omend i "hvilende tilstand".
og
Tom Askerøi samler vist på alle de "Paper", der "popper op" henad vejen!

Blot et lille pip fra mig!

vh
Lis Holm 2730 smiling smiley
Valg:

Dato: 19/04-10 11:22

Hej Lis

Undskyld jeg glemte lige at nogle jo stadigvæk kigger forbi, så næste gang jeg finder en Pape i KB eller FT skal jeg prøve om jeg kan huske at ligger oplysningene herind!

Venlig hilsen

Hanne
Valg:

Dato: 19/04-10 19:27

Hej Hanne Fisker.
Jo det skal jeg nok. Jeg mangler en masse fra 1900 og op til dato da jeg i en lang periode har været inaktiv som slægtsforsker.
Jeg har arbejdet med det i over 20 år og har 11 generationer tilbage i tiden. Men der er konstant noget at lave på hjemmefronten så jeg har valgt at prioritere arbejdet som Chauffør og familien som 1. prioritet, og ser på det andet når der er overskud. Jeg ser tit ind på tråden for at se om nogle har skrevet noget der er GUF. Så bare skriv herinde. Det er til stor glæde for os... og skulle andre mene det er forstyrrende eller spild... kan de bare vælge facebook eller et andet sted... smiling smiley Vi her på DIS har meget stor glæde af forum, og hjælper meget gerne andre... Ikke ??
Mange hilsner Bo Karsten Pape
Valg:

Dato: 20/04-10 10:16

Hej Bo Karsten Pape

Jeg er helt enig i at vi skal hjælpe hinanden og derfor skrev jeg det jeg fandt til jer i denne tråd.
Jeg leder ikke bevist efter disse personer, men det sker at jeg genkender et navn fra en tråd herinde på DIS og nu har jeg så valgt at når det sker at ligge sådanne tilfælde ind i de tråde hvor jeg mener det måske kan bruges!

Håber så at det er i orden med jer her på DIS.

Venlig Hilsen

Hanne Fisker
Valg:

Dato: 22/04-10 20:03

Hej Hanne.
Det er du meget velkommen til.
Mange hilsner
Bo Karsten Pape
Valg:

Dato: 22/04-10 20:09

Hej Bo

Så vil jeg forsætte med at gøre det!
I hvert fald herinde

Hilsen Hanne
Valg:

Indsendt af: Lena Pape

Dato: 25/06-10 14:32

Du har godt nok forsket meget Tom. Mit kendskab til min egen slægt starter med 1729-12-01 Friedrich Christian Paape og Sünne Hansen gift i Böel, Angeln. I mine oplysninger er FCPape f. i 1690 i Derb (hvor er det? - i Schleswig, tror jeg), g. med Sünne Hansen, f.13.02.1701.
Ridderen Johan Pape levede iflg. våbenskjoldet 1313 og er af Slægten Pape fra Angeln, så jeg føler jo, at der er et ordentligt hul op til FCPaape. Paape er min 4 x tip-oldefar.
Venlig hilsen Lena Pape
Valg:

Indsendt af:

Dato: 25/06-10 15:10

Hej Tom Askeøi.

Jeg kender til Pape-familien derude ved Bilforhandler Bjarne Pape i 2770 Kastrup. Jeg kan da godt - ved lejlighed - spørge om de vil se ind på dette forum smiling smiley

Men kan jo trods alt ikke love nogen feedback.

Venlig hilsen
Lise Østerberg - Bahr
Valg:

Dato: 25/06-10 15:45

Hej
Jeg abonnerer fremdeles på tråden og samler fremdeles på all "Pape-information" jeg kan få fat i. Men som Bo siger, så må man iblandt prioritere andre ting. Men interessen er altså fremdeles til stede. 1000 takk til Anne og Jette for nye, interessante oplysninger.

Til Lena: Jeg har ikke fundet nogen som kan vise til stedet "Derb?" som Fredrik Pape i sine slegtsnotater har noteret. Tvert i mod hævder flere at det er umulig at et sted i Tyskland skulde hete noget sådan. Det første vi ved om ham er fra Boel: "Nevnt første gang i skattelisten 1712, som "kjøpmann i Böel boende i en "instenkate" (en eller annen form for lite hus/liten hytte) - svært fattig". Så fattig at han slipper skatt..."

Vi vet heller ikke hvornår han er født, kun at han var "67 år minus 3 uger" da han døde 3. desember 1757 - en oplysning hvis pålitelighet er ukend, men om den er riktig er han født på julaften 1690.
Valg:

Indsendt af: Lena Pape

Dato: 25/06-10 19:55

Du har godt nok forsket meget Tom. Mit kendskab til min egen slægt starter med 1729-12-01 Friedrich Christian Paape og Sünne Hansen gift i Böel, Angeln. I mine oplysninger er FCPape f. i 1690 i Derb (hvor er det? - i Schleswig, tror jeg), g. med Sünne Hansen, f.13.02.1701.
Ridderen Johan Pape levede iflg. våbenskjoldet 1313 og er af Slægten Pape fra Angeln, så jeg føler jo, at der er et ordentligt hul op til FCPaape. Paape er min 4 x tip-oldefar.
Valg:

Dato: 25/06-10 21:44

Hej igen, Lene

Oplysningen om hans fødselsår er udregnet fra opgit alder ved hans død og skal være ca. 1690.

Oplysningen om "Derb?" (MED spørsmålstegn) stammer fra Fredrik Pape's slægtsnotater og er spredt ukritisk videre af flere senere slægtsgranskere. Men Fredrik Pape angiver ingen kilde og, som sagt, er dette i bedste fald svært usikkert. Personlig tror jeg Fredrik Pape har havt problemer med at tolke en håndskrift og lurer på om det kan stå Derb. Høyst sandsynlig står der noget andet, men siden vi ikke har kilden får vi ingen mulighed at prøve at tyde kilden på anden måde.

Jeg har forøvrig selv set kirkebogsindførselen ved hans vielse - og der finder vi ingen oplysninger om ham, hans fødested eller hans familie, vi må lete andensteds...

Det findes flere Pape-slægter i Angeln på 15-1600 talet som vi ikke kan påvise er indbyrdes i slægt. Vi har også "tildeldige" personer som tilsyneladende bærer navnet en række andre steder helt siden 1200-talet (se mit indledende indlægg i denne debatt. Vi kan godt drømme om at nedstamme fra ridderen, men vi har ingen holdpunkter for at det er tilfeldet. Dessværre.
Valg:

Indsendt af:

Dato: 26/06-10 21:54

Anne Sørensen skrev:
-------------------------------------------------------
> Bjarne Pape født Hansen født 24.2.1959 er gift med
> Susan Pape født 20.1.1960
> Gift 29.3.1980 i Filipskirken på Amager
> To døtre Stine Pape født den 4.7.1980 og Maria
> Pape født 4.7.1985
> Stine har en datter, Caroline født den 28.4.2006.
> Far er Jesper Nielsen
Valg:

Gå til side: Foregående 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

Aktuel side: 6 af 8

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.