Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

AneEfterlysningDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du efterlyse aner, som du selv har opgivet at finde. Husk at læse indlægget Vigtig: Til nye brugere af AneEfterlysning, inden du går i gang. Og husk, at det primært drejer sig om afdøde slægtninge! Vær forsigtig med oplysninger om personer, der stadig kan være levende.
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Gå til side: 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

Aktuel side: 1 af 8

PAPE

Indsendt af: Tom Askeroi

Dato: 16/05-01 20:42

Samler på informasjon om personer av navnet Pape og deres etterkommere og
aner. Jeg har laget en liste over hva jeg vet foreløpig. Enhver utfyllende oplysning
mottages med den største takk. Listen er dog ikke komplett (det ville ta alt for stor
plads) så spørg gjerne...:

1200- Köln, Osnabrück, Bremen, Lübeck borgere med navnet Pape Tyskl
1223-1469 en lang rekke lensmenn med navnet Pape, se 1457-69 Albrecht Pape
1227 Hermann Pape først i en svært tallrik familie i Lübeck
1263-1318 Hr. Johannes Pape (en sparre) Rd i Nørrejylland. jvf Kaas, Spend Dk
1267 Heinrich Pape bodde i Hamburg
1295 Johann Pape rådmann i Hamburg Tyskl
1301 Johannes Pape i Greifswald området
1312 sønn av 1295 Nicolaus kjøpte Ackerland i Kehdingen Tyskl
1313 Johan Papes, bonde i Loversyss., Dk
1328-1332 nevnt Siboto Pape i Dortmund.
13xx- Elbe bønder med navnet Pape Tyskl
1346 En «fordums myntmester Pape» er nevnt i Ribe, Dk
1352 Jakob Pape (2 utslåtte vinger) borger i Odense jvf Pil Dk
1367 Niels Pape i Nørrejylland (En liggende lilje) jvf Juul DK
1402 Johann Pape kjøpte hus i Bellerkrug ved klosteret Itzehoe. Tyskl
1405 Jens Pape i Nørrejylland (En ørn) jvf Due Dk
1405 Roden Pape har ejet gaard i Nyborg Dk
1457-1469 Albrecht Pape sist av rekke lensmenn med navnet. Tyskl
1491 Henrik Pape (2 utslåtte vinger) jvf Pil Dk

1. Albrecht Pape
2. sønn: Hinrich Pape f 1510 osv for mange generasjoner, bl a komponisten
Heinrich Pape...

1573-06-20 Jobst Pape von Obernfelde nevnt i Duderstadt

1575 Familienstiftung Pape, stifter Kanonikus Veda (Beda?) Pape begravet...

1680 Ernst Ferdinand Pape, sønn av Job Pape, født i Breslau, Schlesien.
Gift Catharina Hult i Västerås, Sverige. Død 1743 i Västerås
1717-07-13 deres sønn Ernst Pape født i Västerås, død 1802 i Arboga, Sverige
1718-08-16 deres sønn Ludwig Ferdinand født i Västerås
1720-09 deres datter Cecilie Pape født i Västerås

1728 Løytnant Burchard Pape boede i København efter bybranden.

1729-12-01 Friedrich Christian Pape og Sünne Hansen gift i Böel, Angeln
1732-07-17 deres sønn Hans Hinrich Pape født i Böel
1734-03-23 deres sønn Peter Christian Pape født i Böel
1736-04-18 deres datter Anna Dorrothea Pape født i Böel
1739-03-12 deres sønn Friedrich Pape født i Böel
1742-06-07 deres sønn Johann Bendix Pape født i Böel.
(hans efterslægt vet jeg ræt meget om...)

1735-10-30 Corporal Johan Pape døper datteren Rebecca i Bindslev
1737-01-06 Corporal Johan Pape døper sønnen Christian i Bindslev
1737 Corporal Johan Pape er fadder for sønnen til degnen i Bindslev
1739-03-30 Sergeant Johan Pape døper datteren Regina i Bindslev

1810 ca Johan Wilhelm Pape innvandrer fra Westphalen. Død Vejle 1858
gift Marie Johansdatter
1836-06-15 deres sønn Johan Wilhelm Pape født i Vejle. Gift Engel Marie Jansen
1863-02-10 deres sønn Henrik Wilhelm Pape født i Vejle
1865-06-04 deres sønn Vilhelm Pape født i Vejle
deres datter Marie Pape gift Lynghøft
deres datter Kristine Pape gift Nissen
deres datter Johanne
Valg:

RE: PAPE

Indsendt af:

Dato: 02/12-01 17:21

Har Pape slægten haft tilhørsforhold til Willerup (herregaard) i Skallerup sogn nordjylland ? Jeg leder efter en halvadelig lavadelig slægt (Von) Albrecht. jeg mener jeg er stødt på papenavnet i den søgning/ Stig
Valg:

RE: PAPE

Indsendt af: Tom Askeroi

Dato: 02/12-01 20:13

Ikke mej bekendt, men alt er mulig - og det er vel antagelig flere slægter...?
Valg:

Re: PAPE

Indsendt af: Annelise Demant

Dato: 07/05-04 10:04

Kære Tom

Ved der i Nykøbing F. er en person med navnet PAPE. Måske personen kan findes på krak.dk

Først i år er jeg blevet gjort bekendt med dette forum. Bruger nu min fridag til at se ældre indlæg og måske også kan supplere med oplysninger og hjælp til andre.

