Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

AneEfterlysningDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du efterlyse aner, som du selv har opgivet at finde. Husk at læse indlægget Vigtig: Til nye brugere af AneEfterlysning, inden du går i gang. Og husk, at det primært drejer sig om afdøde slægtninge! Vær forsigtig med oplysninger om personer, der stadig kan være levende.
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

Hendrich Tobias Bentzen død 1782

Indsendt af: kirsten kjær

Dato: 27/12-04 12:38

Hendrich Tobias Bentzen blev kaldt Holst fra Mandal i Norge Han var gift med Inger Marie Hansdatter, der døde i 1782. Han var styrmand på fregatten Kierlighed. Jeg har sporet, at de blev gift i Holmens sogn d. 8. juli 1763. De havde 4 børn . Og i 1782 da de begge dør er det ældste barn flyttet hjemmefra , Det yngste barn blev sendt til Mandal til Hendrich Tobias Bentzens forældre, Som jeg mener var Bent Svendsen og Anne Marie Hendrichdatter. 2 af børnene blev anbragt hos Maren Svendsen som var gift med Johan Carl Bierentzen på Christianshavn. Er der nogen, der har disse i deres slægt og som kan hjælpe mig videre udfra disse oplysninger.
Valg:

Re: Hendrich Tobias Bentzen død 1782

Indsendt af: kirsten kjær

Dato: 01/01-05 23:09

Alt opklaret:
Jeg fandt Henrik Tobias Bentsen Holst i en database. Han blev født 12/ 10 1735 i Mandal i Norge og døde i københavn 12/ 8 1782. Hans kone ligeså. Jeg fandt også Hans Henrick Holsts ( 1773-1837) lillebror Bent Svensen Holst født 5/3 1777 og som blev sendt til Mandal da forældrene døde. Ligeledes er jeg kommet i forbindelse med efterslægt i USA.
Den lige linie er:

1)Bent Svendsen Holst født i Mandal Norge
g.m. anne Marie Hendrichdatter.
2) Henrik Tobias Holst (12/10 1735- 12/8 1782) født i Mandal d ød i København
g.m. Inger Marie Hansdatter ligeledes død 1782

Børn 4 ialt
Ukendt
Ukendt
Hans Henrich Holst 1773- 1837
Bent Svensen Holst født 1777

Bent Svensen Holst
g.m Inger Helvig Lunde

søn :
Frederik Julius Holst 1818
g.m. Caroline Dorthea Monrad

Søn:
Sven Peder Holst 1848-1925 i Moss Norge
Gift med Marie Hvistendahl
Datter:
Dikken Fredrikke Holst 1876
g.m. Helly- Hansen

Datter:
Ellen Helly- Hansen
g.m. Bjarne Wiborg.

Jeg kunne godt tænke mig at finde de andre 2 søskende, er der hjælp at hente ?
Valg:

Re: Hendrich Tobias Bentzen død 1782

Indsendt af: Kirsten Kjær

Dato: 01/12-05 14:37

Måske kan en ny efterltsning hjælpe
Valg:

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.