Dis-Danmark - Tilbage til forsiden
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden
Her kan du søge råd og vejledning i brug af slægtsprogrammer eller brug af internettet til slægtsforskningen samt udveksle erfaringer.  
Gå til:  GrupperEmnerNyt emneFAQ - HjælpReglerSøgLog ind
Iphone og slægtsforskning
Indsendt af: Niels Jørgen Engel (IP Logget)
Dato: 10/02-10 17:39

Efter indkøb af en Iphone og forbavselsen over hvor meget en sådan kan må jeg spørge: Findes der et rimeligt slægtsforskningsprogram til Iphones?

Venlig hilsen

Niels Jørgen Engel

Re: Iphone og slægtsforskning
Indsendt af: Poul Bæk (IP Logget)
Dato: 10/02-10 23:41

Niels Jørgen Engel skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter indkøb af en Iphone og forbavselsen over
> hvor meget en sådan kan må jeg spørge: Findes der
> et rimeligt slægtsforskningsprogram til Iphones?

Måske kan du bruge nogle af disse links:

[www.mobilegenealogy.com]
[genealogy.about.com]
[www.macgenealogy.org]
[blog.eogn.com]
[www.gensoftreviews.com]
[www.leisterpro.com]
[mobiletree.me]
[www.examiner.com]

Det sidste ser ud til at være anmeldelser af forskellige programmer.

Selv kan jeg desværre ikke hjælpe dig, da jeg ikke har nogen som helst erfaring med Iphone.

Venlig hilsen
Poul Bæk

Indsendt af: Hanne B. Stegemüller (IP Logget)
Dato: 11/02-10 18:35

Er der nogen her, der med held har hentet en GED-fil ind i Shrubs til iPhone, der er beskrevet her hos Dick Eastman?

Jeg har prøvet adskillige gange med ca. 2.000 personer, ingen noter, fil størrelse under 4 Mb. Jeg har styr på, hvor min GED-fil ligger på webhotellet og hvad filen hedder. GED-filen kommer fra Legacy og tegnsættet er ANSI. Hver gang jeg prøver får jeg beskeden: "File is incompatible or corrupt"

Hvis man læser her hos udvikleren, får man disse oplysninger, og jeg synes jeg opfylder alle kravene:
:
Limitations:
- supported GEDCOM version/form: 5.5 lineage-linked only
- supported GEDCOM character sets: ANSEL, ANSI, ASCII, MACINTOSH, UNICODE and UTF-8 only
- custom event types are displayed as "other"
- GEDCOM file size limit is currently set to 4 Mb (4096 Kb)*

* Please be aware that importing large files can take up to 2-3 minutes, depending on the number of records stored within the file. Start-up time with large files can also be increased. I personally recommend using files containing around 5000 individuals.

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Website

Dato: 13/02-10 01:29

@ Niels Jørgen Engel

Tak for herlig inspiration. Jeg har nu Shrubs til at køre på min iPhone, og det virker utrolig godt. Der er en kort post på min blog om det.

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Website

Re: iPhone og slægtsforskning
Dato: 13/02-10 15:34

Jeg har eksperimenteret lidt yderligere og fundet et endnu bedre (synes jeg) program til en trediedel af prisen: Gedview til iPhone. Det vil sige jeg har faktisk ikke selv fundet det, men Claus der læste mit første indlæg foreslog mig i en kommentar at kigge lidt på Gedview. Vidunderlige Internet...

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Website

Indsendt af: Lena Carlsson (IP Logget)
Dato: 15/02-10 09:44

Hej Hanne,

Har læst din blog. Ville det være muligt at logge dig til at skrive kort om Gedview inkl. et screenshot af det du ser på din Iphone.

Jeg har endnu ikke investeret i en Iphone men overvejer det eller en Ipod.

På forhånd tak,
Og mange hilsner
Lena Carlsson

Dato: 16/02-10 08:40

Hej Lena

Tak fordi du har læst med. Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med shots, for jeg har da allerede indsat to billeder af Gedview. Du ser dem her. Jeg har fundet Dick Eastmanns omtale frem til dig; den finder du her. Jeg kan bestemt ikke beskrive det bedre end Dick winking smiley

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Website

Dato: 16/02-10 17:09

Hej Hanne,

Tak skal du have - jeg må have overset dit tidligere indlæg med link og billeder.

Jeg synes det er spændende, at det kan lade sig gøre.

Har min overvejelser i gang om det skal være en Ipod eller en Iphone.

Mange hilser
Lena Carlsson

Dato: 16/02-10 17:19

@ Lena

Det skal da være en iPhone 3G S med netværk fra 3. Jeg brugte meget tid på at spørge mig for hos nørdvennerne. De sagde alle dette.

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Website

Dato: 16/02-10 17:25

Hej Hanne,

Jeg synes bare ikke at jeg ringer for så meget og 600 kr om md er lidt meget. Også selv det er kun er i 6 md. Har en fastnet ved siden af.
Og alle de andre funktioner med surf, mail, GPS m.m. vil jeg bruge det?

Nu har denne tråd vist mistet sin tilknytning til slægtsforskning smiling smiley

Hilsen
Lena
2765

Indsendt af: Claus Søndergaard Larsen (IP Logget)
Dato: 04/03-10 23:07

Hej, jeg benytter selv GedView, hvilket kan anbefales, hvis man kan leve med at benytte sin iPhone som stand alone opslagsværk. Hvis den skal bruges til at redigere i sine data, så skal man kunne synkronisere fra sin iPhone. Jeg kender kun til to programmer, der kan det: Reunion og MobileFamilyTree2. Begge er dog kun til Mac og kræver, at man har installeret "Hovedprogrammet" på sin Mac. Jeg har lagt en artikel på min side om MobileFamilyTree2. Den kan ses her "Skulle man skifte til Mac?". Min konklusion er, at jeg skifter til Mac incl. MobileFamilyTree2.
Mvh. Claus
www.cslarsen.dk

Indsendt af: Palle Plet (IP Logget)
Dato: 05/03-10 08:48

Hej Claus

Var lige inde og se de videoer du havde lagt link til.

Du skriver Hovedprogrammet, det må så være MacFamilyTree thumbs up

Det undre mig at det ikke er med på Dis liste over slægtsprogrammer, da det også findes på dansk, og ud fra den gennemgang på videoklippet, og hvad jeg lige så på deres hjemmeside "Synium" ser programmet interessant ud.

Hmm måske man også skulle skifte til Macwinking smiley

Venlig Hilsen

Palle Plet
Rødbyhavn
www.skrymer.dk
plet1958(+)gmail.com

Medlem af:
DIS Damnark

Bruger:
Lagacy7 DeLuxe

Gå til: GrupperEmnerSøgSøgLog ind
Desværre kan kun registrerede brugere skrive i dette forum.
This forum powered by Phorum.

Dis-Danmark - Skriv mail til moderatorForum moderator