Med venlig hilsen
Annelise Demant
Valg:

Indsendt af: Michael Hansen

Dato: 07/05-04 10:15

Hej Tom Askeroi

Hvis du søger på www.krak.dk på navnet pape, kan du finde en del med dette efternavn. Så det eksistere stadigvæk.

Med Venlig Hilsen
Michael Hansen
Valg:

Indsendt af: Norma Nielsen, 9260

Dato: 07/05-04 18:39

prøv at søge på dda med navnet Pape. De findes både i Aalborg og Hjørring amter. Jeg ved at der ved ft. 1916 boedeen familie i Gunderup sogn, hvor faderen var fra en større gård i Vendsyssel: Carl Christian Pape
Valg:

Indsendt af: Joan Bedsted

Dato: 07/05-04 19:21

Hej Tom.
Jeg er ikke i slægt med nogen Pape mig bekendt.
Men jeg arbejder i Bredsten Lokal arkiv, og i Bredsten har vi den dag i dag Paper.
Vi havde engang en Mejeribestyrer Henrik Vilhelm Pape. Han var mejeribestyrer i Bredsten Andelsmejeri 1888 - 1938. Hvis det er en af dine Paper, så har jeg billeder af denne Henrik Vilhelm Pape. Vi har lavet en bog i samarbejder med 7 andre lokal arkiver i Egtved kommune om Andels Mejerier i. I denne Bog har vi nævt Henrik W. Pape. Henrik W. Pape er noget af en legende i Bredsten, fordi han var mejeribestyrer i så mange år.
Jeg kender til et barnebarn af hans, der lever i Bredsten i dag. Hvis jeg ellers kan hjælpe dig, så må du endelig skrive tilbage. Jeg kan slå op i kirkebøger i Bredsten 1727 - 1946.

Med Venlig Hilsen og Hygge Hejsa
Joan Bedsted
Valg:

Indsendt af: allan madsen 9240

Dato: 07/05-04 19:31

Hej joan

jeg ved godt at det ikke er pænt at bryde ind i efterlysninger, men jeg er alligevel blevet nysgerrig, og vi er jo lidt nede i tråden, og jeg søger i bedsted og omegn i thy, men det kan jo være du slet ikke er fra thy, da der jo er andre bested'er.
men jeg kigger lidt rundt i bedsted med omegn efter, mørch/mørk, kappel, harring og munkholm mv. har vi måske nogen fælles aner ???

mvh allan madsen

ellers se blot bort fra denne mail.
Valg:

Indsendt af: Joan Bedsted

Dato: 07/05-04 21:38

Hej Tom,
Jeg har prøvet at sende dig noget materiale om Pape. på din mail adresse, den komme desværre tilbage.
Hvis du ønsker dette materiale, så send mig en mail.

Venligst
Joan Bedsted
Valg:

Indsendt af: Sten Petersen

Dato: 08/05-04 16:32

Hej Tom.

Juliane Asmine Pape er født 9.1.1863 i "Gøndalsgård" i Funder sogn og hun døde 12.8.1927 i Snejbjerg sogn. Hendes forældre var Asmus Pape og Mette Kirstine Jensen.
Efterkommerne kan du finde her: [familytreemaker.genealogy.com]

Med venlig hilsen
Sten Petersen
Valg:

Indsendt af: alice oppenheim

Dato: 08/05-04 17:30

bare et lille pip - og måske en forklaring på, at Tom muligvis ikke svarer på sin mail-adresse: Tom startede denne tråd Dato:16-05-01 22:42. Det er snart 3 år siden. Tom har ikke selv været aktiv på tråden siden Dato: 02-12-01 21:13.

- men derfor kan andre jo godt udveksle Paper :-)

alice

Valg:

Indsendt af:

Dato: 09/05-04 19:24

Først 1000 tak til Joan Bedsted som tok bryderiet med at finde mej og give tips om at ting plutselig havde begynt at ske. Jeg må jo indrømme at jeg forlengst havde slutet besøke denne siden...

Så tak til dere andre som nu giver oplysninger.

Jeg er fremdeles interessert i ALL den information som findes om slægten(e) Pape...

Med vennlig hilsen
Tom Askerøi

PS
Jeg var nødsaget til at bytte e-mail adresse da internett-leverandøren forandret sit oplæg. Min "nye" adresse er:

askeroi@oscar.as
Valg:

Indsendt af: Flemming Damgaard Larsen MF

Dato: 09/05-04 20:32

Kære Tom Askeroi og andre.

