Dis-Danmark - Tilbage til forsiden

AneEfterlysningDIS-Danmark
Dis-Danmark - Tilbage til forum forsiden

Her kan du efterlyse aner, som du selv har opgivet at finde. Husk at læse indlægget Vigtig: Til nye brugere af AneEfterlysning, inden du går i gang. Og husk, at det primært drejer sig om afdøde slægtninge! Vær forsigtig med oplysninger om personer, der stadig kan være levende.
Forum her er lukket for nye indlæg. Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg.         Vi henviser til Dis-Danmarks Forum: www.slaegtogdata.dk.

Gå til :

H C Andersen

Indsendt af: Merete Nielsen

Dato: 11/07-07 18:36

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal gøre af mit indlæg. Men jeg poster det her.

Jeg ved at der på et tidligere tidspunkt har været noget oppe omkring H C Andersen - som er forfatter og født i 1805.

Jeg vil blive meget glad hvis der findes en slægtstavle/anetræ over han og hans familie frem i tiden. Hvor kan jeg evt. finde det og er der noget på nettet?

Tusind tak for hjælpen

Merete Nielsen 3200
Valg:

Re: H C Andersen

Indsendt af: Jette Ejlskov Toftegaard Pedersen

Dato: 11/07-07 18:53

Der er lidt her (han havde måske en halvsøster?) : [www.dis-danmark.dk] og [www.dis-danmark.dk]

Med venlig hilsen
Jette Ejlskov Toftegaard Pedersen
6091 Bjert
DIS medlem 7167
[www.ejlskov.eu]
Valg:

Indsendt af: Max Roe

Dato: 21/07-07 12:17

H.C.ANDERSENs halvsøster KAREN MARIE * 22SEP1799 var datter af H.C.ANDERSENs mor og pottemagersvend DANIEL JØRGENSEN ROSENVIND (ikke Rosenvinge) * 9JUL1773 - søn af pottemager JØRGEN DANIELSEN ROSENVIND og KIRSTEN JENSDATTER - deres bolig "Pottemagerhuset" findes stadig Slotsgade 87, Tranekær, Langeland.

Pottemagersvenden havde yderligere 2 "uægte" børn - blandt andet CAROLIN KIRSTINE ROSENVIND *16JUL1797 Sct.Hans Garnison sogn, Odense, der i 1837 bliver gift med JOHANNES NIELSEN ROE, der er min tip oldefar.

1806 bliver DANIEL JØRGENSEN ROSENVIND soldat ved Kronprinsens Regiment i Odense, hvor og H.C.ANERSENs far ANDERS HANSEN og min tip-tip oldefarNIELSE CHRISTENSEN ROE gjorde tjeneste

Max Roe
Valg:

Indsendt af: Jørgen Sørensen

Dato: 21/07-07 18:06

Du skriver ikke noget om, hvad du selv har fundet frem til.

google ved rigtigt meget bla. [www.antikvariat.net]

<< Andersen, H.C. - Olrik, H.G. Nogle nye Undersøgelser om H.C. Andersens Slægt og hans Fødested. 1925. DKK 200>>

Der er flere der har forsket i emnet. Der var flere end 25.000 hit på h c andersen. Jeg ved ikke lige hvor jeg kan hjælpe.

Et anetræ, kunne måske findes i H. C. Andersens hus i Odense.

Med venlig hilsen Jørgen - Kbh. S
Valg:

Indsendt af: Max Roe

Dato: 22/07-07 11:39

Gustav Ludvig Wad - arkivar på LA i Odense - udgav i 1905 på Hempelske Boghandels Forlag i Odense et lille hefte:
"Om HANS CHRISTIAN ANDERSENS SLÆGT"

mvh
Max Roe
Valg:

Indsendt af: Lene Flink

Dato: 26/07-07 23:52

jeg sender et par filer privat.

lene flink knudsen

Lene Flink www.laura-flink.dk
Valg:

Indsendt af: Lene Flink

Dato: 27/07-07 00:00

[www.adl.dk]

[www.grafen.biz]

[www.fyens.dk]
måske kræver den kode.
skriv til mig så ser jeg om jeg kan få artiklen frem og maile.

lene flink
Valg:

Gå til :

Forum her er lukket for nye indlæg.

Du kan fortsat læse og søge i de gamle indlæg
Brug venligst Dis-Danmarks nye forum til nye indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Hvis du vil kontakte de personer, der har skrevet her i tråden, får du deres mailadresse ved at klikke på navnet.
NB. Adressen kan være ændret efter at indlægget er skrevet.