Jeg har Nicolaus Pape, født engang i 1500-tallet og død efter 1620.
Han var hofmester for det adelige frøkenkloster i Itzehoe i Holsten.
Med hustruen Anna havde han datteren Margrethe Pape, født før 1620 og død efter 1683.
Margrethe Pape var frille til prins Frederik, den senere kong Frederik 3. Med ham fik hun den berømte søn Ulrik Frederik Gyldenløve (1638-1704), bl.a. statholder i Norge.
Margrethe Pape blev gift med Daniel von Hausmann, død 1670, etatsråd og amtsforvalter i Segeberg.
Jeg er meget interesseret i enhver oplysning om Margrethe Pape og hendes forfædre.

Med venlig hilsen
Flemming Damgaard Larsen
Valg:

Indsendt af:

Dato: 10/05-04 04:09

Hej Flemming Damsgaard Larsen.

Det er mange som har lett etter Magrethe Papes aner de siste 300 år. Dine oplysninger stammer fra historiker P F Suhms Optegnelser i de Mollerske Samlinger.

Imidlertid har dr. Thomas Achelis gjennomgået papirene fra nevnte kloster uden at finde en eneste ansat ved navn Nicolaus (eller Claus) Pape. Så oplysningen er neppe helt korrekt.

Iflg Carl Johan Pape (dansk Personalhistorisk Tidsskrift - jeg har desværre ej noteret udgave) hed forøvrig moren Anna von Hatten

Men forøvrig frygter jeg at Margrethes ophav hviler i historiens mørke - men jeg håber jeg tar fejl...
Valg:

Indsendt af:

Dato: 12/05-04 10:43

Hejsa.
Jeg søger en C. J. Pape, som skulle have søgt i slægten Helm (uden 's' til sidst, slægten Helms har intet at gøre med den.)
Der kan bl.a. nævnes:
Forfaderen ? Helm, kom fra Westfalen, og bosatte sig i Ditmarsken.
Hans søn Johan Helm døde før 1639, og gift med Margrete Tetens.
Han havde to sønner: Johannes som blev Dr. Jur. og senere Kansler af Glückstadt, og Harmen som var født i 1594.
Han skriver at præsten Ernst Günther Helm, født 1637/38 i Sønderborg,
skulle have været barnebarn af Harmen, men jeg har intet bevis for dettes
sandhed.

Men jeg søger simpelthen det han skrev om Helm-slægten!
Kunne det måske være den Carl Johan Pape,
som du Tom hentyder til.....? [:]:-))[/:]
Valg:

Indsendt af:

Dato: 12/05-04 14:21

Beklager Mads. Ukendt for mej. Men det kan selvfølgelig være slik allikevel...

Mit eneste kendskap til nogen Helm er en Johan Helm, død i Trondheim, Norge før 1674 da hans kone, Johanne Ditlefsdatter (1635-1689), giftet seg for anden gang. Men jeg ved intet om hans eller hendes ophav eller om nogen fældes børn. Så der er ikke megen hjælp i mej, heller...
Valg:

Indsendt af:

Dato: 12/05-04 15:16

Hej Tom.
Jeg er faktisk meget interesseret i denne Johan Helm!
Denne er meget muligt en søn af Harmen Helm!
Jeg har at Harmen fik fire sønner og en datter,
som levede i 1639 (am Leben 1639).
Og der står der "hiervon 1 Sohn Handelsmann, Norwegen."
Altså at en af hans sønner blev handelsmand i Norge,
og eftersom at Harmen's far hedder Johan, passer det jo også ind [:];-)[/:]
Men hvad var han...?
Og har du datoer på ham?

Kender du til en Morten Helm og/eller en Morten Hansen Helm i Norge?

Skal lige siges, at Harmen giftede sig i 1617,
blev født i 1594, og døde d. 10. Januar 1639 i Brunsbüttel, Tyskland.

Så det lyder spændende [:]:-))[/:]

Mvh. Mads Fritzbøger
Valg:

Indsendt af:

Dato: 13/05-04 04:08

Hej igen Mads.

Jeg havde ikke mer end jeg oplyste sidst, da min eneste grund til at notere hans navn var at han var første ægtemand til hustruen til Svend Gjertsøn Busch fra hvis fader Gjert Hansøn Busch jeg nedstammer.

Imidlertid har jeg undersøgt lidet pga din interesse. Det blev skiftet i Trondheim efter Johan 7. oktober 1673. Han efterlod sig en formue på 1873 rdl og gjæld på 1369 rdl, og fem børn (fra sit første ægteskab med Kirsten Olsdatter: Elin 14 år, Anne 9 år, Maria 7 år, Lisbet 5 år og Oluf 3 år.

22/10-1678 ble det skiftet i trondheim efter Kirsten Olsdatters fader, Oluf Pedersøn Skredder. Af dette skifte kan vi se at 4 af børnene fremdeles er i live, Ellen, Anne, Elisabeth og Ole. (stavemåden varierer som du ser).

Men det er også hvad jeg kan finde i mine kilder. Dessverre. Der oplyses intet patronymikon. Han rakk ikke at få nogen anden søn end den der antagelig var opkaldet efter svigerfaderen slik at han ikke fik opkaldet sin egen far (med mindre han selv var en Ol(uf)søn...
Valg:

Indsendt af:

Dato: 13/05-04 10:11

Hej igen Tom.
Det viser jo bare, at den eneste søn der overledede Ole/Oluf
var opkaldt efter morfaren!
Men Harmen's (eneste) kone, hed Anna Wackerbusch,
datter af "seel. Hinrich Wackerbusch, Stadthauptmann und Fähnrich."

Men den tyske Helm-slægt var heller ikke helt fattig,
den fandtes tilsyneladende blandt byernes bed-re/ste borgerskab,
og Harmens bror kunne jo heller ikke have fået den position han
og hans efterkommere fik, uden at familien også havde haft lidt
slanter [:]:-))[/:]

Gad vide om denne Johan fik en søn ved navn Harmen,
men som er død spæd...?
Findes der mon noget på FS? [:]:-)[/:]
Valg:

Indsendt af:

Dato: 13/05-04 21:12

Hej igen Mads

Trondeims ældste kirkebog begynder ikke før 1719. Vi har bevaret nogle mandtal og skattelister - og deler af regnskabene for kirkene før den tid. Af "ledingen" 1660-1662 kan vi, iflg Berg: "Tronheim før Cicignon", se at han (da) beboede "Bjørns gaard".

Om Jon/Joen/Johan Helm/Hellem har hat børn der døde før ham får vi aldri vide. Jeg har gjennemgået (avskrift av) kirkeregnskabene frem til 1674 - en betaling for bergavelse eller klokkerigning for et eller flere børn ville bevist at han hadde flere børn end de nævnte. Men jeg har overhodet ikke fundet nogen nevnt der kunde tænkes være ham. Ej heller nogen betaling for hans første hustru eller ham selv.

Og at ældste søn er opkaldet etter Johans svigerfar er bare sandsynligt - det er IKKE bevist. Han kan jo selv, som sagt, ha været en Ol(uf)søn og ikke en Harmensøn, selv om det rimer meget bra med dine optegnelser.

Jeg har også gjennomgået listen over embetsmænd i Trondheim i det aktuelle tidsrom. Igen er dessværre svaret negativt, han har ikke havt noget slikt embede.

Du kan jo selv prøve en efterlysning på (det norske) Riksarkivets hjemmeside. Måske finder du nogen der ved mer end mej der.

Gå til

www.digitalarkivet.uib.no

og klik på "debatt" og derefter "Lag nytt innlegg" (eller noget sådant).

Jeg kommer desværre ikke videre.

Kan vi nu komme tilbage til at diskutere Pape'r i denne debatt? [:];-)[/:]
Valg:

Indsendt af: svein

Dato: 10/01-05 03:52

Margrethe von Papen, som hun heter i min slektsbok, ble etter Daniels død i 1680, senere Baronesse von Løvendal. Hun har en sønn Caspar Hermann von Hausmann(gift med Karen Toller) og 2 døtre.Catharine og Margharethe.
Valg:

Indsendt af: M R

Dato: 10/01-05 06:19

Hej Tom [:]:-)[/:]

Jeg har lidt svært ved at overskue, hvilke Pape du søger. Du søger meget bredt og det ser ud til at du har mange Pape, fra flere lande.

Jeg har nogle Brochmand-Hahn-Visby-PAPE, vil du have oplysninger om den gren?

Mine kilder ang. PAPE, er fra Bent Jørgensen, så hvis du kender ham, har du nok de samme oplysninger.

Så skrev du:
"Jeg havde ikke mer end jeg oplyste sidst, da min eneste grund til at notere hans navn var at han var første ægtemand til hustruen til Svend Gjertsøn Busch fra hvis fader Gjert Hansøn Busch jeg nedstammer."

Jeg har en Catharina Busch, født omkr. 1587, død 15. jan 1610, København, begravet Sct. Nicolai Kirke.

Jeg har hende, fordi hun er gift med en Brochmand: Hans Vincentzsen Brochmann. Ved du noget om hende?

Indlæg ændret (10-01-05 07:20)

Mvh M R

Er udmeldt fra DIS
Valg:

Indsendt af:

Dato: 10/01-05 21:08

Hej Maya

Jeg søger faktisk informasjon om ALLE Pape'r i skandinavia - OG alle overalt før 1700. Hidtil har jeg fundet to slægter i Danmark og en i Sverige (hvoraf to har forgreninger i Norge), samt to i Norge, en der kom direkte fra nuværende Tyskland på 1950-tallet og en der kom fra Danmark på 1970-tallet som jeg ikke har nogen kundskab om fra Danmark.

Og en mengde enkeltpersoner og korte slægtslinjer (2-3 generasjoner) i alle tre lande som ikke umiddelbart kan kobles mot de andre.

Jeg kænder ikke nogen "Brochmand-Hahn-Visby-PAPE" slægt, men har en dansk gren hvor i hvert fald tre af navnene forekommer:

Datter af provst i Støby V H H (ved ikke vad initialene står for) og hustru fød Meyer (ved ikke fornavn), Frederikke Charlotte Magdalene Visby født 24/2 - 1847 i Strøby død 21/6 - 1919 giftet seg ind i den ene danske slægten. Af disse kender jeg følgende efterkommere (rett fra mit dataprogram, dog har jeg overskrevet fødselsdatoer efter 1950 med "private" i håb om ikke i få problemer med at offentliggjøre så fersk info som dette:

Generation No. 1

1. Antonius Catharinus Pape was born 14 februar 1846 in Fredericia, and died 11 juni 1928 in Bagsværd. He married Frederikke Charlotte Magdalene Visby 24 september 1874 in Strøby, Prestø, daughter of V Visby and N.N. Meyer.

Children of Antonius Pape and Frederikke Visby are:
2 i. Einar Lund Pape, born 30 oktober 1875 in Skorup, Århus (døpt 4/6-1876); died november 1900.

More About Einar Lund Pape:
Occupation: Premierleutnant i Fodfolket.

3 ii. Agnes Visby Pape, born 5 desember 1876 in Skorup, Århus; died 13 desember 1950.

Notes for Agnes Visby Pape:
Bygningstegner. I mange år ansat på professor Rosens tegnestue.

4 iii. Margrethe Conradine Lorenze Pape, born 11 mai 1878 in Skorup, Århus; died 1967 in Ugift..

More About Margrethe Conradine Lorenze Pape:
Comment: Conradine Lorenze Margrethe

+ 5 iv. Gudrun Marie Bødtcher Pape, born 19 april 1880; died 12 januar 1945 in Silkeborg.
+ 6 v. William Wain Visby Pape, born 29 januar 1883; died 12 oktober 1963.
+ 7 vi. Vilhelm Henrik Hahn Visby Pape, born 19 oktober 1885.
+ 8 vii. Carl Holger Visby Pape, born 16 februar 1889 in Seilgaard; died in Hellerup.

Generation No. 2

5. Gudrun Marie Bødtcher Pape was born 19 april 1880, and died 12 januar 1945 in Silkeborg. She married Frederik Carl Christian Stein 1902 in Ring, Tyrsting, Skanderborg.

Notes for Frederik Carl Christian Stein:
Født 13/5-1879. Død 1955-1975.

Children of Gudrun Pape and Frederik Stein are:
+ 9 i. Adda Stein, born 30 april 1905.
+ 10 ii. Edith Stein, born 15 mai 1906.
11 iii. Ejnar Pape Stein, born 11 september 1907. He married Maja Rønne 20 oktober 1930 in Ægteskabet opløst 1936-1955.
+ 12 iv. Gudrun Pape Stein, born 4 mars 1910.
13 v. Ib Stein, born 15 mai 1915; died 26 mai 1938.
+ 14 vi. Erik Stein, born 10 mars 1917.

6. William Wain Visby Pape was born 29 januar 1883, and died 12 oktober 1963. He married Fanny Martha Westergaard, daughter of Carl Westergaard and Cecilie Pape.
Children of William Pape and Fanny Westergaard are:
+ 15 i. Laura Vibeke Wain Pape, born 31 mars 1909.
+ 16 ii. Finn William Wain Pape, born 21 november 1911; died 25 november 2002.
+ 17 iii. Birthe Bødtcher Wain Pape, born 28 februar 1914.

7. Vilhelm Henrik Hahn Visby Pape was born 19 oktober 1885. He married Louise Hartvig, daughter of N.N. Hartvig.

Child of Vilhelm Pape and Louise Hartvig is:
18 i. Lis Visby Pape, born 26 juni 1937. She married (1) Knut Marsner. She married (2) Øjvind Ravn.

Notes for Knut Marsner:
Efternavn utydelig.

8. Carl Holger Visby Pape was born 16 februar 1889 in Seilgaard, and died in Hellerup. He married (1) Hedvig Marie Pedersen 28 april 1917 in Zionskirken København, daughter of Valdemar Pedersen and Johanne Christiansen. He married (2) Inga Jacobsen Aft. 1935.

Children of Carl Pape and Hedvig Pedersen are:
+ 19 i. Bente Visby Pape, born 22 august 1918; died 20 desember 1942.
+ 20 ii. Carl Holger Visby Pape, born 23 mars 1927.

Generation No. 3

9. Adda Stein was born 30 april 1905. She married Hans Friedberg.

Notes for Hans Friedberg:
Født 1/11-1897.

Child of Adda Stein and Hans Friedberg is:
+ 21 i. Erik Friedberg, born 22 november 1923.

10. Edith Stein was born 15 mai 1906. She married (1) Erik Broberg Bef. 1930 in skilt. She married (2) Tage Ravn 29 mai 1931. She married (3) Johannes Carlsen 1932 - 1937 in skilt. She married (4) Holger Carl Eugen Olsen 1933 - 1937, son of P Chr Olsen.

Notes for Edith Stein:
1. ekteskap oppløst. 3. ekteskap oppløst.

Notes for Tage Ravn:
Født 15/4-1906, død før 1955.

Notes for Holger Carl Eugen Olsen:
Født 23/8-1904.

Child of Edith Stein and Holger Olsen is:
22 i. John Peter Eugen Olsen, born 15 november 1938.

12. Gudrun Pape Stein was born 4 mars 1910. She married (1) A Noel Wedum 18 august 1934. She married (2) Werner Persson Bef. 1955. She married (3) N.N. Wickes Aft. 1956.

Notes for A Noel Wedum:
Født 19/1-1896, død 1936-54.

Child of Gudrun Stein and Werner Persson is:
23 i. Jørgen Visby Pape Persson, born 18 januar 1942; Adopted child.

Notes for Jørgen Visby Pape Persson:
Født Jørgen Stein. Adoptert av farens søster Gudrun Pape Stein og hennes 2. ektemann Werner Persson.

14. Erik Stein was born 10 mars 1917. He married (1) Lizzie Steen Bef. 1942. He married (2) Inger Nielsen 1943 - 1946.

Child of Erik Stein and Lizzie Steen is:
24 i. Inge Visby Stein, born 30 juni 1943.

Child of Erik Stein and Inger Nielsen is:
25 i. Jørgen Stein, born 14 juni 1947.

15. Laura Vibeke Wain Pape was born 31 mars 1909. She married Helge Thormod Rosenfeldt 7 mai 1936 in København, son of Jørgen Hansen and Helga Schjøtt.

Notes for Laura Vibeke Wain Pape:
f Laura Vibeke. Bruker kun Vibeke.

Children of Laura Pape and Helge Rosenfeldt are:
+ 26 i. Vibeke Elisabeth Pape Visby, born 30 september 1937 in København.
+ 27 ii. Ulla Margrethe Visby Pape, born 2 mars 1939 in Næstved, Sct Mortens sogn.
28 iii. Camilla Ulrike Visby Pape, born 22 mai 1943 in Næstved. She married Leonard (Lenny) Goldenberg 23 desember 1982.
+ 29 iv. Gunvor Helvig Rosenfeldt Pape, born 26 januar 1945 in Næstved.

16. Finn William Wain Pape was born 21 november 1911, and died 25 november 2002. He married Clara Elsebeth Lund 5 februar 1937, daughter of N.N. Lund.

Children of Finn Pape and Clara Lund are:
+ 30 i. Inger Pape, born 16 mai 1939.
31 ii. Henning Pape, born 19 februar 1942.

17. Birthe Bødtcher Wain Pape was born 28 februar 1914. She married Peter Tage Transbøl 2 november 1938 in Gentofte rådhus, son of Peder Transbøl and Ane Jørgensen.

Children of Birthe Pape and Peter Transbøl are:
+ 32 i. Keld Wain Transbøl, born 6 august 1941.
33 ii. Lars Wain Transbøl, born 9 november 1946.

19. Bente Visby Pape was born 22 august 1918, and died 20 desember 1942. She married Ejler Conrad Julius Jørgensen 1938, son of N.N. Jørgensen.

Child of Bente Pape and Ejler Jørgensen is:
+ 34 i. Bente Eva Visby Jørgensen, born 20 desember 1942.

20. Carl Holger Visby Pape was born 23 mars 1927. He married Edith N.N..

Child of Carl Pape and Edith N.N. is:
35 i. Eva Visby Pape, born 6 november 1952.

Generation No. 4

21. Erik Friedberg was born 22 november 1923. He married Birthe Rømer.

Child of Erik Friedberg and Birthe Rømer is:
36 i. Birgitte5 Friedberg, born ca. 1950.

26. Vibeke Elisabeth Pape Visby was born 30 september 1937 in København. She married Hans Otto Høiland Hansen 21 februar 1959 in Herlupsholm kirke.
Children of Vibeke Visby and Hans Hansen are:
+ 37 i. Annette Ursula Høiland Hansen, born private in Næstved.
+ 38 ii. Torben Høiland Hansen, born private in Frederiksberg, København.

27. Ulla Margrethe Visby Pape was born 2 mars 1939 in Næstved, Sct Mortens sogn. She married Kjeld Enok Nielsen 13 juli 1963 in Bogense, skilt 1973.

Children of Ulla Pape and Kjeld Nielsen are:
+ 39 i. Jesper Pape Nielsen, born priavte in Høng, Sæby sogn, Sjælland.
+ 40 ii. Martin Brix Pape, born pivate in Høng, Sæby sogn, Sjælland.
+ 41 iii. Sarah Pape Nielsen, born private in Viborg.

29. Gunvor Helvig Rosenfeldt Pape was born 26 januar 1945 in Næstved. She met (1) Cassam Edoo ca. 1966. She met (2) Ib Moulvad ca. 1972.

Child of Gunvor Pape and Cassam Edoo is:
42 i. Ida Sophia Rosenfeldt5 Pape, born priavte in København.

Children of Gunvor Pape and Ib Moulvad are:
43 i. Rebekka Pape Rosenfeldt, born private in Århus.
44 ii. Mathias Pape Rosenfeldt, born private in Århus.

30. Inger Pape was born 16 mai 1939. She married Tage Märchen Hvam 15 september 1963.

Children of Inger Pape and Tage Hvam are:
+ 45 i. Ulla Pape Hvam, born private.
+ 46 ii. Lone Pape Hvam, born private.

32. Keld Wain Transbøl was born 6 august 1941. He married Mary Ann N.N. Unknown in skilt.

Children of Keld Transbøl and Mary Ann N.N. are:
+ 47 i. Merete Transbøl, born private.
48 ii. Gitte Transbøl, born private.

34. Bente Eva Visby Jørgensen was born 20 desember 1942. She married Manfred Kirbach.

Child of Bente Jørgensen and Manfred Kirbach is:
49 i. Lia Kirbach.

Generation No. 5

37. Annette Ursula Høiland Hansen was born private in Næstved. She married (1) Jens Andersen 3 august 1985 in skilt. She met (2) Carsten Clausen 1 desember 2000, son of Johannes Clausen and Else Petersjohann.

Child of Annette Hansen and Jens Andersen is:
50 i. Asmund Pape Rosenfeldt, born private in København.

Child of Annette Hansen and Carsten Clausen is:
51 i. Cathleen Rosenfeldt Clausen, born private in Wingst, Tyskland.

38. Torben Høiland Hansen was born private in Frederiksberg, København. He married Makiko Nakagawa Unknown.

Children of Torben Hansen and Makiko Nakagawa are:
52 i. Shingo Rune Rosenfeldt Hansen, born private in København.
53 ii. Gorm Eisuke Rosenfeldt Hansen, born private in Gentofte, København.
54 iii. Theresa Yuri Hansen, born private in Gentofte, København.

39. Jesper Pape Nielsen was born private in Høng, Sæby sogn, Sjælland. He met Annli Falck.

Children of Jesper Nielsen and Annli Falck are:
55 i. Mikkel Falck, born pria\vate; Foster child.
56 ii. Mira Elisabeth Pape Falck, born private in Århus.
57 iii. Liv Olivia Pape Falck, born private in Århus.

40. Martin Brix Pape was born private in Høng, Sæby sogn, Sjælland. He married Lise Brix Poulsen september 1996.

Child of Martin Pape and Lise Poulsen is:
58 i. Marie Louise Brix Pape, born private.

41. Sarah Pape Nielsen was born private in Viborg. She met Claus Kristensen.

Child of Sarah Nielsen and Claus Kristensen is:
59 i. Cecilie Pape Kristensen, born private.

45. Ulla Pape Hvam was born private. She married Ghanem Wahia Ghanem 18 desember 1986.

Children of Ulla Hvam and Ghanem Ghanem are:
60 i. Elissar Louise Ghanem, born private.
61 ii. Amani Caroline Ghanem, born private.

46. Lone Pape Hvam was born private. She married Michael Walløe 7 august 1999.

Children of Lone Hvam and Michael Walløe are:
62 i. Christian Walløe, born private.

Notes for Christian Walløe:
Formentlig navn

63 ii. Alexander Walløe, born ???.

47. Merete Transbøl was born private. She met Laurent Frayse.

Children of Merete Transbøl and Laurent Frayse are:
64 i. Thomas Frayse, born private.
65 ii. Morten Frayse, born private.

Har du rettelser eller tilføyelser, eller om du taler om en anden familie er jeg meget interesseret i hvad du måtte vide. Og tilsvarende kan jeg give dej de overskrevne datoer i privat mail om det har nogen interesse.

Jeg kænder dessverre ikke til din Busch-dame eller hendes slægtsforbindelser. Jeg ved at jeg har (eller i det mindste har hat) Busch-slægtninger (efterkommere af Hans Gjertsøn Busch) i Danmark, men kænder ikke nogen detaljer. Dessverre.

På forhånd 1000 tak !! for alle oplysninger. Jeg har skrevet 100-vis af breve til folk med navn Pape i Danmark, men bare ca 10 % svarer, så mine kundskaber om nulævende er ufuldstendig, hullerne er mange...

Med vennlig hilsen
Tom Askerøi
Valg:

Dato: 11/01-05 02:51

Hej Tom, så sætter jeg dem her, skulle der være yderligere spørgsmål, finder du Bent mailadresse på hans hjemmeside. Bent vil sikkert gerne sende dig en fuldstændig familieoversigt over denne gren.
Jeg kan desværre ikke sende alle, da jeg ikke kan hitte ud af mit PAF program, så de kan stilles ordentlig op.

Det er nedenstående gren, der er fjerne slægtninge.

Hele den liste du har sat op her, har jeg i forvejen, ned til
Keld Wain Transbøl 1941, der stoppede jeg altså, det blev alt for langt væk fra Brochmand-familien.

Martinette V Brochmann, var en nevø-datter til min 9 x tipoldefar, så det er grene langt ude. Martinette var datter af min 9 x tipoldefars nevø:
Vilhelm Hermansen Brochmann født Maj 1630, boede Ribe, stilling Borgmester i 1677, gift 18 okt 1661, i Ribe, Margrethe Schack, født 16 maj 1640, Ribe, boede Ribe, død 27 nov 1712, Ribe. Vilhelm døde 25 okt 1678, Ribe.

Til Tom på DIS-forum:
(Pape)

1.
Rådmand Jørgen Jørgensen HAHN (f.Omkr 1677;d.25 Maj 1730-Odense,Denmark)
ma: Martinette Vilhelmsdatter BROCHMANN (f.Omkr 1673-Ribe,Denmark;d.Omkr 1756-Odense,Denmark)
BØRN:
Jørgen Jørgensen Hahn, født omkr. 1677, (han var søn af Jørgen Hahn og Anna Cathrine Tavlov) boede Odense, stilling Købmand & Rådmand, død 25 maj 1730, Odense. Martinette døde omkr.1756, Odense, begravet 30 jun 1756, Odense. Kilde til denne efterslægt er:
Kilde 1:
ejvind@varla.dk
Børn:
i Jørgen Hahn født omkr.1706, Odense, boede Holsten, stilling Læge.

ii Vilhelm Hahn født 30 sep 1707.
Dr. Med. Fysikus

2.
Dr. Med. Fysikus Vilhelm HAHN (f.30 Sep 1707;d.Omkr 1802)
ma: Ingeborg KARSTIN (f.30 Jul 1713-Køge,Denmark;g.27 Sep 1734;d.Omkr 1789-Køge,Denmark)

3.
Herredsfoged Joachim Henrik HAHN (f.7 Mar 1742-Køge,Denmark;d.18 Jul 1787-Fuglse,Denmark)
ma: Margrete STAMPE (f.Omkr 1754;g.27 Okt 1772;d.25 Jan 1820-Fuglse,Denmark)

4.
Anna Magdalene HAHN (f.25 Mar 1777-Nysted,Denmark;d.2 Apr 1808)
ma: Lærer Hans Jensen VISBY (f.Omkr 1777;g.17 Jun 1799;d.Omkr 1870)

5.
Provst Vilhelm Henrik Hahn VISBY (f.29 Sep 1807-Ramløse,Denmark;d.22 Mar 1895-Strøby,Stevns,Denmark)
ma: Marie Cathrine Hele MEYER (f.26 Jul 1813-Helligaand,K,Denmark;g.26 Aug 1835;d.4 Dec 1881-)

6.
Frederikke Charlotte Magdalene VISBY (f.24 Feb 1847-Vester Vellinge,Denmark;d.21 Jun 1919-)
ma: Kaptajn-Gårdejer Antonius Catharinus PAPE (f.14 Feb 1846-,De;g.24 Sep 1874;d.11 Jun 1928-)

Antonius far hed Johan Frederik Pape, jeg har ingen data på ham.

Kilde 2: Bent Jørgensen
[home13.inet.tele.dk]

Indlæg ændret (11-01-05 04:34)

Mvh M R

Er udmeldt fra DIS
Valg:

Indsendt af:

Dato: 11/01-05 21:25

Det ble mye Hahn og lite Pape, men informasjonen var nyttig - så 1000 tak til Maya!!

PS

Jeg kjenner Johan Fredrik Pape og hans slekt tilbake til slutten av 1600-tallet.
Valg:

Dato: 12/01-05 00:33

Fint, Tom [:]:-)[/:]

De fik alle en masse børn, så hvis du vil videre, så står Bents mailadresse på hans hjemmeside. Det er med vilje jeg ikke sætter den her, grundet spammails.
Hekd og lykke fremover.

Mvh M R

Er udmeldt fra DIS
Valg:

Dato: 12/01-05 00:33

Fint, Tom [:]:-)[/:]

De fik alle en masse børn, så hvis du vil videre, så står Bents mailadresse på hans hjemmeside. Det er med vilje jeg ikke sætter den her, grundet spammails.
Held og lykke fremover.

Mvh M R

Er udmeldt fra DIS
Valg:

Indsendt af:

Dato: 12/01-05 07:17

Jeg har i 70-80-erne været sammen med en familien Pape på Grønland. Såvidt jeg husker hed hun Else. De flyttede så vidt jeg også husker til en kystby.
Du kan gå ind på "telefonbøger" og tryk Grønland - og skriv navnet, så vil der formentlig komme en del op. Jeg ved de er deroppe endnu.
God fornøjelse.
V.h. Birgit J.
Valg:

Indsendt af: johnny rolin

Dato: 12/01-05 13:18

Jeg har ikke læst alle igennem, men jeg ved der er en BJARNE PAPE, som er bilforhandler på Amager.
Valg:

Indsendt af:

Dato: 13/01-05 19:58

Maya, Birgit og Johnny

1000 tak for alle tips. Grønlands-Pape'ne var helt ny for meg. Bilforhandler Bjarne er dessverre blandt de 90 %-ene som ikke svarer på mine brev.

Men jeg er taknemlig for alle tips.
Valg:

Gå til side: 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

Aktuel side: 1 af 8

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.